vloertegels in de woonkamer en keuken leuk??

Discussie in 'De lounge' gestart door ALeV84, 5 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Wij hebben nu al jaren laminaat in onze woning maar ben dat een beetje zat. Over een paar maanden gaan we verhuizen (onze eerste koopwoning) en ik zit te overwegen om vloertegels te plaatsen in de woonkamer en keuken. Dus de gehele begane grond. Ik zie dat ook in veel terug in reclamefolders en woonwinkels. Lichtgrijze tegels met een graniet of marmerlook lijkt me best leuk en frisser dan houtlook op de grond. Maar ben zo bang dat ik er spijt van krijg. Het is natuurlijk stukken duurder en het aanleggen ervan is ook een grotere klus.

Wat vinden jullie mooier, vloertegels of laminaat? Of hebben jullie zelf ook vloertegels en hoe bevalt dat ??

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben beneden antraciet natuursteen vloer, zou ik zelf nooit doen vanwege het onderhoud, maar het kijkt wel mooi...

Ik vind t fijner dan laminaat, hadden we in oude huis, enne vooral de vloerverwarming is erg prettig!

3. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Wij hebben vloertegels. Nog geen spijt van. :)

4. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Wij hebben 50x50 vloertegel met vloerverwarming eronder. Ik vind het ideaal met name met schoonmaken. Daarnaast vinden wij de vloer ook erg mooi.

5. Alf

Alf Niet meer actief

Wij hebben een diagonaal gelegde antraciet grijze tegelvloer 60x60. Echt heel mooi.. als het net gedweild is. Ik heb me erop verkeken hoeveel je erop ziet helaas..

6. manytroubles

manytroubles Actief lid

9 dec 2006
    357
    0
    0
    Wij hadden grote vierkante antracietkleurige vloertegels. Was ik blij mee toen ik ze kocht. Achteraf toch erg kil en koud. Niet qua temperatuur, maar qua gezelligheid. En zoals al eerder gezegd, alleen fris en mooi als er net gedweild was :) Met 2 honden geen echt succes.

Nu een massieve houten vloer die in de olie moet. Mooi, gezellig en warm!

7. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Vloertegels kan wel, maar dan is een groot vloerkleed in de zithoek wel een must. Anders vind ik het vrij kil overkomen. En zonder vloerverwarming is het ook echt koud. Wij hebben een parketvloer in de woonkamer. In keuken en gang wel vloertegels.

8. Verox

Verox Niet meer actief

Ik houd persoonlijk helemaal niet van een tegelvloer in de woonkamer.

9. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Tegels in de keuken. Echt wat een spijt! Antraciet 60x60. Je ziet er ALLES op. Ik word er elke dag chagrijnig van.

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb ook tegels in het toilet, de badkamer, keuken en bijkeuken. Ze zijn prachtig als het net gedaan is, maar echt alles zie je erop. Hier wit/gemarmerd, met zwarte hoeken tussen de tegels.

11. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Is dat niet omdat je een te donker kleur heb genomen? Ik heb een eikenkleurige laminaat en daar zie je ook de kleinste kruimel op.

12. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik vind tegels helemaal niet mooi, kil juist.

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het huis dat we nu gekocht hebben, sprak ons destijds onder andere aan vanwege de mooie tegelvloer in de keuken/woonkamer. En dat terwijl ik het zelf niet uitgezocht zou hebben. Als ik zelf had mieten kiezen, had ik waarschijnlijk laminaat gekozen. (Warmer). Maar toen ik deze vloer zag, was ik meteen verkocht. We hebben grote tegels die bijna zwart zijn, maar niet helemaal effen. Soort wolkje erin, maar niet te druk. Beetje lastig uit te leggen.
    We wonen hier al jaren eik ben er nog steeds blij mee. Mooi, oerstevig (bij laminaat wordt ik toch wat zenuwachtiger van water, scherp steentje onder een schoen e.d.) en makkelijk in onderhoud.

Eén nadeel bij ons: er zit geen vloerverwarming onder. Dat heb ik toch wat onderschat. Op zich kun je dat prima oplossen met sokken of pantoffels. Maar met kleine kinderen die op de grond spelen, is het toch wel koud.
    Ik zou in een nieuw huis zo weer dezelfde tegels nemen, maar dan wel met vloerverwarming!

14. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    In de eetkamer en de keuken liggen hier tegels (zonder vloerverwarming).
    In de living ligt er parket.

Boven in de slaapkamer lag ook een meer versleten versie van de parket, maar daar hebben we laminaat laten opleggen.

Stenen in de living vind ik zelf nogal hard - mijn ouders hebben het al jaren. Dan vind ik hout, laminaat of desnoods linoleum leuker.

Buiten voor onze slaapkamer hebben wij overigens overal gewoon laten liggen wat er lag toen we 't kochten :).

In de badkamer hebben we overigens witte tegels. Zouden we zelf echt nooit van zijn leven voor kiezen, want je ziet er echt elk haartje op. Maar om 't allemaal uit te breken ... dat is ons toch te kostelijk en tijdrovend.

15. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    Hier in de keuken antreciet grijs. Prachtig past er helemaal bij indien zoals vaker gezegt net gedweild je ziet er alles op pffff

16. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Vroeger hadden wij tegels. Makkelijk schoonmaken, maar oh zo koud!!!
    Op mijn vroegere werk (housekeeping) hadden ze natuursteen, zwart van kleur. Man man man, die tegels beschadigde zo snel van water, zeep en dergelijke. Daar hadden ze zich erg op verkeken. De vloer was eigenlijk niet mooi meer, ja, als je het net had gedweild.

Je zal dus niet alleen naar de kleur moeten kijken, maar ook wat voor materiaal je gaat kiezen. Anders is het best wel duurkoop!

17. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.719
    113
    Wij hebben ervan afgezien vooral vanwege de kinderen. Dochterlief was net een jaar toen we hier kwamen wonen, en om te kruipen en op de grond te spelen is het niet alleen koud (vloerverwarming was duur en ingewikkeld in ons appartement en heb je niet het hele jaar aan) maar ook erg hard als je valt of iets op de grond laat vallen, wat beide toch dagelijks werk is met een dreumes! Nu erg blij met onze net-echte eikenmotief laminaatvloer met brede planken.

18. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Vloerverwarming zit er bij ons gelukkig al in. We moeten nu de tegels van de huidige eigenaar slopen zonder daarbij de verwarming te beschadigen. Pffff rotklus heb ik begrepen. Van de kou vind ik op zich niet zo erg maar wat me wel erg lijkt is dat het er gauw geleefd en dof uitziet. Moeten we dus goed uitzoeken dan.

Maar Tupp is dat hele donkere niet te donker en benauwend. Ik wil graag een licht grijze, bij de Karwei gezien, maar die zijn ergggg prijzig. Toen zijn we bij een tegeldump winkel wezen kijken. Tegels van goede kwaliteit maar wel alleen donkere teinten grijs.

19. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn vriend is tegelzetter en had 10m2 over van zijn werk (iets minder) en bedacht dat het 'leuk' was om de lichtere tegels in de in de keuken te gaan vervangen in de keuken. Dit is dus gedaan en antraciet geworden.
    Man man man wat vind ik het erg !! Het is super mooi tot je er 1 keer op loopt , er iets op ligt of wat dan ook. Alles echt alles zie je er op.
    Woonkamer hebben wij laminaat trouwens.

Ook heeft mijn vriend de wc op nieuw geregeld hier in huis. Hij hele stoere vloertegels soort laminaat achtig maar dan in tegels. Daar hebben we wand tegels bij gezocht en klaar is Klara.
    Die in de wc zijn dus wel super mooi en daar zie je niks op.

Succes met kiesen ;)

20. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Wij hebben mat antraciet gemeleerde tegels 60 x 60 cm, je ziet er echt helemaal niets op. Pas als ik ga vegen/stofzuigen zie ik hoeveel rotzooi er op ligt. Super keuze geweest. En ze waren spotgoedkoop ook nog (11 euro de m2), maar wel ijzersterk (komen uit China).

Ik zou nooit meer voor tegels kiezen overigens. Onderhoudsvriendelijk zeker, maar ook koud. Dus met kruipende kleintjes geen succes.

Deel Deze Pagina