Dat zouden die van ons niet doen Vinden het al erg als papa binnen komt Dan is het meteen mama mama mama... haha.. arme papa Die van mij zijn echte mama's kindjes.. die vinden vreemden maar eng. Maar on topic... ze is nog jong en sommige kinderen zijn vrijer als de ander. Goed in de gaten houden in ieder geval.. En als je geen gekke dingen ziet lekker laten gaan.
Wat ik zou doen? Even die meneer bedanken dat hij hielp met instappen. In winkels, waar het druk is en je kind op 5 meter afstand is, is er echt niemand die je kind iets aan zal doen. Tsja, hooguit een aai over de bol Onze zoon van bijna 4 mag ook in niet zomaar doorlopen als ik hem niet kan zien, dat leren ze vanzelf wel. Afgelopen zondag had ik zoon en fiets mee op de trein. Ik heb bij het overstappen verschillende mensen gevraagd mijn zoon even een handje te geven bij het uitstappen terwijl ik de fiets optilde. Ik zie geen reden om mijn zoon aan te leren dat mensen een bedreiging vormen, dat zijn ze namelijk 99 procent van de tijd niet. Ik herken je angst wel van toen D. nog kleiner was, ze zijn natuurlijk watervlug, spontaan en luisteren nog niet zo goed maar maak je vooral niet te druk en geniet even van die spontaniteit en openheid naar mensen toe, dat is namelijk eigenlijk heel mooi.
Graag gedaan Hier was het ongeveer een meter per leeftijd van mijn af. Dus twee jaar twee meter drie jaar drie meter vier jaar vier meter.. zo iets. Ik snap het hoor. zo lang je het goed in het oog kunt houden kun je het doen. Maar mijn motto is beter te dicht bij mij dan te ver. Ik zou ook een ander kindje wel helpen in een autotje meestal kijk ik wel om mijn heen over ouders zijn. Oog contact maken. Mijn dochter zou het niet gedaan hebben met twee die was te verlegen toen nu niet meer zo gelukkig haha. En op letten ja dat blijft nog wel even. Zelfs als ze 14 zijn met oversteken. Als moeder er toevallig naast rijd haha moet je mijn zoon zijn blik zien vorige week toen wij samen overstaken. Ik zeg kijk uit. Hij zegt ik keek uit ik zeg je zag die fietser niet. mama zeik niet zo.
Oow ik snap je helemaal. Mijn zoontje is wel soms bang voor vreemden en dan als hij wel bij een vreemde staat leg ik hem netjes thuis uit da dat niet zo makkelijk mag gaan. Hij is 2 maar snapt het echt wel
Je moet niemand vertrouwen o deze wereld. Je kind idd steeds bij je houden. Mijn zoontje wil ook soms wegrennen dan zeg ik nee en hou hem vast
Ik vond dit altijd zooooo moeilijk! Aan de ene kant wil je je kind niet meteen inprenten dat de hele wereld slecht en gemeen is. Het is juist zo mooi hoe open ze met andere mensen om gaan. Aan de andere kant is de harde waarheid dat er niet zulke aardige mensen rond wandelen. De vraag bij mij was altijd wil ik dat mijn dochtertje van 2 die harde waarheid nu al voor haar voeten gegooid krijgt... Aangezien ik dat niet wilde heb ik gedaan wat ze hier ook zeggen, in de buurt gebleven, niet meer dan een x aantal meter tussen ons in, zodat ze wel haar open ikke kon zijn, maar ik tegelijkertijd in de buurt was. Nu is ze trouwens ruim 4 en is het al lang niet meer zo, ze is toch langzaam aan wat wantrouwiger tegenover vreemden geworden.