Speen en Johannesbroodpitmeel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mary12, 18 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wij zijn erg aan het klooien met Johannesbroodpitmeel of het is te waterig of te dik.
    We hebben een nieuwe dr.brown fles gekocht en een aventfles, avent accepteerd ze niet. WE hadden een oude dr.brown en de nieuw dr. brown heeft een bredere hals waardoor het ventiel ook wijder is, wij dachten hierdoor loopt het misschien niet vast.

Als ik 1,5 schepje jbmp van de reform zaak erin doe, dan lijkt het flesje zelfs met speen 3 tijden in eten vast te lopen, dus niet in het begin. Papspeen gaat veel te hard. Speen 2 komt niks uit.
    Ik laat in de avond de flesje staan of maak deze eerder dus word het dikker denk ik?
    Ik weet niet meer wat ik moet doen om de juiste dikte te krijgen.
    Hoe kan het zo zijn dat in het begin drinken goed gaat en dan krijgt ze er op een geven moment niks meer uit. Word het dikker tijdens eten?

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    ja dat kan zeker, t word dkker naarmate t kouder word, dus in t begin gaat t goed en aan t einde lastiger, ff warm maken in de magnetron evt?
    wij hadden avent fles en hij dronk t uit speen 2 goed....
    dr brown helaas geen ervaring mee voor je....

3. Maia

Maia Niet meer actief

wat ik altijd deed, ik begon met (difrax) speen S, als ik merkte dat het te dik voor de speen begon te worden was het een mooi moment voor even een boertje proberen, snel de speen omwisselen en verder met de M speen. En daarmee dronk hij de rest van zijn fles leeg.

4. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    jeetje wat een gedoe, als ik moet omwisselen, als ik dat om 23.00 dan drinkt ze niet verder.

Als je het flesje van de voren maakt, dus poeder en Johannesbroodpitmeel en dan koud in de koelkast en later opwarmt is het dan dikker dan als je het nu maakt en warm geeft?

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    nee dat denk ik niet, als hij maar warm is dan word t lijkt mij weer dun.
    als ie in de koelkast staat word ie natuurlijk wel heel dik.

6. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat dacht ik dus ook dus dat is niet het probleem, het is in het begin te drinken maar tijden het drinken koelt het dus waarschijnlijk af en dan komt het er moeilijk of niet uit. Hoe doen anderen dit? Is omwisselen echt de enigst oplossing?

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    1,5 schepje puur is wel heel veel hoor! Hier gingen we van 1 afgestreken nutriton schep naar 1/4 ! 1,5 puur zal bijna vladikte worden....
    Hoeveel voeding gebruik je verhouding water en schepjes?

8. mnr

mnr Niet meer actief

Ik weet niet hoe oud jouw kindje is maar wij hebben zelfs een tijdje 4 scheppen moeten gebruiken.
    Ik had een avent fles met een 3 standen speen. Dan hoef je de fles alleen maar een slag te draaien.

Of zo'n speen er ook is voor de Brown fles weet ik niet.

9. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik gebruik 180+6 dat wordt ongeveer 200 a 210 ze drinkt 170 en is tien weken.
    Als het warm is is het niet echt heel dik hoor, zeker geen vla dikte naarmate het afkoelt wordt het wel dikker. Volgens mij is 1,5 schep niet heel veel hoor als ik hier hoeveelheden voorbij zie komen.
    Nee, dr brown heeft geen standenspeen helaas.

10. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Wij gebruiken ook die Johannesbroodpitmeel. Het is 1 schep per 100 ml. Dus je doet het hartstikke goed!

Wel zou ik hem niet laten staan. Je kunt ook de dop iets opener draaien. Wij gebruiken difrax en ik heb geen klachten. Daarbij kun je ook een 1-2-3 speen kopen. Maar je hebt dr. Brown. Daarvan ken ik de spenen niet zo goed. Als het te dik is kun je altijd 10 cc erbij in doen. Krijgt hij/zij ook meer vocht binnen. Kan geen kwaad.

11. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Wellicht anders een grotere maat dr. Brown speen? Wij hebben hier nooit problemen gehad met Johannesbroodpitmeel en de dr. brown flessen.

12. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Hier geen problemen, maar ik laat de fles ook niet staan. Maak 180+6 en 2 schepjes Johannesbroodpitmeel. Dun genoeg om het fatsoenlijk te kunnen drinken, even later dik genoeg zodat ze geen last heeft van het omhoog komen.

13. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben jullie ook de natuurlijke spul? En hoe lang doen ze dan over de fles.

14. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Ja, hier de natuurlijke, doe ze een kwartier over.

Deel Deze Pagina