Hoe vaak vervangen jullie huishoudelijke artikelen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nyn, 30 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Hoi!

Ik ben absoluut geen gierig of zuinig persoon. Geld rolt bij mij altijd lekker alle kanten op, BEHALVE naar winkels met huishoudelijke artikelen besefte ik me van de week.

Zo kan ik me niet herinneren wanneer ik voor het laatst nieuwe dekbedovertrekken heb gekocht (waarschijnlijk ruim 5 jaar geleden), doe ik inmiddels ook al jaren met mijn handdoeken, moet het servies eigenlijk vervangen worden doordat er allerlei bordjes en kopjes gebroken zijn en deze niet meer aangevuld kunnen worden, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Reden? Elke keer als ik ga kijken, besluit ik uiteindelijk dat ik het voor dat moment te duur vind.;)
    Bijvoorbeeld handdoeken; als je die wilt vervangen, en je moet er 10 halen, dan ben je zelfs bij de Hema al bijna 100 euro kwijt.
    Hetzelfde geldt voor dekbedovertrekken, we hebben zo'n lits-jumeaux dekbed, en een beetje kwalitatief hoogwaardige overtrek is zelfs in de uitverkoop nog behoorlijk duur.
    Het huidige servies heeft toentertijd bijna 400 euro gekost.
    Ochtendjassen, nog zo iets....
    En het is niet alsof we dat geld niet kunnen missen, ik vind het het geld alleen steeds niet waard op dat moment.

Dus nu ben ik heeeel benieuwd; hoe vaak vervangen jullie dit soort huishoudelijke zaken, en hebben jullie daar speciale potjes voor, of gaat dat gewoon mee in de maandelijkse uitgaven op dat moment?

2. Melief

Melief Niet meer actief

Steeds 1 of 2 dingen :)

3. Linana

Linana Niet meer actief

Hier wordt het ook steeds per 2 of 4 vervangen (handdoeken, theedoeken en badlakens)
    Borden, kopjes, etc hoef je geen fortuin aan kwijt te zijn (denk action, ikea). Een dekbedovertrekset komt ook eens in de zoveel tijd gewoon een nieuwe bij. Een oude gaat ook pas weg als die echt versleten is.

Dus niet echt een moment te noemen, maar af en toe wat nieuws in huis halen en weggooien wat echt weg moet

4. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ja maar, je vervangt toch niet steeds elke maand 1 handdoek??
    Of elke maand 1 bordje/koffiemok?:D

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Gewoon wanneer ik vind dat het aan vervanging toe is. Vorig jaar toevallig alle handdoeken en het hele servies na 8 jaar vervangen. Twee maanden terug twee nieuwe kwalitatief erg goede dekbed overtreks gekocht.

6. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Ik ben nog erger dan jij! Toen ik nog op mezelf woonde had ik maar 1 dekbed overtrek, want er kan er maar 1 tegelijk op het bed liggen. Toen ik zwanger was van Stijn hebben we er 1 extra gekocht ivm bed vaker verschonen in het kraambed.

Servies is van Ikea, theedoeken komen nog uit mls studententijd (ml is 35...). Groot deel van de handdoeken hebben we gratis gekregen bijv bij hardloopwedstrijd, rest hema en al zeker 6 jaar oud. Badjas ook 6 jaar oud.

O, en een aantal cola glazen zijn eigenlijk tiramisu glazen die Albert Heijn met de kerst verloopt. Ff uitwassen en prima drink glazen. Voor bezoek hebben we 4 bij elkaar passende koffie kopjes en schotels en voor de rest allemaal verschillende, uit zijn huisraad, mijn huisraad (en we zijn 7 jaar samen) en gratis kopjes (bijv van Senseo bij een toenmalig koffie apparaat gekregen).

En wij hebben allebei een goed betaalde baan haha!

7. Amethist

Amethist Niet meer actief

Hahaha, herkenbaar hoor. Ik heb nu eindelijk eens een nieuw dekbedovertrek voor ons zelf gekocht, maar wel 1 van de goedkoopste :). Ik wil ook al eeuwen nieuw servies, maar vind dat een soort zonde van mijn geld, want "we hebben toch nog genoeg borden" ;). En we kunnen het best betalen idd, maar ik geef mijn geld gewoon liever uit aan leukere dingen, kleren ofzo...

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.174
    10.708
    113
    Als ik vind dat t aan vervanging toe is, dan wordt t dus vervangen, als het te weinig is koop ik wat bij…

Hier doen we nog steeds met de handdoeken van 8 jaar geleden, maar ze voelen nog steeds prima, beter dan veel handdoeken die je nieuw in de winkel ziet! (Hema hotel serie).

Voor dingen als handdoeken, beddengoed enzo ben ik een koopjesjager. Recent voor ons bed (we hebben vorig jaar een lits jumeaux dekbed gekocht, en hadden 1 ikea set die we op zaterdag snel wasten, droogden en weer erop gooiden, als t niet lukte het dekbed voor een nachtje over een laken) twee luxe sets van Van Dijck gekocht, die dankzij korting op korting niet 100 maar 64 euro per stuk kostten! Het dagelijks servies is gedeeltelijk nog uit mijn studententijd, in mijn laatste jaar VWO met zegeltjes door mijn moeder bij elkaar gespaard bij de supermarkt, en voor gelegenheden hebben we een servies van mijn ouders gekregen voor de kerst en zelf nog wat aangevuld, was ook uit de voorraad van een winkel die dicht ging dus topspul voor vrij weinig geld. De mokken? Gescoord toen de plaatselijke marskramer opheffingsuitverkoop hield, en de theeglazen en het bestek (je ziet er echt niet aan dat het zeven jaar oud is) met de blokker dukaten. Enzovoorts enzovoorts.

9. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Theedoeken heb ik toevallig laatst vervangen hahaha, maar ook alleen maar omdat ze bij de AH in de aanbieding waren en de oude echt niet meer konden:D

Maar tegelijkertijd wil ik wel dat dingen bij elkaar passen, dus niet 5 verschillende soorten handdoeken.
    Vandaar dat als ik ze dan ga vervangen, het meteen zo'n smak geld is. En dan denk ik: "jezus, ik ga toch geen 100 euro uitgeven aan doodsimpele handdoeken van de Hema??"

Terwijl ik een winkel later dus wel heel makkelijk het dubbele voor een paar schoenen neer kan leggen:) Maar ja, die vind ik dat echt MOOI, en ben ik echt blij mee. Van handdoeken word ik niet blij..

10. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Nou ik kan best blij worden van een lekkere frisse handdoek na het douchen hoor.. ;)

11. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Handdoeken koop ik bij Zeeman per stuk of per 2 stuks.

Voor de rest koop ik dingen als ze stuk of versleten zijn.

Borden hebben we vorig jaar in een promo-actie bij Aldi bijgekocht, omdat we al 2 jaar zeiden dat we stilaan nieuwe nodig hadden (de vorige tweedehands gekocht 12 jaar geleden).
    De oude zaten vol met "hapjes" aan de zijkanten en er waren er al een paar gesneuveld. Ze dienen nu nog, maar als reserve.

Glazen hebben we al jaren en masse omdat manlief er es héél véél heeft gekregen (van Gini).
    Alleen wijnglazen kopen we af en toe bij bij Ikea (in set van 6 meestal), omdat dat nogal es sneuvelt.

Lakens hebben we voorlopig genoeg (Hema, Ikea, ...). Onderlakens koop ik bij Zeeman.

Ochtendjassen worden hier niet gedragen. We trekken 's ochtends direct onze kleren aan.

Bestek heeft partner 12 jaar geleden met een heel bak ineens gekocht tweedehands. Gaat nog altijd mee.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh hier gaat dat ook zo hoor :). Onze gebaksbordjes zijn nog van toen we net samen waren, 15 jaar geleden :). Misschien van de week maar eens andere halen bij de Ikea. Handdoeken zijn ook al zo'n 10 jaar oud, waar gaten in zitten gaan naar de garage als poetsdoek, maar we hebben er nog genoeg. Toevallig is er laatst een dekbedovertrek kapot gegaan, heb voor mijn verjaardag een nieuwe gekregen en heb van mijn nichtje nog een oude van hun gekregen die ze niet meer gebruikten.

13. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Je kan nu handdoeken sparen bij de c1000..
    Haha..

Servies vervang ik om de 2/3 jaar.. Het oude servies verkoop ik gewoon op mp..

Hema handdoeken heb ik zo enorme stapel.. Daar kan ik nog jaren mee..

Dekbedsets, tja die zijn wel duur. (Grootste maat) daarom heb ik de slpkamer muren nog niet in een andere kleur geverfd. Ik heb er 5, ooit gekocht in de aanbieding.

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb een paar maanden geleden beddengoed gekocht waar ik zo onwijs vrolijk van werd. Het heeft mij gewoon echt dik 100 euro gekost, maar ik voel mij er nog steeds goed bij. Het is overigens de eerste keer dat ik zoiets heb gekocht. Ik heb namelijk een hoop allang-versleten-gratis-beddengoed gekregen van diverse mensen als 'starter' en nu ik huisje boompje beestje heb gaat het iets meer kriebelen. Ik had ook al op de Beverwijkse bazaar wat beddengoed gekocht; maar dat is dan 30 euro en na 2x wassen is het vaal ;)

Maar dit beddengoed; ik word gewoon vrolijk elke keer wanneer ik de slaapkamer in loop.

Handdoeken zijn bij elkaar geraapt en sommige ook al meer dan 20 jaar oud. Serviesgoed heb ik gekregen van iemand die het al 8 jaar had en erop uitgekeken was - en dat is hardplastic. Ik kreeg het met de achterliggende gedachte: hier, kun je bijna niet kapot krijgen, echt wat voor jou :p Stiekem wil ik wel eens 'echt' servies, maar ik ben inderdaad zo'n kluns die het niet stuk wil laten vallen, maar dat waarschijnlijk wel gaat doen.

15. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    547
    113
    herkenbaar. servies en glazen is een allegaartje hier. dekbedovertrekken heb ik er maar 1 maar dat komt omdat we pas een nieuw bed hebben. moeter dus nog 1 bij. wel ook erg duur want bed is 180x210 en een heel groot dekbed erop.
    handdoeken ook allegaartje. jaar of 2 een hoop gekregen van een klant. soms koop ik wat bij bij action of zeeman. keukendoeken etc van hetzelfde laken een pak. het zal me een worst zijn. het functioneert dus best. geld is ook hier geen probleem maar geef het liever uit aan kleding, schoenen en vakanties whaha

16. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik vervang dingen wanneer het nodig is. Dus soms na 1 jaar en soms na 5 jaar. ;)

17. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Echt? Dat is toch wel een dure hobby, elke 2/3 jaar.

Ik geloof dat mijn servies al 12 jaar mee gaat. Handdoeken heb ik nog nooit gekocht. Mijn vader kreeg die op zijn werk. Zijn echt goede badlakens en jaarlijks kregen ze er zo veel, dat ik nu nog nieuwe heb liggen. Hand-en theedoeken 2 jaar geleden toen we in dit huis gingen wonen. Maar dat kwam ook alleen omdat schoonmoeder het nodig vond en daar geld voor gaf. We zijn wel aan nieuwe glazen toe. Binnenkort maar eens naar Ikea. Aan beddengoed hebben we ook maar 1 set. 's ochtends afhalen,wassen en drogen en 's avonds er weer schoon op.

Ik vind het ook altijd zonde hier geld aan uit te geven. Geef het liever aan kleding ofzo uit. Nu ik het zo terug lees, komt het wel heel krenterig en zuinig over. Maar met andere spullen hebben we dit dus totaal niet.

18. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Hmmm, als ik het zo lees ben ik dus zeker niet de enige die op dit gebied nogal gierig of laks is:D

Probleem is ook dat ik geen goedkope spullen wil (want inderdaad, een overtrek van 30 euro die na 2x wassen vaal is, vind ik die 30 euro dus ook niet waard), en dus zit ik steeds tegen zo'n smak geld aan te hikken.

En nee, als ik me na het douchen afdroog met een nieuwe handdoek, ben ik niet ontzettend blij met die handdoek..;)
    Niet zoals ik me wel heel blij kan voelen wanneer ik dat ontzettend gave jurkje aandoe, of die killer-schoenen waarbij ik me ontzettend vrouwelijk voel.
    Of dat ik mijn kinderen zie genieten van een (half) dagje Efteling en de weken daarna de oudste steeds heel stoer rond zie lopen met zijn draak-rugtas, of dat de kids 's ochtends een boterham van de efteling-bordjes willen eten die ze mee mochten nemen na de poffertjes.
    En ja, van het geld wat ik aan de Efteling heb uitgegeven, had ik makkelijk de handdoeken kunnen vervangen of 2 overtrekken kunnen halen. Maar toch denk ik er voor 4 uurtjes Efteling er geen seconde over na en rolt het geld dus lekker verder, en laat ik de handdoeken die de aankomende 5 jaar minimaal weer meegaan in de schappen liggen:D

Maar goed, misschien maar 's een lijstje maken en gewoon mezelf dwingen elke maand iets daarvan te vervangen ofzo. We kunnen het eigenlijk ook gewoon niet maken naar onszelf toe met de goede banen die we hebben dat we elke avond onder een dekbedovertrek liggen die bijna tot op de draad versleten is, of ochtendjassen aantrekken met meerdere vlekken die er niet meer uit te wassen zijn..:)

19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wanneer het stuk of aan vervanging toe is.. of ik een zeer goede aanbieding zie..

Zoals nu, onze handdoeken zijn nog lang niet af maar ik spaar nu bij de c1000. heb er nu al 4 voor 4 euro:D hoop er nog minimaal 4 te kunnen halen, mijn schoonmoeder spaart de zegels ook voor ons;)
    Beddengoed hebben we laatst van mijn schoonouders gekregen bij ons nieuwe bed. En ik denk dat ik er deze zomer in de aanbieding nog 1 koop.
    Laats bij de ikea, 2 borden en een kommetje waren stuk.. alleen dan was ik 5 euro goedkoper uit dan wanneer ik weer een complete set zou kopen, dus heb dat maar gedaan:p

En verder, ik spaar elk jaar dingen op om voor mijn verjaardag te vragen:p

Maar in principe, gaan veel dingen best lang mee, en is het dan aan vervanging toe dan koop ik het in de aanbieding;)

20. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Toen wij gingen emigreren heb ik hier in Engeland alle servies nieuw gekocht, was 10£ kwijt en heb een hele nette set.
    Glazen enzo als ik echt niet meer heb, niets past hiet bij elkaar.

Handdoeken zijn hier zeker al 8 jaar oud, maar zijn nog prima, dus waarom vervangen? Beddengoed heb ik 3 sets, 1tje heb ik gewonnen, eentje gekocht toen we hier woonden en 1 gekregen met ons trouwen. Meer dan genoeg.

Deel Deze Pagina