help mijn man denkt dat hij overspannen is

Discussie in 'De lounge' gestart door blauwespeen, 16 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Oké. Ik weet niet wat ik hier mee wil maar ik heb Op dit moment even geen vrienden om me heen met wie ik het kan delen dus jullie zijn de klos

Ik ben aan het werk en krijg net een berichtje dat mijn man denkt dat hij overspannen aan het raken is.
    Dus ik op Internet beetje kijken naar de symptomen... en het lijkt er toch echt op dat hij gelijk heeft. Ik kan wel janken. (maarjah aan het werk dus dat doen we dan maar weer niet)

wie heeft er tips wat wel een juist niet te doen

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Zo snel mogelijk hulp zoeken! Hij moet gaan praten met de huisarts die hem door kan verwijzen naar de juiste hulpverlening. Ook handig om met zijn manager/baas te gaan praten. Sterkte!

3. Tuuttuterdetuut

Tuuttuterdetuut Actief lid

22 jan 2014
    378
    0
    16
    NULL
    NULL
    Naar de huisarts sturen.
    Met elkaar praten, kijken wat de oorzaak is. Als dat samen niet lukt, psych inschakelen.
    Sterkte!

4. miss84

miss84 Bekend lid

2 okt 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    Denk dat hij dan het beste contact kan zoeken met de huisarts.
    Vervelend hoor!
    Komt het door zijn werk?
    Sterkte ermee!! X

5. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik heb een nieuwe baan waardoor er thuis Veel meer van hem gevraagd word
    op zijn werk heeft de leidinggevende nogal de pik op hem

Ik zal blij zijn als het drie uur is en ik naar huis kan. Ik mis me man nu zo erg. Hij was zo verdrietig aan de telefoon gisteren

straks een goed gesprek aan gaan. Hij heeft niets met psychologen ect dus dat zal hij niet snel doen (helaas)

bedankt voor jullie reacties. Doet me goed

6. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Samen met hem naar de huisarts gaan! Ik kom net uit zo'n periode met mijn vriend. Vraag hulp, dat heb je nodig. Sterkte!

7. MissLuke

MissLuke Niet meer actief

Overspannen is niet het einde van de wereld. ... naar de huisarts en hulp zoeken. . Het kan (wisselend afhankelijk van de zwaarte en oorzaak) 3 maanden maar ook een jaar duren....

8. Elliz

Elliz Lid

6 aug 2014
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk ook weleens dat ik overspannen ben. Maar dat is dan het moment wanneer de drukte is. Je geeft zelf aan dat je een nieuwe baan hebt en hij nu meer thuis moet doen. Hij moet dus ook even wennen en zich aanpassen. En wanneer je ineens meer moet doen word je de eerste weken daar moe van.

Als hij morgen naar de huisarts gaat dan weet hij het meteen zeker. Overigens zou ik symptomen nooit op internet opzoeken. Als je de meest simpele symptomen of verkoudheid opzoekt dan ga je volgens Internet vaak dood ofzo.

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    'Hij heeft niks met psychologen' heeft hij nu even niet zoveel aan.
    Zorgen dat hij een goeie krijgt, geen klik? Zoek je een ander.
    Alleen gaan lopen tobben helpt weinig.
    Succes!

10. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Inderdaad, morgen gelijk de huisarts bellen, dat is het begin. En hoe anti psycholoog hij ook is, het kan hem wel helpen om alles weer wat op de rit te krijgen. Maar dat zal de huisarts hem ook wel vertellen.
    Beterschap!

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Je hoeft niet meteen naar een psycholoog. Er zijn ook zat andere vormen van hulpverlening, die hier goed voor zijn. Ga inderdaad eens naar de huisarts. Die kan jullie verder helpen.

12. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Afspraak maken met de huisarts en de huisarts helpt je dan verder.. Niet te lang blijven wachten anders kan hij in een depressie raken..

13. misa

misa Niet meer actief

Wat vervelend zeg. Hier een burn out (gehad) en hulp zoeken was echt nodig. Even wat lezen op internet naar de mogelijkheden. Ik vond Online therapie met je eigen online psycholoog - Interapy erg fijn.
    Dan naar de huisarts voor een verwijzing.

Het is voor mijn man ook niet makkelijk om zon vrouw in huis te hebben. Maar hij heeft veel geduld met me (ook wel eens niet hoor). En dat helpt me enorm.
    Sterkte!

Deel Deze Pagina