Ik deed de hond gelijk weg! Tuurlijk is er vast een reden voor maar in mijn optiek is het kwaad al geschiedt.. Jouw vertrouwen is weg, waardoor je anders op je hondje reageert, waardoor deze weer anders in zijn velletje zit, en misschien minder kan hebben.. Als je zelf het vertrouwen kwijt bent, dan zocht ik een goed tehuis.
Ik zou hem wel weg doen... de volgende keer blijft het misschien niet bij een schrammetje.... moet ik eerlijk zijn ik ben geen hondenliefhebster... duss..... misschien telt mijn mening dan niet...
En weer is een hond de dupe van het feit dat men de hondentaal niet kent / begrijpt. Inderdaad herplaatsen is de beste optie. De hond verdient een baasje die de hondentaal kent en begrijpt. Heel cru dat ik dat zeg en heel sarcastisch. Een kruipend kind is heel bedreigend voor een hond. Een hond ziet een kruipend kind als zijn mindere. Een kind staat nooit boven een hond in de roedel, omdat een kind de hondentaal niet kent en begrijpt. De jack ziet het kind op zich af komen, de hond kan geen kant op, kind kijkt hond aan das bedreigend voor hond, hond geeft waarschuwing zo subtiel dat dat over het hoofd wordt gezien en de hond heeft als enige uitweg uit te vallen naar het kind. Heel begrijpelijk vanuit de hond.
Mijn mening: Ik zou hem wegdoen, en dan vooral om het volgende... Als de hond heeft onthouden dat je kindje hem 2 maand geleden aan zijn oor heeft getrokken en vanuit die gedachte zou handelen en daardoor je kindje zou bijten, zou je naar mijn inzien nooit je kindje meer bij de hond kunnen laten, omdat er dan blijkbaar voor de hond steeds de gedachte is dat het kind hem pijn wil doen. Ten tweede, zoals er ook al gezegd is: hij is er nu goed vanaf gekomen.. Stel dat je het besluit neemt om hem/haar pas weg te doen als hij/zij het nog eens probeert of doet...tja...dan ben je dus te laat. Dan is het al gebeurt, en dan blijft het misschien niet bij een bijtplek op de arm en een schram op het hoofd. Weeg alles voor jezelf af en hopelijk maak je de juiste beslissing! Heel veel succes hiermee! Liefs xxx, Debby
Ik las net nog even het voorval, de hond heeft gewaarschuwd door te grommen, toen had je al direct moeten ingrijpen en je kind bij de hond weg te pakken.
O ja wat zou ik doen? Alles op alles zetten om de hond te houden en een hondengedragstherapeut in de hand nemen, boeken verslinden over honden en hun gedrag . Maar ik zal nooit en te nimmer 1 van mijn honden weg doen omdat jezelf niet goed opgelet hebt. ( en ik heb zelf 3 honden en bij kleine kinderen erbij sta ik er met mijn neus bovenop en creëer ik de situatie dat het voor beide ( kind en hond) een veilige situatie is.
@ fleurebel dat zei ik dus ook al, mensen begrijpen de hondentaal niet, hond bijt, hond is de dupe.. klinkt inderdaad cru maar doe je je kind dan ook weg als hij de hond slaat? Ja dan toch he?'
Ik zou de hond ook niet wegdoen....... 2 maanden terug aan zijn oren trekken.......nu een oorontsteking......de hond is niet gek! Door te grommen had je inderdaad gelijk kunnen ingrijpen...... Wij hebben ook een hond gehad........bijna 12 jaar......helaas werd de hond erg ziek en ik wist dat hij weinig meer kon hebben......ik heb er voor gezorgd dat mijn kleine meid niet bij de hond kon........ Ik verwijt jou niks maar de hond had al wel pijn........
Fleurebel; jou mening vind ik wel erg cru! Jacky had al 2x gegromd van de week, toen heb ik m'n zoon weggehaald bij hem.De bewuste zondagmorgen gromde hij en viel hij meteen aan, had geen eens tijd om hem op te pakken. Het gaat zo snel,ik stond er notabene naast. En dat een kind naar een hond kruipt, er is altijd voor een hond wel een gat vrij waar hij heen kan.Ik geloof niet dat een hond dat als bedreiging ziet.Jij houd nu het meeste van je honden, maar ik wil jou straks wel eens horen als jij een kind hebt, want dan is je kind nummer 1. Geloof me nou maar.En denk nou niet dat ik hem zomaar weg doe, ik vind het ook niet leuk dat dit is gebeurd, en doe hem met pijn in m'n hart weg.Maar z'n cru antwoord als jou kun je echt zien dat je nog geen kinderen hebt. En Monique71 als dier en mens niet samen gaan, wat heb je er dan aan? Wij willen graag dat ons kind opgroeide met een hond en er samen mee kon spelen en leuke dingen mee kon doen.Ik kan hem moeilijk apart gaan houden, wat heb je er dan aan?
mensi dit klinkt alsof je de hond gewoon graag kwijt wilt en alleen maar wilt horen dat iedereen het met je eens is. verbeter me maar als het anders is hoor. Om in te gaan op je verhaal naar fleur toe, ik heb wel kinderen (bijna 4) en ik zou de hond nooit weg doen, de mens moet beter opletten. Dat je zegt de hond moet dan maar wegkruipen, daaraan merk ik dat je geen verstand van honden hebt, een hond staat namelijk hoger in de rangorde dan een kind, dus een kind behoort opzij te gaan niet de hond. Eerst eens wat meer leren over honden voordat je er een aanschaft, dan had dit voorkomen kunnen worden. Jammer, weer een hond de dupe van een mens die ondoordacht een hond aanschaft
Nou Mensi, ik zou de hond ook in een ander gezin proberen te plaatsen. Voor hij blijvende schade aanricht bij Steven. In mijn ogen is een hond die eenmaal heeft gebeten nooit meer te vertrouwen. En ik geef je gelijk, je kind gaat voor de hond. De dames die de hond belangrijker vinden dan hun kind(eren) moeten eens goed bij zichzelf te rade gaan van wie ze meer houden... de kids of de hond.
ik zou de hond niet weg doen. wij hebben zelf ook een jack russel en als het beestje iets heeft (zoals die van jou oorontsteking) laten we de hond wat vaker in de bench (heeft rust nodig) en waarschuwen we de kinderen altijd bij de hond uit de buurt te blijven... de hond heeft op dat moment gewoon pijn en wil dan niet aangehaald worden of wat dan ook, dan moet je zo'n hond gewoon laten gaan.... dat geld ook voor de kleine...gewoon even bij de hond uit de buurt houden tot de hond weer "beter" is.... een hond maakt deel uit van het gezin je kind doe je ook niet zomaar weg als het later iets flikt wat niet door de beugel kan... je zegt zelf al normaal gesproken zijn ze samen heel leuk aan het spelen en is er niets aan de hand.... op het moment dat de hond begon te grommen had jij al "foeï" moeten roepen tegen de hond en je kind bij de hond weg moeten houden, en hond geeft daarmee vaak al aan dat het "geen zin" heeft.... geloof me wij hebben thuis (toen ik nog thuiswondend was) diverse honden gehad (nestjes e.d.) en er heeft er nog nooit eentje "zomaar" gebeten, mijn ouders hielden ons ook bij de hond weg als het beest niet lekker was of ziek was of wat dan ook... jij bent ook wel eens sjaggie en dan kan je ook niet veel hebben, waarom zouden honden dat niet mogen hebben? nee mijn persoonlijke mening is de kleine bij de hond vandaan houden zolang het oorontsteking heeft (of als ie ziek is of wat dan ook)... en zeker niet weg doen....een hond bijt nooit zomaar...zo ook nu bij jou niet..... ik kan me zelf niet voorstellen de hond weg te moeten doen, ik houd verschrikkelijk veel van de hond, en de hond is gewoon "lid" van ons gezin zoals de kinderen dat zijn, die doe je niet 1-2-3 weg... maar goed dat is mijn mening natuurlijk..... succes met je beslissing....
het gaat er niet om of sommige dames meer van de hond houden dan van hun kind (belachelijke veronderstelling trouwens) maar waarom een hond iets doet.... je hebt als ouder ook de verantwoordelijkheid om bepaalde dingen in te schatten....zoals ik al zei wij zijn ook wel eens sjaggie en dan kun je ook niet veel hebben....als een hond oorontsteking heeft (wat bij ons ook gruwelijk zeer kan doen) moet je gewoon tegen de kinderen zeggen de hond met rust te laten omdat ie ziek is..... ik vindt gewoon dat mensen honden tegenwoordig maar veel te snel weg doen (en dan niet alleen omdat het bijt maar om diverse redenen cq smoesjes) omdat ze eigenlijk geen zin meer in de hond hebben....en iets zoeken waardoor het vertrek van de hond gevoelsmatig "verantwoord" is.... hoe het bij ts zit weet ik niet, maar gevoelsmatig heeft ze nu een verantwoorde reden om de hond weg te doen, wat ze met onze meningen doet is aan haar....ze kan de hond houden omdat ze echt van de hond houd en weet dat de hond dit nooit eerder heeft gedaan en ziek was.... of ze kan de hond weg doen omdat dat de weg van de minste weerstand is.... hoe het ook zij wens haar veel succes
Oh Marlieke gewaagd hoor, die uitspraak.. Het gaat zich er niet om of je de hond belangrijker vind dan je kind, want ik durf mn hand ervoor in het vuur te steken dat iedereen zn kind voorop stelt. Maar veel mensen begrijpen een hond gewoon niet, schaffen zich oz een beestje aan en snappen helemaal niks van de hondentaal, of de rangorde. En dat is gewoon het probleem, koop er dan geen! Want nu is er weer een hond de dupe van geworden. Heeft niks met houden van te maken, ik kan wel merken dat je geen dierenliefhebber bent
Ik zou hem ommiddelijk weg doen! Ik heb zelf altijd honden gehad dus ben wel een liefhebber.Misschien is t verstandig om contact op te nemen met een hondeschool en daar even advies te vragen en uit te leggen wat er precies is gebeurd, ik denk dat je dan een heel eerlijk advies krijgt. succes liefs lin
Hier ben ik het helemaal mee eens. Zelf heb ik "maar" 1 hond, maar ik ben degene die verantwoordelijk is voor het creeeren van een veilige situatie. Dit betekent voor mij hond en kind alleen dichtbij elkaar en spelen onder mijn directe toezicht, zodat ik adequaat kan reageren. Kan ik de veiligheid niet garanderen (bijvoorbeeld afgeleid omdat ik bezig ben in huis), dan gaat hond in zijn bench en/of baby in de box. *edit* laatste zin aangevuld ter verduidelijking
oh lees nu pas dat de hond een ooronsteking heeft en t kind er naar toe kroop, ja dat is vragen naar de bekende weg he, arm dier
Persoonlijk ben ik nog van mening dat je een hond nooit hebt zodat die lekker kan spelen met je kind (zoals een pagina eerder ter sprake komt). Ik heb de hond puur voor mezelf aangeschaft en niet voor mijn kind. Pas vanaf een jaar of 12 begint de rangorde te verschuiven en kun je ernaartoe gaan werken dat je kind echt samen met de hond dingen kan gaan ondernemen. Maar met deze reactie dreig ik een beetje off-topic te gaan.
tis een optel som van 1+1= 2 he... de kleine heeft de hond 2 mnd. geleden aan zijn oor getrokken, de hond heeft toen (zo te lezen niets gedaan, en dit toegelaten) maar nu heeft de hond oorontsteking en zal ongetwijfeld hebben gedacht dat de kleine nu weer aan zijn oor wilde trekken, en heeft zichzelf beschermd... altijd opletten als een hond ziek is, want dan kan de hond gewoon anders reageren dan hij of zij normaal gesproken zou doen...