Hallo dames even jullie mening wat zouden jullie doen in mijn geval? Onze dochter van 15 maanden is een echte uitslaper....ze gaat rond 19:00-19:30uur naar bedje en slaapt makkelijk tot 9:39-10:00uur 's morgens door. Eerder ging ze nog weleens om 11:00uur ja echt waar weer dutten, en dan sliep ze weer tot 13:00uur en dank 's'middags niet meer. Vanmorgen heb ik haar tot 13:00uur wakker gehouden, was geen enkel probleem en pas om 13:00uur in bedje gelegd. Maar nu....zouden jullie, jullie kleintje tot 9:30uur laten slapen of eerder wakker maken? Ik hoef 's morgens niet weg, ik ben fulltime mama dus wat dat betreft maakt het niet uit. Ik twijfel wat nu 'goed' is ok te doen? Eerder wakker maken? En hoelaat zal ik ze wakker maken dan? Of lekker laten slapen en ze dan net als vandaag om 13:00uur naar bedje doen? Ik denk als ik ze erg 'vroeg' wakker maak dat ze nog wel twee keer zal slapen. Normaal sliep ze 's middag nog dan ging ze rond 16:00uur nog naar bed en dan sliep ze ook weer makkelijk tot 18:00uur maar is dan 's avonds langer wakker. Uhm tja is het nog te volgen allemaal Ik hoor het graag van jullie.
Waarom zou je haar maken? Omdat het zo 'hoort' dat kindjes om 7.00 uit bed gaan? Jij hoeft nergens heen, je kind heeft blijkbaar behoefte aan deze slaap en ze heeft gewoon haar eigen ritme. Ik zie echt niet in waarom je haar wakker zou maken. Mijn dochter (bijna 1 jaar) slaapt tot 7.00 gemiddeld, maar ik ben ook thuisblijf mama dus wij doen ook heel relaxed in de ochtend. Ik hoef toch nergens naartoe! En hoewel ik echt wel weer wil werken, ben niet vrijwillig werkloos, vind ik het echt heerlijk dat ik nu in de ochtend niet hoef te haasten, kind niet uit bed hoef te trekken om op tijd bij de opvang te zijn. Dus nogmaals, lekker zo laten!
QUOTE=Wappie82;16785994]Waarom zou je haar maken? Omdat het zo 'hoort' dat kindjes om 7.00 uit bed gaan? Jij hoeft nergens heen, je kind heeft blijkbaar behoefte aan deze slaap en ze heeft gewoon haar eigen ritme. Ik zie echt niet in waarom je haar wakker zou maken. Mijn dochter (bijna 1 jaar) slaapt tot 7.00 gemiddeld, maar ik ben ook thuisblijf mama dus wij doen ook heel relaxed in de ochtend. Ik hoef toch nergens naartoe! En hoewel ik echt wel weer wil werken, ben niet vrijwillig werkloos, vind ik het echt heerlijk dat ik nu in de ochtend niet hoef te haasten, kind niet uit bed hoef te trekken om op tijd bij de opvang te zijn. Dus nogmaals, lekker zo laten![/QUOTE] Ja daarom inderdaad als ik dat vertel dat ze zolang slaapt zeggen ze meestal 'maak haar toch eerder wakker, nu went ze daaraan worden ze lui van' zeggen ze dan. Vandaar mijn twijfel. Maar ik vind het ook wel best zo. Als we eens wel eerder weg moeten, bijvoorbeeld elke donderdagmorgen gaan we zwemmen samen dan maak ik haar wakker. Vroeg me dus inderdaad af of ik haar dan niet te lang laat liggen, van mij mag ze hoor ik hoef nergens heen. ( ik ben trouwens twee jaar geleden helaas ook gedwongen ontslagen ivm met de bezuinigen werd mijn baan weg bezuinigd met vast contract)
Lekker van genieten Onze meid wordt ook om 07:00 wakker (ben fulltime mama) en ik zou het heerlijk vinden om ook een keer te kunnen uitslapen, haha. Ze kan heel haar leven nog vroeg opstaan. Ze is nu nog zo klein en heeft geen boodschap aan het "sociale" ritme, alleen haar eigen biologische ritme. Ons ritme is ook heel rustig 's ochtends. Ze krijgt om 07;00 eerst een borstvoeding en vaak zitten we pas om 08:30 aan het echte ontbijt, dat zou ook niet passen in een school ritme, maar zoals ik al zei; dat ritme moeten ze heel hun leven straks al doen. Geniet van het biologische ritme.
Ik heb mijn dochter trouwens nog nooit wakker gemaakt! Uiteraard wel in het hele prille begin toen ze nog echt die voedingen nodig had. Maar ik geloof heel erg in dat baby's/ kinderen hun eigen slaapritme bepalen en als het niet nodig is snap ik ook nooit waarom mensen hun baby wakker maken. Uiteraard wel als je ergens heen moet, dat doe ik ook, maar verder laat ik haar lekker zelf haar ritme bepalen
Ook ik zeg.. lekker laten slapen. Ik ben er sowieso niet van om kindjes wakker te maken! En ook ik ben fulltime mama Zelfs mijn dochtertje van 3 jaar slaapt soms nog van 13.00 tot 16.00! (nu ook alweer 2.5 uur) en zelfs haar maak ik niet wakker. En toch gaat ze vanavond weer om 19.30 naar bed! Sommige kindjes hebben gewoon veel slaap nodig! En sommige heel weinig!
Dan laat ik haar lekker slapen. Ja onze muis heeft veel slaap nodig. Ze ligt nu vanaf 13:00uur in bedje en slaapt nog steeds.
Lekker van genieten als ze t niet erg vind om sommige dagen wel op te moeten staan zou ik t zo houden!
Zullen we onze meiden even omruilen?? Kan ik ook eens uitslapen haha gewoon lekker laten liggen, jullie hoeven allebei nergens heen, en ze doet nu smiddags ook al 1 slaapje, perfect toch! heerlijk....
Ik besef me ook heel goed hoeveel mazzel dat we hebben met haar uitslapen ze heeft vandaan van 13:00uur tot 15:45 uur geslapen. Vind wel jammer dat we s middags niet meer weg kunnen. Eerst konden we s middags leuke dingen doen met oma die werkt alleen s morgens maar dat wordt lastig zo.