Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door toerist18, 17 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    wat een onzin, mijn kind staat op nr 1 als laatste pas de hond. Alleen 'lees' ik mijn hond beter.

Mensi:
    je schrijft dat je niet geloofd dat een hond kruipen als bedreiging ziet. Een hond begrijpt helemaal niets van een kind en ziet bv kruipen heel anders dat dat wij dat zien. Wij staan altijd boven de hond, een kruipend kind bevindt zich op het niveau van de hond en is dus veel meer een bedreiging dan wij.

2. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Om toch even te reageren...ik sluit me volledig aan bij de reakties van Fleurebel en Smoekie...

Ik weet best wel wat van honden en dit is weer zo'n voorval van een ouder die de hond niet begrijpt, het gaat mis tussen hond en kind en hond moet weg...

Ach weet je als TS het vertrouwen in de hond kwijt is (onterecht!) dan is dat hondje ook maar beter af bij iemand die 'm wel begrijpt...

Ik vind het echt triest :(

xxx Roelie

3. Niet meer actief

denk dat de hond ook beter af is bij iemand die hem WEL begrijpt, mensen die honden niet begrijpen zouden geen hond mogen hebben, dan gebeuren dit soort dingen niet.
    (uitgezonderd de honden die WEL agressief zijn zonder reden, daar kan zelfs Martin Gaus nog niks aan doen)

4. Milla

Milla Niet meer actief

Nou, ik heb ook een Jack Russel van 6 jaar, als ze een van mijn kinderen zou bijten op de manier waarop jou zoontje is gebeten gaat ze ook weg.. reden of niet. Ik hou ziels veel van mijn hond, maar er zijn grenzen.. Je hoort ook wel eens dat een hond een kindje dood bijt. Hoever wil je het laten komen? Mensen kunnen wel zeggen dat het de schuld van het kind is, en dat zal ook vast wel, maar kinderen zijn nu eenmaal zo, je kunt ze leren anders met de hond om te gaan, maar dat gaat niet met hele kleine kinderen. Hel welzijn van mijn kinderen is voor mij belangrijker dan het welzijn van mijn hond... En de hond is bij mij goed af, wat een onzin dat de TS haar hond niet zou begrijpen. En al zou ze haar hond begrijpen, wat dan nog? Is dat een garantie dat het niet weer gebeurd, of moet dit kind maar afwachten op een volgende keer met begrip van zijn moeder naar de hond toe.. Belachelijk!

5. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Meid bedankt voor je berichtje, met Steven gaat het prima hoor.
    Voor alle andere dames, die volgens mij van de dierenbescherming zijn.
    *Foei zeggen kon niet meer, want dat ging zo snel.
    *Een beet is een beet, maar ons hondje schudde zelfs met ons zoontje.
    *En ik heb hem al 6 jaar, en ik vind het nog steeds een leuk en lief beest, en ik heb echt wel verstand van honden hoor!
    *dacht je nou echt dat ik hem 'zomaar' weg doe? jammer van de reacties, maar IK kan hem niet meer vertrouwen, en de evt volgende keer moet IK misschien met m'n zoontje naar het ziekenhuis, en daar zit IK toch echt niet op te wachten.
    *ter verduidelijking ik zal hem weg doen met pijn in m'n hart,
    ik doe hem niet zomaar 'even' weg....

6. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Je kunt hele kleine kinderen inderdaad niet leren dat ze anders om moeten gaan met hond en je kunt je hond ook niet leren anders om te gaan met je kind. Het is de verantwoordelijkheid van de ouders om er verstandig mee om te gaan en de boel strak in de gaten te houden. Dat is de consequentie van samenleven met hond en kind.

Het hele verhaal van wie is er belangrijker (hond of kind) doet voor mij persoonlijk helemaal niet terzake. Beiden hebben hun eigen plekkie in huis. Waarbij de hond zich als hond mag gedragen en kind zich als kind. En helaas kunnen die niet samen zonder toezicht omdat zij een hele andere taal spreken, daar zal ik altijd bij moeten zijn.

En doordat je erbij bent, hoeft het in mijn optiek niet tot een onhoudbare situatie te leiden waarbij gekozen moet gaan worden tussen hond en kind.

7. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

28 mrt 2007
    2.397
    0
    0
    Nog even aanvulling: mijn reacties hier neigen meer naar hond/kind situaties in het algemeen, dan naar de specifieke situatie van TS.

8. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Van mij mag dit topic wel op slot.
    Ik ben nu de boeman die haar hond weg doet, omdat ik zogenaamd geen verstand heb van honden.
    Bedankt jullie hebben mij zeer verdrietig gemaakt.

9. Milla

Milla Niet meer actief

Hey meid, laat je niet kisten, ik ben juist trots op je dat je het doet. Het is al niet gemakkelijk. Je zoontje verdient een moeder die zich om hem bekommert in plaats van om het pscychisch welzijn van de hond!
    Niet verdrietig zijn om wat hier geschreven wordt hoor!
    Ik wens je veel succes met het vinden van een lief baasje!

10. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    @ Mila,

Bij ons zijn er ook grenzen hoor.

Maar het blijft een feit dat als een hond nog nooit iets heeft gedaan en ze altijd leuk samen hebben gespeeld, en ondanks dat de kleine de hond al 1?x eerder aan de oren heeft getrokken (zal dan ongetwijfeld vaker zijn geweest, de hond toch redelijk wat kan hebben van de kleine, zonder daar voorheen moeite te hebben gehad…. totdat de hond een oorontsteking heeft….dat weet je als ouder zijnde natuurlijk zelf heel goed, en dan is het aan de ouder, om het kind op dat moment gewoon bij de hond uit de buurt te houden….tot de hond zelf weer beter is….

Het welzijn van de kinderen is uiteraard altijd belangrijker dan die van de hond, maar een hond zo maar weg doen, nee daar moet in mijn ogen echt wel iets heel ergs voor gebeuren.

Men heeft gelijk als men zegt dat Mensi haar hond niet zou begrijpen, want anders zou ze de kleine niet bij de hond in de buurt hebben laten komen….enig begrip van hoe een hond in elkaar steekt en je weet dat als een hond ziek is anders kan reageren (heel begrijpelijk)…

De hond heeft eerst gegromd en toen pas haalde hij uit…Mensi zegt dat de hond los liet, en toen de kleine nog een keer pakte…. Ik zeg niet dat Mensi liegt, maar kan me er niets bij voorstellen dat de hond loslaat en dan zomaar nog een keer “aanvalt”….

Op het moment dat de hond gromt moet je als ouder zijnde al direct foei roepen tegen de hond en lijkt mij dat je dan naar de kleine en hond toeloopt om de kleine bij de hond weg te halen,en de hond dit ook in de gaten heeft, zo niet en het krijgt de kans om uit te halen, dat je de hond op dat moment een flinke tik geeft en het niet ook nog eens de tijd zou krijgen om nog een keer uit te halen….de kleine moet dan ook nog de tijd hebben gehad en verder zijn gekropen naar de hond waardoor de hond zich dusdanig bedreigd voelde om het nogmaals te doen? Dat begrijp ik dus niet helemaal omdat Mensi zegt er naast te hebben gezeten?

En schudden met de kleine als een prooi? Hoe heeft de hond de kans gehad dan om de kleine tot 2x toe te pakken? Dat ontgaat mij gewoon geheel. Op het moment dat de hond gromt geef je het al op zijn sodemieter en haal je de kleine weg, als de hond dan uithaalt en je hebt de kleine op dat moment in je handen (wat mij het meest logische lijkt) kan ik het me niet voorstellen dat de hond de kleine nog eens zal aanvallen terwijl jij het al van de grond hebt gepakt?

Maar goed hoe dan ook Mensi moet doen waar zij zich goed bij voelt, als zij de (tot op heden al 6 jaar lieve hond) niet meer wil moet zij idd zorgen dat ze een goed “kosthuis” vindt voor de jack…

11. Milla

Milla Niet meer actief

@ Smoekie,

Ik begrijp wat je bedoelt. Als de moeder inderdaad weet dat de hond ziek is, wordt het verhaal wel ietsje anders. Dan laat je je kind niet bij je hond komen nee, daar heb je gelijk in.. Als de enige reden waarom de hond het kindje heeft gebeten inderdaad is omdat ie ziek zou ik hem ook niet weg doen, maar ze in zulke tijden gescheiden houden.
    Maar als het zomaar zou gebeuren, zonder duidelijke reden van externe omstandigheden, dan vind ik het logisch dat ze de hond weg doet. Als je eerst nog weken moet gaan uitzoeken wat er nou precies met de hond psychisch aan de hand kan zijn ;) - kun je op een dag te laat zijn.
    Ik sluit me verder voledig bij je aan.

12. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0

Blij te lezen dat het met de kleine goed gaat.

Ik ben gelukkig niet van de dierenbescherming ;) maar juist omdat ik zelf een Jack heb, en ook mijn hond wel eens ziek is geweest en ik mijn kinderen op dat soort momenten altijd bij de hond weg heb gehouden juist uit voorzorg voor hetgeen er nu bij jullie is gebeurd kan ik mij niet goed voorstellen dat als je je hond al 6 jaar hebt, het altijd een zeer lieve hond is geweest, zelfs niets heeft gedaan toen de kleine hem 2 mnd geleden aan zijn oren trok, wat jij toevallig wel gezien hebt en waarvan er ongetwijfeld meerdere keren zijn geweest de hond weg doet op het moment de hond oorontsteking heeft wat veel pijn doet en uithaalt naar de kleine….

Zou de hond het echt om geen enkel aanwijsbare reden doen dus zomaar uit het niets als hij nergens geen last van heeft en de kleine bij wijze van spreke hem enkel zit te aaien, ja dan is het iets anders…maar je wist dat de hond al eerder aan zijn oor getrokken was, en je weet dat de hond een oorontsteking heeft….

Onze hond heeft ook wel eens uitgehaald hoor, het zijn felle dingen die jacks…maar nooit zonder reden…die kids van mij zijn toen ze klein waren ook wel eens “gemeen” geweest en heb ze zelfs op hun donder gegeven als ze de hond een “schop” gaven, of gewoon iets bij de hond deden….ik had dan zoiets van vandaag of morgen pakt ie je en dan leer je het vanzelf wel af, het zit niet in die honden om door te gaan, die snippen en klaar…

Maar ja misschien is er dan wel meer gebeurd tussen die 2 dan jij weet…wie zal het zeggen…

Jammer vindt ik het in ieder geval wel, zowel voor jullie als voor de hond…

Jammer dat het zo overkomt meid, maar vergeet ook niet er zijn in de loop der tijd al zoveel topics geweest ook waarin mensen hun hond “zomaar” even weg doen omdat het iets gedaan heeft, of soms helemaal niet maar waarin mensen dan gewoon niet weten wat te doen als de kleine er straks is en bij voorbaat de hond al weg doen….

Er zitten heel veel hondenliefhebbers op het forum (waaronder ik) en ook ik zal niet twijfelen de hond weg te doen als het echt iets doet wat niet door de beugel kan maar het gebeuren bij jou, zal mij niet doen besluiten de hond weg te doen, daar ik het zelf had kunnen voorkomen, net zo goed als dat jij dat had gekunt….

En even off topic, het is zeer zeker niet mijn bedoeling (denk ook niet van andere) om je verdrietig te maken, maar ergens had je dit soort reacties in kunnen calculeren.

Wens je in ieder geval heel veel succes.
    Groetjes smoekie

13. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    vind dit wel erg zwart-wit en ook van fleurebel(of zoiets)
    bij ons staat de hond echt niet boven mijn kind ...zo zou het ook niet moeten zijn ..ik begrijp wel dat de hond dit denkt ...maar wat nou als de jack een rottweiler was geweest ? ...dan lag misschien wel zijn armpje eraf of erger ...
    dan zeg je toch niet tegen je kind ...eigen schuld de hond wist niet beter hij is de baas ?
    ben je dan wel een kind waard ...ook cru misschien maar zo voelt het dan wel ...
    bij mij ging de hond ook , sorry, maar wat een pijn en verdriet het ook zou doen ...mijn kind is wel een stuk belangrijker

14. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Dat is hier dus ook het geval Milla…(heb je denk ik misschien even overheen gelezen)

De ts verteld ook dat de hond op dit moment een oorontsteking heeft, en dat de kleine de hond 2 mnd terug al eens aan de oren heeft gepakt (en wie weet nog wel vaker wat ze dus niet gezien heeft)…dus tja dan is het toch een optelsom van 1+1=2….

En je hebt ook gelijk (dat zei ik al eerder) als het zomaar uit het niets zou gebeuren zonder verklaarbare reden zou de hond hier ook moeten vertrekken…dat staat buiten kijf…

Maar in dit geval weet je wat de hond mankeert, waarom de hond heeft uitgehaald en zeker dat het voorkomen had kunnen worden, en dat is wat het zo jammer maakt (zowel voor de kleine als voor de hond) dat het niet nodig zou zijn geweest…..

Groetjes smoekie

15. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Jammer dat je het zo opvat, je zou ook de reakties van bijvoorbeeld Smoekie eens goed kunnen lezen en tot je nemen, je vraagt tenslotte zelf van wat zouden jullie doen?
    Nou in dit specifieke geval zou ik de hond niet wegdoen en je zult het wel niet leuk vinden om te horen maar ik vind dat het jouw fout is en ik vind het heel triest dat nu je kindje gebeten is maar ik vind het ook heel triest dat je nu het vertrouwen kwijt bent in je hondje en die nu weg moet...besef je wel wat je dat beestje aandoet?
    Beetje kinderachtig om te roepen dat het topic op slot moet omdat jij dingen te horen krijgt die je niet leuk vind.

16. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    @ Smoekie, kan het even niet onder woorden krijgen vandaag (last van de hormonen zullen we maar zeggen) maar ben het volledig met je eens! ;)

17. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Ach lieve mensi... niet verdrietig zijn. Het zijn allemaal verschillende meningen en jij moet gewoon doen wat volgens jou het beste is. Overweeg alles nog eens en neem dan een beslissing. En ik geloof best dat jij een goed baasje voor je hondje bent hoor.Welke keuze je ook maakt. knuff

18. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    thanks Roelie...

zoals ik al in het andere topic verteld heb (hoe geef jij je mening)

ben ik altijd eerlijk en probeer een ander daarbij niet te kwetsen, zo ook nu niet bij Mensi, maar ik vindt wel dat zijzelf ook een stuk verantwoordelijkheid heeft laten liggen, en dat dat ook gezegd mag worden zonder dat het topic maar weer gesloten moet worden omdat de meningen niet echt overeen komen met die van de starter van het topic...

jammer is dat toch. dat gebeurd wel vaker helaas dat men om een slotje vraagt omdat de meningen niet die van de ts zijn en ook liever geen andere mening wil horen....

gr.smoekie

19. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik ben het met suus eens mensi! knuffffffff

20. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Ik denk dat TS nu ook niet helemaal rationeel kan denken, kan me voorstellen dat je best ff van je stuk bent als je ziet hoe je geliefde hondje opeens je kindje grijpt...
    Ik hoop dat TS de tijd neemt om erover na te denken en ook de 'andere' meningen wil laten bezinken, ik zou het zo erg vinden als het hele bestaan van dat beestje onder hem vandaan word geslagen omdat hij gehandeld heeft vanuit instinct en zelfbescherming...ik vind het gewoon echt niet de schuld van de hond in dit geval!
    xxx Roelie

Deel Deze Pagina