Dochter drinkt slecht

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Casara, 21 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.264
    416
    83
    Onze dochter (3 jaar) drinkt de laatste tijd erg slecht. Ze heeft de link gelegd tussen drinken en plassen. Zindelijk worden is een groot drama, dat hebben we ook al naar de achtergrond verplaatst. Maar nu wil ze niet op potje, niet op de wc en niet in de luier plassen.
    Vandaag heeft ze ongeveer 500 ml op aan vocht. Dat is veel en we zijn de hele dag aan het zeggen geweest dat ze moest drinken. Er zijn dagen bij dat ze 300 ml drinkt. Ik laat haar al kiezen wat ze graag wil drinken. Heb t laatst kort met de huisarts in opleiding besproken. Maar die wist t ook niet echt. Iemand adviezen? Fruit eet ze goed. Groente zoals komkommer ook.

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Alles wat vloeibaar is zit vocht in dus ook yoghurt, knijpfruit.
    Verder zal ze zich echt wel melden als ze dorst heeft.

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    hier ook een hele slechte drinker... zoon van 2 die vandaag 2 rietjes bekers van de hema leeg heeft gedronken en meer niet...
    ik heb al zoveel geprobeerd, open beker, bidon, rietjes beker. verschillende soorten drinken, stimuleren, juist niks van zeggen... het maakt hem allemaal niet uit hij drinkt gewoon slecht...
    het enige wanneer hij ooit veel drinkt is voor de tv met een rietjesbeker in zn mond...

idd proberen veel fruit, soep en vla aan te bieden, daar zit al veel vocht in en verder niet te veel mee bezig zijn denk ik... maar dat is handiger gezegd dan gedaan vind ik...

evt belonen met een sticker al ze een beker drinken leeg heeft ofzo?

4. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.264
    416
    83
    In allerlei vormen aanbieden heb ik al gedaan. Rietjesbeker en pakje gaat best goed. Soms gewone beker. Soep lust ze niet, dus dat is geen optie. Vla is wel een goed idee, net als knijpfruit.

Maak me vooral zorgen om haar nieren. Ik vraag al speciaal in de winkel wat ze hebben wil, in de hoop dat ze iets meer drinkt. Eten doet ze dan weer heel goed.....

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

tot aan de rand gevuld bevat zo'n rietjesbeker 350 ml dus x 2 is toch niet zo slecht?

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heeft ze 500 ml gedronken of was dit met fruit en groente (en yoghurt e.d.) erbij opgeteld?

7. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.264
    416
    83
    Alleen drinken. Kwam uiteindelijk gisteren rond de 700 uit. Dat is goed. Maar zijn dagen bij dat ze 300-350 maar drinkt.

Deel Deze Pagina