Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 16 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joh, en al zou dat wel zo zijn, nou en? Jij kent je man, je wéét dat hij het leuk en lief zou vinden, jij hebt er ook behoefte aan, lekker doen! Ook als het de 2e, 3e of 40e keer zou zijn en jullie je daar goed bij voelen ;)

2. Bloempje34

Bloempje34 Bekend lid

10 dec 2013
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Doen, doen doen!!

Heel leuk idee en als je er zelf zo'n fijn gevoel bij krijgt en weet dat hij het ook leuk gaat vinden dan is het gewoon super leuk!
    Ik hou wel van spontane acties binnen een relatie waaruit blijkt dat je elkaar gewoon super leuk vind en mist als iemand weg is. Genieten maar van elkaar!

3. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    weetje, het is al over the place dat jij graag wilt gaan, dan zeker doen! Alleen snap ik niet dat je dan om meningen vraagt, en die dan afdoet als raar ;).

4. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    Ik zou gewoon gaan, jij weet het beste of je man het leuk vind of niet... En van de rest, daar zou ik me niks van aantrekken :)!

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik vind idd 1 berichtje best negatief over defensie, klopt. Dit geef ik aan omdat ikzelf al 5 jaar ervaring heb gehad met defensie en mij niet kan vinden in deze mening dat ze een soort robots zijn oid.. Dat ze dergelijke spontaniteit niet kunnen waarderen.. En dat het leger steeds wijzigt. Ik herken dat niet dus geef dat aan;)

En betreft de andere, hierin gaat het erom dat ze aangeeft dat ik er elke x kwijlend ga staan.. Nou eh nee..

Ik mag hier best wat vragen. En iedereen mag antwoorden. En daar mag ik dan weer op reageren zoals mij dat blieft toch?;)

6. mumija

mumija Niet meer actief

Nee, ik zou het niet doen. De man van mijn bazin werkt ook bij defensie en zij gaat hem echt nooit ophalen, en als ik dan verhalen hoor op de werkvloer van hem (hij werkt ook nog in de zaak) dat er vrouwen staan te wachten dan word er smakelijk om gelachen...Dat lijkt me echt vreselijk voor iemand die er net begint. Meestal is dat ook eenmalig dat het dan gebeurd.

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Precies. ;)

8. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik heb een man die bij defensie zat. ik ben een keer een dag naar hem toegegaan toen hij 2 weken op oefening weg was. Collega's waren aardig, geen vervelende blikken. En mijn man vond het geweldig! Beetje stoere mannenverhalen aanhoren was erg leuk.

Dus ik zeg doen! Ligt er helemaal aan hoe de man in kwestie er zelf mee om gaat. Als hij een type is dat pal achter zijn vrouw staat, merk je meteen dat de collega's haar ook respecteren en er geen kwaad woord over zeggen.

Let wel... niet elke keer hè.

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Zeker niet;) de volgende keer ben ik weer de hele dag naar school dus zie ik hem thuis;)

10. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Ik zou het ook niet doen, om dezelfde reden dat je zelf twijfelt.. je kan het altijd een keertje doen, als hij wat ingeburgerd is;)
    je wil toch ook niet dat je man een soort van uitgelachen wordt... je kan thuis misschien beter een leuke verrassing voor hem verzorgen ;)

11. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hahaha, leuk! Mijn man heeft ook de KMA gedaan.
    Let op: De kans is groot, dat ze zéggen dat hij vrijdag klaar is, maar dat dan, op het allerlaatste moment, wordt medegedeeld dat ze nog een dag moeten blijven. Dit hoort ook bij de training. Dit kan namelijk gewoon gebeuren, als je bij defensie zit en daar willen ze de nieuwe 'spijkerbroeken' van bewust maken.

Wat ik zou doen, is wachten tot hij belt dat hij naar huis komt en er dan voor zorgen dat er een lekker badje, wat te eten en een schoon bed voor hem klaar staan. En hou er rekening mee, dat je de rest van het weekend niks aan hem hebt. :D Af en toe even lekker vertroetelen door wat lekkers te brengen of zo. :D

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat dus :)
    Daar ben ik het dus niet mee eens. Dat hangt helemaal van de persoon af. Mijn man vind dat dus helemaal niet erg en een aantal collega's van hem ook niet. Hangt ook wel een beetje van de leeftijd af ;) Mijn man was 25 of zo, toen hij met de KMA begon.
    Dat klopt ook helemaal.
    Daar ben ik het ook niet mee eens, want dan ligt o.a. aan de functie. Mijn man kan precies zeggen, welke periode hij wél beschikbaar is, welke periode niet en welke periode 'mogelijk'. In de laatste situatie moet je er rekening mee houden, dat je zo ineens al je plannen moet omgooien.

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mijn man (officier) gevraagd. Die zegt: Ga lekker ophalen!
    Hoogstwaarschijnlijk krijg je een berichtje van de KMA wanneer je hem NIET op kunt komen halen die vrijdag. Als je het zeker wil weten, kun je een paar dagen van tevoren (NOG NIET NU) de KMA bellen met het verhaal: Ik moet van ver komen en wil graag weten of ik hem vrijdag om 5 uur op kan komen halen en zo niet, wanneer dan wel.

Mijn man en ik zijn het er beide wel over eens, dat je schijt moet hebben aan wat de collega's vinden. Misschien zijn er nu een paar, die er lacherig over doen, maar in de loop van de tijd komen ook zij er achter hoe belangrijk de steun van het thuisfront is.

Veel plezier!

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wat lief dat je reageert! Hij heeft een brief gehad waar in stond dat ze komend weekend zowieso thuis zijn. En hij heeft nu zelf een rooster, waar de vaste weekenden op staan en in een periode van 3 weken krijgt hij dus die verassing, dat ze binnen moeten blijven.

Bellen is misschien nog wel handig, ik moet 3 uur in de trein zitten voor ik er ben:D dan bel ik vrijdagochtend gewoon:)

En idd, hij zal bekaf zijn. 'Helaas' vier ik wel mijn verjaardag dit weekend. Maar ik heb mijn moeder gevraagd om mij te helpen met de hapjes enzo, hij hoeft niks te doen;) lekker lang uitslapen en lui zijn de hele dag:D

En je hebt gelijk, zijn collega's merken dat ook vanzelf. Thuisfront moet stabiel zijn en defensie besteed echt wel aandacht aan het thuisfront. Vandaar dat ik er ook echt niet vanuit ga dat mijn leven vanaf nu op mij aan moet komen en ik nooit op hem kan rekenen. Dat is natuurlijk niet zo;)

Tuurlijk wordt het komende jaar zwaar, hij doet de korte officiersopleiding. Dus gelukkig maar 1 jaar in Breda:)

Bedankt:)

15. misa

misa Niet meer actief

Eens!

Ik hoor van dichtbij ook veel negatieve dingen met betrekking op kunnen rekenen op de gemaakte afspraken. Er kan zoveel op het laatste moment veranderen. Maar dat is dan een risico wat je kunt nemen. En vind je man het toch niet fijn, tja dan de volgende keer niet meer.
    Elke man en vrouw is anders. Elk stel is anders. Gewoon lekker doen. Het draait niet alleen om je man, maar ook om jou!
    En op het station opwachten is natuurlijk helemaal leuk! :)

16. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0

Deel Deze Pagina