Er zijn al aardig wat topics geweest over babyzwemmen de afgelopen periode maar ik heb toch nog even een vraag. Ik wil deze maand met m'n zoontje voor het eerst naar babyzwemmen gaan, maar ik merk dat ik een beetje een drempel heb. Hij heeft namelijk reflux, goddank heeft hij er helemaal geen last van!, maar hij spuugt wel vaak en veel. Nou ben ik zo bang dat hij met babyzwemmen ook gaat spugen en dat lijkt me nou niet echt fijn zo in het water. Maar ja een monddoekje en slab bij je houden is ook zo lastig Hij vindt badderen/douchen wel echt heerlijk (zat al ruim in het water in mijn buik, altijd al een waterratje geweest dus). Het lijkt me dus wel superleuk om met hem te gaan doen! Zijn er moeders met ervaring hiermee hier? En nog een ander vraagje; waar laten jullie de maxi-cosi? Gewoon mee de zwembadzaal (of hoe noem je zoiets) in?
Mijn zoontje heeft ook reflux en ik ga ook met hem naar baby zwemmen. Het gebeurt wel eens dat hij spuugt in het zwembad ( gelukkig nooit veel), de andere baby's in het groepje spugen ook wel eens. Dus ik zou me er niet teveel zorgen over maken, is heel normaal. Bij ons zwembad neem je de maxi cosi met de baby erin mee naar het bad waar het babyzwemmen is en daar hebben ze allemaal omkleed planken aan de muur hangen. Daar kan je je baby omkleden en de maxi cosi laten staan.
gewoon lekker gaan!! keer spatteren in t water en je ziet niks meer van de spuug hahaha zal wel meer in t water rond drijven wat je niet wilt weten vrees ik....
Och, mooi laten spugen. Kunnen ze niks aan doen en is niks raars aan. Het water wordt daar constant rond gepompt en daardoor gezuiverd. Bij ons gaat de maxicosi mee het zwembad deel in en daar liggen aankleedkussens om om te kleden. Je kan bij de meeste zwembaden een proefles nemen en dan neem je iemand mee die foto's maakt en je een beetje helpt de eerste keer
Vandaag voor het eerst wezen zwemmen en het is prima gegaan! pas toen we gingen bubbelen kwam er wat omhoog maar dat kwam door dat geschud van de bubbels denk ik