Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door toerist18, 17 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Ook al is het niet de schuld van de hond en heeft hij gehandeld uit instinct en zelfbescherming , feit blijft dat het beestje wel gebeten heeft en dan is het de keuze aan het baasje wat te doen ... ik zou nooit of te nimmer mijn kind gevaar laten lopen , dus dan heb je twee keuzes of de hond bij het kind weg te houden , of hem wegdoen en dan denk ik dat de hond beter af is bij een ander gezin ... dus ik vind het helemaal niet zo gek mensi hoe jij denkt , ik zou precies hetzelfde doen en denken !

2. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    mensen met die instelling zoals jij die hier inneemt zouden wat mij betreft nooit een hond mogen of moeten aanschaffen….

Als je bij voorbaat al zegt dat de hond moet vertrekken op het moment er “ooit” eens wat zou gebeuren zou je het niet eens moeten overwegen een hond te nemen….

Wat er ook gebeurd vindt ik dat je altijd naar de omstandigheden moet kijken vooraleer je besluit een hond weg te doen….

Als je zelf de instelling hebt van als mijn hond bijt gaat ie weg ongeacht wat…tja dan zeg ik dan moet je bij voorbaat al geen hond nemen….

In dit geval had de TS de verantwoordelijkheid zowel naar de kleine als naar de hond toe in acht moeten nemen en uit bescherming voor zowel de kleine als de hond, de kleine bij de zieke hond weg moeten houden….

Elke hondeneigenaar met “verstand” van honden (wat ts ook zegt te hebben) weet dat als een hond ziek is, de hond anders kan reageren, en je de hond op zulke momenten anders moet benaderen.

Maar goed zo blijkt maar weer dat iedereen anders is en denkt, en zo te lezen is het niet vreemd dat hondenasiels zo vol zitten met honden.

Ze worden tegenwoordig en te snel aangeschaft zonder het besef van wat er allemaal bij komt kijken, maar ook veel te snel maar weer weggedaan.

Men zegt wel eens “bezint eer ge begint” :) zo zou men ook moeten denken wbt de aanschaf van honden... ;)

3. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Ik ben blij dat jij de regels niet maakt of iemand een hond mag aanschaffen of niet :D

Ten eerste zou ik ook nooit een hond aanschaffen omdat ik er geen tijd en geen zin in heb en dat zou ik een beest nooit aandoen omdat ik vind dat een huisdier alle zorg verdient die ze nodig hebben !

En ik blijf erbij dat je een beest beter naar een ander gezin kunt doen , dan dat je je eraan gaat ergeren en negeren , en noem maar op , puur omdat een beest beter verdient ... snap niet dat jij als dierenvriend zijnde daar zo raar op reageert ..

Ik probeer hier alleen maar mee te zeggen dat ik de veiligheid van een kind voorop stel .. en dat lijkt me toch een heel normale reactie ..

4. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Pff dit word wel weer een HOT topic.
    Hier nog ff een paar feiten van mij op een rijtje;
    *Suusje en Sweetangel knuff terug.
    *Smoekie ik zat niet op de grond, maar stond ernaast, ik stond bij het aanrecht.Jacky gromt, ik zei Jacky denk erom, waarop hij direct aanvalt in Steven's gezicht.Mijn man die aan de tafel zit springt op een schopt Jacky aan de kant, waarop ik Steven grijp maar Jacky weer opnieuw aanvalt dit keer greep hij Steven's arm, en schudde ermee.
    Let op dit alles zijn seconden werk, en zoals jullie schrijven heb je geen tijd om foei te zeggen of snel in te grijpen, het gaat zo snel dat het gebeurd is voor je het weet.
    *ik hoop dat jullie het nu begrijpen
    *ja Jacky had oorontsteking, maar ik ben erbij en de hele week heeft Steven naast hem gekropen, en hebben ze ook weer gespeeld, dus een reden om Jacky apart te zetten was er niet.
    *nu wel, als Steven in de box, kinderwagen of eetstoel zit is Jacky in de kamer, ook sávonds als Steven in bed ligt.Als ik Steven laat kruipen is Jacky dus in de bijkeuken en kunnen ze niet meer bij elkaar komen.
    *ik kan Jacky niet meer vertrouwen, en mocht hij het weer doen, zal ik me nog schuldiger voelen.
    *Omdat ze nu niet meer "met elkaar kunnen spelen"wat is er dan voor beiden nog aan?
    *ik hoop dat we een goed tehuis kunnen vinden voor Jacky.
    *wees niet bang ik heb zondag meteen gezegd dat er geen hond weer komt.
    *ik hoop dat het nu duidelijk is, bedankt voor jullie meningen, maar mijn besluit stond al vast.
    *misschien is er iemand hier die mijn Jacky wil hebben?, wil hem wel komen brengen.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Op verzoek van mensi gesloten.

Deel Deze Pagina