Ik ga proberen het kort te houden: Onze dochter is in juli 2013 geboren, woog 3005 gram. Alles was goed, een heerlijk, vrolijk en tevreden meisje! Krijgt vanaf de geboorte borstvoeding. Al snel was het cb niet zo tevreden over haar groei, maar omdat ze zo tevreden was, heb ik me er niet lang druk om gemaakt. Vanaf 4 maanden weer aan het werk, dan krijgt ze gedeeltelijk flesvoeding, omdat ik het niet bij elkaar gekolfd krijg. Sinds ze 5,5, maanden is, is ze helemaal niet zo blij en tevreden meer. Eigenlijk is er niet veel goed en huilt ze veel. In eerste instantie dachten we aan tandjes, die ook inderdaad door zijn gekomen. Alleen het huilen en het niet blij zijn blijft. Met 6 maanden begonnen met bijvoeding, daar reageert ze goed op, haar huilgedrag verandert niet... Vorige week bij het cb geweest. Gewogen en in gewicht nauwelijks gegroeid. Dat was wel even schrikken! De arts heeft goed meegedacht en goed gesprek gehad. Ik ben meer/vaker fruit en groente gaan geven, met brood begonnen, dus meer vaste voeding gaan geven. Nu een week verder en nog geen veranderingen. Soms heeft ze er een 'goede' dag tussen zitten, maar ze zijn zeldzaam. Dagen dat ze borstvoeding krijgt of flesvoeding maakt geen verschil. De nachten slaapt ze (gelukkig) wel goed. Wat zouden jullie doen...? Willen jullie even meedenken? Ik denk er aan de huisarts te bellen en een verwijzing naar een kinderarts te vragen o.i.d., maar heeft dat zin?
Hoe ik het lees zit ze niet lekker in haar vel. Omdat ze om bijna niets is aangekomen en jij je zorgen maakt zou ik toch contact met de ha opnemen. Het lijkt mij niet gezond als ze wel gewoon eet ze bijna niets aankomt. Liever 1 keer teveel naar de ha als 1 keer te weinig. ....
voor mij is het heel simpel (zonder je bang te willen maken) Als je kindje voldoende voeding binnenkrijgt (dus niet uitspuugt etc.) en ze komt gedurende een langere periode niet aan dan betekend dit dat ze de energie wat ze uit voeding haalt ergens anders voor nodig heeft. Dit zou ik dan willen laten uitzoeken door een kinderarts (bloedwaarde, echo's, evt. rontgen, urine etc.) succes.