Ben ik met je eens, maar ik voel me er wél heel rot onder dat ik dus eerder dan mijn beste vriendin weet dat ZIJ weer tante wordt......Het voelt gewoon niet fijn, zeg maar. Zij had dit eerder moeten weten dan ik, toch?
Ja inderdaad dat is waar en ook snap ik dat ze je in een hele moeilijke positie plaatst. Maar ondanks dat vind ik het niet aan jou om haar te vertellen dat haar zus zwanger is.
Ik snap dat ze blij is weer oma te worden, maar dat had ze dan voor zich moeten houden! Ze weet toch dat haar dochter jouw beste vriendin is? Ik zou die moeder desnoods even bellen dat ze je in een lastig parket heeft gebracht en dat zij dan zelf tegen de zwangere mag zeggen dat ze het al verteld heeft. En als ze zegt dat ze dat niet doet, zou ik zeggen dat ik de zwangere zelf bel om dat te zeggen. En je vriendin zal vast wel snappen dat jij nu niks tegen haar zegt omdat je het logisch vindt dat haar zus dit zelf wil vertellen.
Als iemand mij zegt dat ze iets willen vertellen maar dat ik het niet door mag vertellen dan zeg ik altijd dat ik het dan niet hoef te weten. Ik wil namelijk ook mijn hart kunnen luchten tegen mijn man ofzo. En als ze eerst vertellen en dan zeggen maar wel geheim houden he, dan hebben ze dat niet in overleg gedaan en hebben ze pech. Ik bespreek dan dus wel de dingen met anderen mocht ik die behoefte hebben.
Mee eens. Ik zou het zeker niet tegen je vriendin zeggen. Haar kan je het achteraf uitleggen. Je kan er ook niks aan doen. Als je uitlegd hoe rot je je eronder hebt gevoeld zou ik ik dat begrijpen, hopelijk zij ook. Wat rot dat de moeder je in deze positie heeft gezet. Ze wilde het kwijt, maar had dat niet moeten doen. Ik zou het er idd met haar nog even over hebben.
Ik ben jaren terug per ongeluk erachter gekomen dat een stelletje in verwachting was. toen is mij gevraagd om niemand iets te zeggen (alleen bij uiterste noodzaak tegen vriend, maar liever dat ze dat zelf vertelden) ik heb t bijna 1,5 maand stil weten te houden, vriend vond het toen absoluut niet leuk, maar de rest had respect voor mij dat ik het stil heb weten te houden, en stiekem mijn vriend ook wel Mijn tip, houd vol, en je vriendin zal het wel minder fijn vinden, maar ze zal het uiteindelijk snappen dat haar zus het liever zelf vertelde
Heb ongeveer dezelfde situatie gehad, alleen was het mijn moeder die zich niet stil kon houden dat mijn zus zwanger was. Ik heb mijn moeder direct gezegd dat ze het niet kon maken om mij dit te vertellen en dat mijn zus dit zelf hoort te doen. Mijn zus weet nog steeds niet dat ik het al wist via mijn moeder, waarom zou ik het voor haar verpesten en ruzie tussen haar en mijn moeder uitlokken. (haar kind is inmiddels 2) Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen goede band met mijn moeder heb, en haar dus rustig durf te vertellen hoe ik erover denk, en dat ik het puur voor mijn zus op deze manier mee omgegaan ben. Als het aan mij ligt mag mag mijn zus weten hoe het is gegaan, maar daar krijgt ze alleen verdriet van, daar heeft niemand iets aan. Ik zou het dus even stilhouden, en als het ter sprake komt kan je het laten voor wat het is, of zeggen dat je het al wist en de situatie uitleggen.
Gewoon mondje dicht. Dat heeft ze aan je gevraagd dus ook doen vind ik. Ik zou het alleen maar kunnen waarderen als iemand dan ook daadwerkelijk niks zegt, zelfs als het mijn hartsvriendin is. Als ik wat in vertrouwen vertel wil ik er vanuit gaan dat het in vertrouwen blijft.
heel simpel. niks zeggen. die moeder kan duidelijk geen geheim bewaren. jij wel. je vriendin zal dit echt wel snappen. denk dat ze van haar eigen zus wil horen dat ze zwanger is. en niet via een vriendin hoort dat je eigen zus zwanger is en je moeder achter je rug om dat geheim verklapt. als ik jouw vriendin was zou ik mij zeer gekwetst voelen dat iedereen het weet, incl je beste vriendin. maar dat je zelf van niks weet en je het hoort via iemand buiten de familie. nehh dat zou niemand tof vinden. lekker niks zeggen vandaag of morge zal die zus het nieuws wel naar buiten brengen en dan feliciteer je haar gewoon. mocht het ooit ter sprake komen dat je vriendin vraagt wanneer jij het wist, dan gewoon eerlijk zijn en dat jij het niet zag als jouw taak om te vertellen dat haar zus zwanger is volg je t nog?
ik kwam er bij mijn broer en zijn vrouw achter dat ze zwanger waren toen ik daar op bezoek was. iedereen wist het al in de familie, (alleen ik en mijn moeder wisten van niks) velen hadden al kaartje gestuurd met gefeliciteerd met de zwangerschap. en toen ik daar op visite kwam zag ik zo'n kaartje aan de muur hangen. ben naar schoonzus gelopen en gevraagd of zij die dag toevallig het grote nieuws wilde vertellen en dat ze t kaartje maar beter even weg kon halen. zou mijn moeder niet leuk hebben gevonden om het via een verstuurd gefeliciteerd-kaartje van een ander, het grote nieuws te horen. knalrood hoofd haalde schoonzus het kaartje weg en inderdaad, kwam ze half uur later met het grote nieuws. vond t wel rot dat ik er op die manier achter kwam dat ik tante werd. ze hebben 5jaar lang geprobeerd zwanger te worden en wilde het gewoon van hun horen. baalde wel ff flink maarja, voor mijn moeder heb ik het nog kunnen redden
Hoe lastig ook, Zou me er buiten houden ook al is het heel erg moeilijk. Hun zijn familie van elkaar je bent slechts de vriendin. Het probleem mogen ze straks met z.n drieën oplossen mochten die er komen. Dochter die zwanger is met haar moeder. En moeder met haar andere dochter en dochter die zwanger is. Waarschijnlijk is oma te openhartig geweest tegen jou omdat ze het kwijt moest. Soms zijn dingen voor je zelf houden zo lastig zeker als je blij en trots ben en zou je het van de daken willen schreeuwen. Oma wil het liefst het de hele wereld laten weten helaas koos ze jou uit. Jij zit nu ergens tussen waar je niet tussen in gezet had willen worden. Je kan wel die oma/moeder opbellen of al je ze ziet er op aanspreken of ze de zwangere dochter op de hoogte wil stellen dat jij het al weet en je nu in een lastig pakket zit wat betreft haar zus. Want ook jij wilt het van de daken schreeuwen van leuk die zwanger gaaf leuk en zeker wil je dat met je vriendin bespreken.
Mijn vriendin belde me vanavond: "Wist jij het al?" Ik: "wat weet ik?" zij: "Ja, dat mijn zus zwanger is"............ik: "ja"... Haar zus was het vanmiddag komen vertellen en haar moeder heeft vanavond tegen mijn vriendin verteld dat zij het al wist, en het mij vervolgens heeft verteld. Mijn vriendin is nu best pissig op haar moeder (wat ik logisch vind). Gelukkig is ze niet boos op mij ...... Maar ik voel me er best naar over: vrijdagavond was ze hier, gisteren ben ik met haar weggeweest. Ergens denk ik: Had ik het haar niet beter kunnen vertellen? Ik ben alleen wel heel blij en opgelucht dat ik geen weken/maanden met dit geheim in mijn maag hoef te zitten.