donker haar lichter maken

Discussie in 'De lounge' gestart door Kellebel1987, 6 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Hallo dames!

Ik zit al een tijdje erover na te denken om mijn haar eens een ander kleurtje te geven.. ik heb heel donker bruin haar (en helaas ook al grijze haren die spierwit zijn :$) en zou het graag eens wat lichter willen zien.. niet meteen blond ;) maar meer naar de koffie met melk kleur zeg maar... Als ik dit bij de kapper moet laten doen, ben ik echt veel geld kwijt, omdat ze het dan eerst willen ontkleuren en er dan weer een kleur op willen zetten.. Nu las ik op internet bij l'oreal dat je daar tot 3-5 tinten lichter kan verven. maar ik vraag me af of dat allemaal wel echt werkt.. iemand hier ervaring mee?
    En is dat dan een permanente kleuring of een semi-permanente?
    Aan de ene kant denk ik, gewoon doen, is het niks zet je er zo weer donker op... maar ik ben echt een enome schijtluis als het om m'n haar gaat... :p

2. Logan

Logan Niet meer actief

Als de kapper heb het wil ontkleuren gok ik dat je je haar al geverfd hebt. Verf op verf maakt nooit lichter dus dan zal je inderdaad moeten ontkleuren.
    Als je ongeverfd haar lichter wil hebben dan kan het wel met verf. De kleuring die lichter maakt is altijd permanent.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.920
    15.586
    113
    Nabij Utrecht
    Donkerder haar lichter krijgen zoveel tinten als zij beweren kan echt niet.
    Dan zou je het echt moeten laten ontkleuren en weer inkleuren.

Wil je dat echt niet dan kan je er voor kiezen om veel highlights door je haar heen te laten zetten.
    Dan oogt het gelijk al een flink stuk lichter
    Dit kan je dan na bijv 2-3 maanden herhalen als het nog niet licht genoeg is.

Ps. Mijn zusje en schoonzusje zijn kapster en ik zit elke 5 weken bij hun kapsalon dus weet er best wel een beetje vanaf ;)

Ps geverfd haar lichter krijgen met verf kan zeker wel, echter zal het maar 1 tint lichter gaan worden ;)

4. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Ik heb al jaren zwart haar gehad en wou ook wat anders.
    Ik moest het 3x laten ontkleuren om de kleur te krijgen doe ik graag wou. Bar slecht voor je haar en het haar heeft tijd en goede verzorging nodig om te herstellen. Ik gebruik nu op verzoek van de kapster iedere dag een haarmasker en af en toe arganolie. Nu weer zacht haar gelukkig.
    Zou toch met je kapster gaan overleggen wat het beste is. Dit zou iig wel een paar weken duren voor je de gewenste kleur hebt denk ik.

5. Kellebel1987

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    ik heb ongeverfd haar hoor :D
    Ik heb toen eens een keer gevraagd wat dip dye bij me kostte en dat was toen echt rete duur vond ik.. ze zei toen dat ze het eerst moesten blonderen en dan weer een donkere eroverheen moest zetten... :(
    ik ben inmiddels bij een andere kapper maar ik vrees dat bij hun het verven net zo duur is...
    Dat met die vele highlights heb ik ook wel eens gedaan ja (10 jaar geleden)
    misschien toch eens info inwinnen bij de kapper.... :)

6. Logan

Logan Niet meer actief

Als je haar ongeverfd dan kan je met verf best wat lichter. De max is dan zo'n 4 a 5 tinten, afhankelijk van het merk wat je gebruikt.
    Wat voor kleur heb je nu en waar wil je heen? Misschien dat ik je advies kan geven.

7. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Geverfd haar kun je niet lichter krijgen met verf, ook niet 1 tint, dan moet je het gaan ontkleuren.

8. xxx1976

xxx1976 Bekend lid

14 aug 2006
    594
    0
    16
    Ik heb 3 weken geleden mijn haar lichter laten kleuren. Ik heb het wel bij de kapper laten doen. Zij heeft highlights in gezet en daarover heen een lichte haarkleur, goudtint (de uitgroei met verf om grijze haren te dekken en de rest met spoeling). Het oogt nu stukken lichter maar wel heel natuurlijk. Ik heb dezelfde haarverf als bij de kapper via internet besteld (bij kapperskorting.nl) zodat ik alleen de uitgroei hoef bij te werken. Verf op verf maakt nooit lichter. En ontkleuren werd mij afgeraden omdat het niet goed is voor je haar.

9. Louloute

Louloute Niet meer actief

Persoonlijk zou ik naar de kapper gaan. Daarna kan je het evt zelf bijhouden (en dan nog zou ik professionele verf halen en niet die ze bij de Kruidvat verkopen). Maar voor de eerste keer zeker naar de kapper!
    In principe maak je haar altijd lichter door waterstofperoxide met verf te mixen. % waterstofperoxide ligt eraan hoe donker je eigen haar is en hoe licht je het wilt. De kappers mixen ook vaak een paar haar verf kleuren zodat het wat mooier en natuurlijker oogt..

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.920
    15.586
    113
    Nabij Utrecht
    Goh dat is vreemd want bij mij gebeurd het regelmatig :D

11. Logan

Logan Niet meer actief

Met wat voor verf gebeurd dat dan? Even heel simpel maar verf voegt pigment toe aan je haar, dus als je eerst donker pigment inbrengt en daarop lichter pigment toevoegt, dan zie je daar niets van. Word het eerst ontkleurt bij je?

12. Kellebel1987

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    image.jpg
    Dit heb ik nu (kapsel is alweer anders)
    image.jpeg
    Dit zou ik wel mooi vinden ongeveer (bovenste kleur)

13. Logan

Logan Niet meer actief

Wat een mooie kleur heb jij van jezelf!
    Ik zou eens kijken naar 7/73 met 9% van Wella Koleston.

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

raar....Ik kleur mijn haar in de zomer toch echt een paar tinten lichter dan in de winter en verf het zelf. Zonder te ontkleuren.

15. Niekepiek

Dat is inderdaad heel erg raar. Haar wat al geverfd is kan, zonder ontkleuring, niet lichter geverfd worden dus wat voor verf gebruik jij dan op jouw geverfde haar? Het kan wel zo zijn dat je haar in de zomer wat meer terugloopt door de zon en dat je je verf daarop aan past maar lichter verven is echt niet mogelijk op geverfd haar.

16. Kellebel1987

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Heel veel mensen denken dat ik het in deze kleur verf maar die grijze haren zijn echt vreselijk!! Bedankt voor de tip!

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik gebruik nooit een vast merk of vaste kleur. Ik ga naar de action en koop gewoon in de zomer goudblond en in de winter een paar tinten donkerderblond. Geloof mij maar dat het echt wel mogelijk is hoor, doe het al jaren zo. Ik heb hier een keer een topic geopend over dat ik het per ongeluk te donker had gekleurd en iedereen zei dat ik niet terug kon kleuren. Gewoon weer goudblond gekocht, dat er weer in gedaan en het was weer goudblond. Maar dat kan dus niet normaal gesproken??? :(

18. Logan

Logan Niet meer actief

Misschien zit er in die goudblonde kleur iets van ontkleuring? Eigenlijk kan het niet nee :p

19. Niekepiek

Dan is dat toch echt een goedje met ontkleuring of colorcorrector geweest. Die pakjes bevatten een hoop troep wat beschikbaar moet zijn voor ieder haartype en haarkleur terwijl achter de werkelijke kleurtheorie zoveel meer zit.

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

Geen idee eigenlijk. Heb het echt altijd al zo gedaan (doe dat al een jaar of 12 zo) en er nooit bij stil gestaan dat dat niet zou kunnen :) Heb mezelf ook weleens van rood terug geverfd naar blond (maar de rode was niet permanent, misschien speelt dat ook nog mee) maar ook dat ging goed.

Ik wist echt niet dat dat eigenlijk niet kon hoor, het zijn maar een paar tinten (6 schat ik zo).

Deel Deze Pagina