Via deze weg zou ik graag willen weten wat je allemaal moet regelen voor de kleine, zowel voor als na de bevalling. Dit zodat we niks vergeten te regelen. Ook graag wanneer je het betreffende moet regelen. Ik bedoel dan dingen als kraamzorg (is al geregeld, maar is een voorbeeld), verzekeringen, aangifte etc etc etc. Alvast bedankt voor de eventuele reacties!
- Aanmelden VK. - Erkennen ongeboren vrucht. - Aanmelden kraamzorg. - Zwangerschapscursus uitzoeken/aanmelden. - Ponsplaatje en vluchttas inpakken. - Kindje aangeven. - Gezag aanvragen. - Aanmelden verzekering. - Geboortekaartjes versturen.
Bedankt voor je reactie, heb nog wel wat vragen. -Erkennen ongeboren vrucht: hoeft niet omdat we getrouwd zijn. -Aanmelden kraamzorg: hebben we dus al gedaan -Zwangerschapscursus uitzoeken/aanmelden: is niet mijn ding - Ponsplaatje en vluchttas inpakken: wanneer doen? - Kindje aangeven: gaat mijn man doen na de geboorte - Gezag aanvragen: wat bedoel je daarmee? - Aanmelden verzekering: wanneer en wat voor verzekering precies? - Geboortekaartjes versturen: doen we zsm na de geboorte!
Gezag aanvragen is ook voor als je niet getrouwd bij. Je erkent en daarna vraag je ook gezag aan voor de vader.
Als hij zij geboren is doorgeven bij zorgverzekering, baby moet ook mee op de polis en ook doorgeven bij je overlijdensverzekering, mag daar ook op de polis
Wij hebben ook alle verzekeringen onder de loep genomen zoals aansprakelijkheid inboedel auto reisverzekering. Daarnaast kindertoekomstspaarrekening met periodiek geopend. Aanmelden zorgverzekering aanmelden uitvaartverzekering. Kinderopvang en straks toeslag aanvragen. Kinderbijslag gaat vanzelf.
Kinderopvang hoeven wij niet te regelen en we hebben net een inzittende verzekering voor de auto afgesloten, dus ook dat hoeft niet meer. Maar de rest is goed om nog even goed naar te kijken, bedankt!
Vluchttas ben ik nu klaar aan het maken. Had 'm al bij 32 weken Maar, bedenk steeds andere dingen die ik er ook in wil....
Vroeg zat! Ik was beetje gek, maar komt doordat mijn nichtje bij 32 weken bevallen is en ze niets klaar had liggen.... Leek mij zo naar, vandaar
Dat zou inderdaad kunnen, maar die kans lijkt me erg klein. Koop je trouwens allemaal nieuwe spulletjes voor in die tas? Lijkt me vervelend als je die dingen steeds er weer uit en in moet doen. Maar is ook wel weer zonde om alles dubbel te hebben.
Voor de kleine natuurlijk nieuwe spullen (is eerste kindje, dus had nog niets). Voor mezelf pyjamabovenstuk + sokken bij zeeman vandaan, nu dus niet nodig en mogen na bevalling in zkh blijven. Qua ondergoed heb ik model tent gekocht ivm kraamverband, gebruik ik nu dus ook niet. En toilettas is gevuld met proefjes en kleine verpakkingen. Hoef er dus niets uit te halen voor dagelijks gebruik
Gezag aanvragen? Wat wordt daarmee bedoeld? Ik ben niet getrouwd maar we erkennen de ongeboren vrucht.. Is dat hetzelfde?
Is niet hetzelfde. Erkennen betekend dat vader op geboorteakte komt te staan. Met gezag aanvragen krijgt hij ook zeggenschap over het kindje. Kun je regelen via internet zodra kindje is aangegeven bij burgelijkestand.
En welke achternaam je kindje krijgt. Dit geldt dan vervolgens voor alle kinderen die vanuit jullie relatie worden geboren.
Dat hebben we al besloten (wordt de naam van mijn man, ik heb zijn naam ook voor mijn meisjesnaam staan), moet mijn man dat laten weten als hij het kindje gaat aangeven op het stadhuis?