help, wie ervaring met verzakking?

Discussie in 'De lounge' gestart door cowgirl80, 5 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.003
    6.753
    113
    zuid-holland zuid
    dames, sinds vorige week weet ik dat ik een voorwandverzakking heb :(
    afgelopen week heb ik de intake gehad bij de fysio en volgende week krijg ik een onderzoek om te kijken wat er allemaal aan scheelt.
    Maar nu verga ik vandaag van de aandrang om te plassen. Ik word er echt letterlijk helemaal gek van, ik ga bijna van mijn stokje.

Is er iemand in de zaal die ervaring heeft met een verzakking en wat te doen tegen deze aandrang?
    Ik heb al ontspanningsoefeningen gedaan en kom net uit een warm bad, maar het helpt nauwelijks.

2. jippie01

jippie01 Bekend lid

25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Hoi, wel met verzakking, maar niet met aandrang om te plassen. Op dat gebied kan ik je geen tips geven, sorry. Maar misschien heb je een blaasontsteking? Zou dat kunnen?
    Pff, lijkt me idd erg vervelend. Hoop dat er anderen reageren met bruikbare tips v je.
    Liefs...

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik hen het zelfde + BI.

Heb nu een paar maanden bekkenfysiotherapie

Ik merk er eerlijk gezegd nog niks van maar ik probeer wel netjes mn oefeningen te doen. Ik heb niet zo zeer aandrang om te plassen bij mij is het echt de pijn.

Vooral goed luisteren maar je therapeut!

Ik heb ook zo'n bal om oefeningen op te doen, is erg fijn. Overleg even of het ook wat voor jou is.

En vooral heel veel sterke en NIET tillen!

Probeer ook goed de spiertjes in je schaamstreek aan te spannen!

4. BlueApple

BlueApple Niet meer actief

Klinkt inderdaad als een blaasontsteking!

5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.003
    6.753
    113
    zuid-holland zuid
    he dames, bedankt voor de support. Het is geen blaasontsteking (99% zeker in elk geval) ik heb snel last van een overprikkelde blaas en de verzakking en de oefeningen zorgen voor overprikkeling :( Maar voor ik de verzakking had was een warm bad altijd voldoende, maar nu ineens niet meer, grrr

Vagans, jij woont bij mij in de buurt.. zit jij in het ASZ voor je klachten of heb je alleen een fysio? Ik zit te twijfelen of ik bij mijn "kleine" fysio in de wijk wil blijven of dat ik me laat doorverwijzen via de huisarts naar het bekkenbodemcentrum in het ziekenhuis...

6. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    Ik zou een bekkenfysio aanraden. Ik zit bij een hele goede, maar ze heeft d'r praktijk in Zeeland. (Colijnsplaat) Zij is mijn reddende engel..

7. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ja hier helaas ook, ik heb een blaasverzakking en daardoor dus ook een voorwand verzakking. Ik moest eerst naar mensendieck voor oefeningen, toen moest ik van de uroloog en gynaecoloog naar een bekkenbodemfysio waar ik nu 5 x ben geweest en echt totaal niets heb geleerd, niet eens oefeningen heb gekregen. Ik heb ook continue aandrang om te plassen, en uit plassen kan ik niet zittend, dan moet ik boven de pot "hangen" voor het laatste beetje. Een half uur later heb ik weer aandrang:( Volgende week moet ik weer naar de uroloog en gynaecoloog om te kijken hoe de stand van zaken nu is.
    je mag me een pb sturen hoor!

8. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    #8 Eenkadootje, 6 apr 2014
    Laatst bewerkt: 6 apr 2014
    Boven de pot hangen is zo slecht voor je blaas.
    Je moet juist rechtop zitten, om te plassen.

Ik heb wel allerlei oefeningen, maar dat is meer voor mijn bekken. En omdat ik overcompenseer nu ook voor de rest van mijn lichaam.

Maar ik weet van andere patiënten met verzakkingen (wachtkamerpraatjes) dat ze een vd beste is.. Je mag me een pb sturen voor haar adresgegevens. Je kan het altijd proberen..

9. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.003
    6.753
    113
    zuid-holland zuid
    eenkadootje het is voor mij niet echt haalbaar om naar een fysio zo ver weg te gaan.. de fysio waar ik nu bij zit schijnt ook wel goed te zijn... alleen ik moet nog even accepteren dat ik hier de komende maanden mee zoet ga zijn en dat mijn leven er anders uit gaat zien dan ik in gedachten had :( voel me echt invalide nu :(

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.506
    113
    Vrouw
    Met het Boven de pot hangen moet je echt stoppen hoor. Is heel slecht voor je blaas. Rechtop zitten en de "sluizen" open zetten. Niet persen.
    Als je denkt dat je klaar bent dan buig je je bovenlichaam even naar voren. Even naar je tenen kijken. Keer naar links en naar rechts hangen. Even naar achteren. En als het goed is, is je blaas dan leeg. Dit is iig een oefening die ik kreeg om uit te kunnen plassen.
    Ik moest mn blaas zien als een gietertje waar niet alles uit kon. Waar het water nog over "een randje" moest om eruit te kunnen.
    Verder op gezette tijdrn naar de wc gaan. Dus niet steeds als je bijv aandrang hebt. Je blaas moet leren dat hij de urine ook best even vast kan houden.

Slechte fysio dat je geen oefeningen gekregen hebt. Ik heb verschillende oefeningen gekregen om bijv de buikdruk te verminderen. Door buikdruk, word de verzakking erger en/of kan je er meer last van krijgen. Dus oefeningen hoe ik bijv op moet staan uit bed of stoel, wc oefeningen, en til oefeningen.
    Ook word ik elke 2 a 3 weken op de computer aan gesloten om oefeningen te doen. Op het beeldscherm kunnen we dan zien wat mn bekkenbodem doet en of ik het goed doe.

Bij mij is alles in meer of mindere mate verzakt. Ik loop nu zo'n 2 jaar al bij de fysio.

Deel Deze Pagina