Nou hier bij zwemles had ze altijd zwemluiers wat overigens zoiezo lekken. Als we naar strand gingen dan deed ik badpakje zonder luiers. Nu gaan we naar turkije en daar zwembad voor kleintjes: hij is op zand zeg maar. Ik wil eigenlijk ok geen zwemluiers gebruiken want die worden nat en dan moet je echt veel meenemen ook is dat voor haar te zwaar inlopen en ziet afschuwelijk uit in de badpakje Maar hoe zit het dan precies? Hoe doen jullie dat? Ik dacht zelf omdat ze altijd na ontbijnt poept en na avondeten gewoon dat in de gaten houden maar als ze gepoeot heeft gewoon zonder luier laten kliederen in zwembad en naast zwembad. Zwemluiers houden toch geen plas tegen dus war heeft het dan voor zin? Is zeg maar omdat zwembad op zand is ze mag gewoon continu in en uit van ons (zit geen rand en is ondiep). En als ik elke 10 min ga luiers wisselen wordt ik daar gek van. En andere vraag zijn easy up handiger op vakantie zwembad/strand? Ik vind het thuis zelf maar een gedoe liever normale op rug wisselen maar op strand??
De zwemluiers die jij bedoelt zijn de wegwerp zwemluiers. Er zijn ook zwembroekjes met een plastic binnenkant en elastiek rond de beenopeningen. Ook zwemluiers dus, maar dan niet om weg te gooien na gebruik. Die houden nog steeds geen plast tegen, maar houden wel (de ergste) poep binnen boord. Ik zou het persoonlijk behoorlijk vervelend vinden om zo'n niet-zindelijk kleintje zonder luier te zien rondlopen in een zwembad. Ik heb dat bij cp al eens meegemaakt, zo smerig! En daardoor kon onze zoon een tijd niet in het peuterbadje.
Begrijp ik nou goed dat jij het vervelend vindt en het niet mooi onder een zwempak vindt je geen zwemluiers wilt aantrekken? Tja uiteindelijk natuurlijk jouw keuze, ik denk alleen niet dat het jr in dank wordt afgenomen als je dochter toch een keer in het zwembad poept.
Je kan inderdaad wasbare zwemluiers gebruiken. Samen met een UV shirtje ziet dat er wel leuk uit Ik heb er hier één gehad, ik vond ook dat deze net wat minder water opzoog dan een wegwerp. Ik zou niet speciaal luierbroekjes nemen voor de vakantie. Op het strand neem je meestal toch een ligbed, dan kan je daarop je dochter verschonen.
Ik zou me erg opgelaten voelen als zoontje bij/in het zwembad zou poepen, had dan ook gewoon zwemluiers mee op vakantie. Een ongelukje oké maar als dan de uitleg zou komen: "ja sorry, ze is nog niet zindelijk maar vindt een zwemluier geen gezicht"...eeeh Zou dus gewoon voor een zwemluier gaan, al dan niet wasbaar.
Nou ja dat zwembroekjes hebben we ook van lief dat is net wat dikkere stof binnenin fleece of zo maar houd zeker plas niet tegen poep geen idee maar vast ook niet zijn als het wat dun is hihi Tis ja ik zie veel dreumes en babys op vakantie op blote kont in zwembad en gewoon badpak nog nooit gezien dat iemand gepoept had. Mij gaat het meer om als zwemluiers plas niet tegen houden dan heeft het voor plas geen zin. Voor poep kijk ik nog even hoe en wat. Ik heb wasbare luier pandababy is erg lelijk. Rest weet ik niet maar zal wast niet charmant staan vol gezogen met water. Luierbroekje lief heb ik en is okey net als gewoin zwembroek maar nogmaals het houd niet veel tegen. Het is toch hetzelfde als zwembak/broek? Of mis ik iets? De drol komt zoiezo niet uit het zit strak wat is verschil dan?
Veel zwembaden verplichten je een zwemluier te gebruiken bij een niet zindelijk kind en terecht. Wij gebruiken altijd zwemluiers, minder mooi is beter dan onhygienisch omdat ze net die dag een ander moment kiest om te poepen.
Ik vind het 1 geen fijn idee dat een niet zindelijk kind naakt loopt. Ze kan thuis dan wel een vast poepschema hebben maar zul je net zien dat het op vakantie een keer anders is. daarnaast vind ik naakt geen gezicht. Vind t niet fijn om naar een ander naakt kind te kijken en om nog maar te zwijgen over anderen dir naar haar kijken met de verkeerde bedoelingen!!. Jak!! Hier altijd fijn een zwemluier om gedaan. Daar zijn ze voor
In turkije is zeker niet verplicht. Uiteraad laat ik kind niet naakt of zo zwemmen. Dat heb ik nergens gezegd. Zo iets dus hebben we van lief! Wasbare zwemluier voor hergebruik, ImseVimse Wat is daar voordeel aan vs badpak zonder stof binnen?? En verder heb ik gewoon zwembroek en twee pakken Zoiets Buy Strawberry Swimsuit (3mths-6yrs) online today at Next: Netherlands En wasbade dikke luier pandababy maar dat ga ik zeker niet aandoen is echt zo baby achtig en ze beweegt daar niet goed in
Sorry maar dat was niet duidelijk in je verhaal. iedereen geeft hier t advies gewoon zwemluier dus waarom.stel je je vraag hier dan? Als je toch als hebt besloten wat je gaat doen..
Omdat ik niet snap wat is vershiel tussen zwemluier en zwembroek? En wat bedoeld is onder zwembroek? Deze is dat dan wat idereen over heeft?? Wasbare zwemluiers voor kindjes van 4-20 kilo, vrolijk design Welke merk hebben jullie dan? Het wasbare luier verhaal is duidelijk maar tis ja ik heb nog nooit op vakantie baby/kind in dat ding gezien. Wel gewoon broek/pak daar zit blijkbaar verschil in wat binnen is? Maar hoe dag gewoon pak houd poep niet en die wel? Ik wil best mijn gedachten veranderen maar niet op wasbare luiers als potdits of padababy. Ik wil broekje kopen maar welke dan?
Sorry hoor maar argumenten als dat staat lelijk onder dr badpak en het is babyachtig vind ik echt vreselijk. Je kind is nog geen 1,5 en tja, kindjes van die leeftijd zijn nou eenmaal niet zindelijk en hebben luiers nodig. En je zal altijd zien dat ze op vakantie door een ander eet of slaap patroon niet op jou vastgestelde tijd poept. Nogal leuk voor de andere ouders met kindjes daar in het peuterbad.
Mijn dochter droeg op vakantie een zwemluier van Kruidvat eigen merk onder een zwembroekje. Dit vond ik prettiger. Ze poepte hier wel eens in en dan bleef haar zwembroekje toch echt wel schoon. Een nieuwe zwemluier aan en dr zwembroekje er weer overheen, ging prima!
Ja dat luier onder pak etc heb ik zoiezo dat houd plas niet tegen maar dus ik zie veel kinderen gewoon in broek niet te dikke als luier of zo. Ik gooigle nu en zie merken als iplay, playshoes, impse vimse Ik denk dat ik dat koop is toch als zwemluiers word geschreven. Zou 1 broek voldoende zijn of moet twee voor wissel drogen/wassen?
Dat weet ik niet. De wegwerpzwemluiers van KV zijn overigens ook niet dik. Als je erg kritisch zou zijn, kun je de randjes van de luier verstoppen onder het zwembroekjes. Resultaat, een beetje bolle billen, maar dat mag op deze leeftijd toch wel? Zwemluiers worden niet dikker door water.
Nee klopt dat deed ik ook op de zwemles zo Alleen denk ik op vakantie wordt het snel een gedoe omdat dan echt 10x per dag wisselen dus moet veel luiers mee... Wat denken jullie van deze? Bambino Mio rood polkadot | Badderen | MamboKids.nl Bambooz Bambooz SMAFOLK vrolijke mode | Hippe & Fairtrade Kinderkleding Is gewoon dubbel gevoerd maar ik geloof dat is dan altijd toch? Zoiets zou wel mogen?
Wij deden het ook zo op vakantie, niet het gevoel gehad dat ik veel moest wisselen.. Ze deed best lang met zo'n zwemluier en als we gingen lunchen, speeltuin, slapen had ze een gewone luier om! Succes en een fijne vakantie!
Zoiets bedoel ik inderdaad, dat is een prima alternatief. Wij hebben er altijd gewoon 1 gehad. Soms zijn ze dan de andere dag niet helemaal droog. Wel als je ze goed in de zon kunt leggen, waarschijnlijk. En het gaat bij jullie sowieso om buiten zwemmen toch? Dus als het de andere dag niet droog is, is het waarschijnlijk toch geen zwemweer. Bij minder weer en binnen zwembad is het misschien handigere om er 2 te hebben. Al ben ik niet te flauw om dan half natte zwemkleding weer aan te doen. Even vervelend, maar zodra je weer in het water ligt, maakt het niet meer uit.