Dreumes drama!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nala, 8 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Dat er een peuterpuberteit dat wist ik, maar dat er het dreumesdrama ook zo heftig was, had ik niet verwacht.

Zeker niet met dat schatje van mij. Hij vond eigenlijk alles prima tot een paar weken geleden. At goed en hield netjes z'n mond open als hij de tandenborstel zag. Maar nu...... :confused:

Pfff wil nog maar 3 happen eten en eet die ook met smaak. Vanaf hap 4 spuugt hij het uit alsof hij nog nooit zoiets vies heeft geproefd. Het liefst zet hij het vervolgens op een brullen van heb ik jou daar en houdt daar niet meer mee op tot hij geknuffeld wordt of op de vloer mag spelen.

Zo gauw de tandenborstel in beeld komt, gaat het mondje tegenwoordig stijf dicht en draait hij z'n hoofd weg. Knappe papa/mama die het dan nog voor elkaar krijgt om te poetsen. Maar als ik zelf m'n tanden ga poetsen, dan pakt hij de tandenborstel uit m'n hand en stopt hem in zijn eigen mond.....

Hij heeft last van kiezen die doorkomen, maar dit is gewoon misbruik maken van de situatie. Hij lacht ons gewoon uit. Kennen jullie dit? En hoe pakken jullie het aan?

Liefs Nala

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Gelukkig nog niet, maar dit zal nog wel komen denk ik :) Poeh, sterkte iig.. wat n doerak! ;)

3. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    :) JA! Ik herken!
    Alleen is die van mij al ruim 2 en het is nooit over gegaan!
    Wat eten betreft heb ik maar één advies die ik kan bedenken (die werkt bij mijn dochter) en dat is: negeren..
    Gewoon eten opscheppen voor iedereen en 'gezellig' eten. Het 'vervelende' kindje negeren. Op een gegeven moment gaat 't kindje wel eten omdat hij/zij geen aandacht krijgt.

Wij hebben een stoute krukje. Daar moet madam op zitten als ze stout is. Tanden poetsen is wisselend gezellig bij ons. Het stoute krukje helpt wel. Als ze normaal kan doen en sorry kan zeggen (jaja, ze is ruim twee ik weet het.. ze is iets verder) gaan we verder. Het stoute krukje vindt ze niet echt leuk want ze voelt zichzelf voor aap zitten (denk ik). Vaak roept ze zelf al "Ik normaal doen"....

Ik wens je heel veel sterkte! En nu ik dit lees bedenk ik me dat ik dit allemaal weer krijg met 't kereltje :)

4. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik herken het ook.

Tim heeft het nog niet, maar ook Lisa heeft dat op die leeftijd gehad.
    De tandenborstel kregen we ook met geen mogelijkheid meer in het mondje. Dan gewoon ook een tijdje niet meer doen , dan gaat het daarna vaak weer goed. Is tenminste mijn ervaring. Lisa zegt nu zelf al dat ze tanden moet poetsen!

Het eetgedrag ken ik niet. Lisa at altijd met smaak alles op. Tim nu trouwens ook.
    Ik merk wel dat Lisa nu in de peuterpuberteit zit omdat zij nu absoluut niets wil eten. Na 3 a 4 happen wil ze niet meer...

5. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Susanne, jij hebt gewoon even een tijdje niet gepoetst? Daar zat ik ook aan te denken, maar ben bang dat dat niet goed is voor de tandjes. Hoe lang heb je niet gepoetst?

Vanavond ging het eten in elk geval weer heel goed. Spaghetti bolognese is z'n lievelingseten! Tandenpoetsen ging beter dan gister, maar echt schoon kunnen de tandjes niet geworden zijn....

6. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    ja hoelang poets je niet dan? ik krijg die tandenborstel er niet meer in, het ging zo goed:(

merk trouwens dat het hier niet zo nauw word genomen, ze kijken me allemaal raar aan, dat ik vraag wat voor tandpasta bijvoorbeeld... mijn schoonzusje poetst nog steeds niet elke dag de tandjes van me nichtje van 3, en me andere 2 schoonzusjes hebben van 2 jaar en 19 maanden en die poetsen ook nog niet...

maar ik heb begrepen dat je zodra ze tandjes hebben 1 keer per dag tot 2 jaar, en dan 2 keer per dag moet poetsen? dat het tot 2 jaar eigenlijk nog leren is?dus niet heel erg als je wat poetsbeurten mist?

oef nooit gehoord van die puberteit...ben benieuwd!

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Jep Judith, zoals jij het zegt moet t met tandenpoetsen :D

Nala, succes!

Deel Deze Pagina