Wie heeft er verstand van kleuren in de woonkamer

Discussie in 'De lounge' gestart door jannn, 3 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    De titel zegt het al.

Onze woonkamer is altijd combi geweest van creme en donkerbruin..

Creme bank - bruine salontafel - creme kast - bruine eetkamertafel en stoelen..
    Eerst hadden we een donkerbruin muur.. Maar deze is nu licht beige geworden.. Alleen sindsdien lijk de creme kast heel erg geel!
    Zou dat komen omdat de muur achter de kast beige is? Of zou mijn kast na 8 jaar gewoon erg aan het vergelen zijn door de zon?

Zou het schelen als ik de muur een donker zand kleur geeft op de muren zodat de kast weer minder opvalt?

Wie heeft er erg verstand van kleuren etc?

Liefs!

2. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Is de bank en kast echt een creme kleur (dus meer gelig) of gebroken wit?

Wat heel mooi is qua muurkleur is een kleur als early dew van flexa in combi met je meubels. Dan heb je veel meer rust en eenvoud vind ik :)

3. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Voor mijn idee was het altijd gebroken wit. Maar kan natuurlijk gelig geworden zijn in de loop van tijd.
    Ik zal eens gaan Google op die naam.

4. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Of gewoon je kast verven? ;) Ik ben op dit moment wel fan van van die zachte kleuren op de muur.
    Beetje zoals dit:

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/e0/dd/45/e0dd45ac99e1cc004587449668b3c27a.jpg

Hoewel ik dat zelf weer een veel te 'keurige' inrichting vind, alles past bij elkaar :p Maar met zo'n soort kleurtje trek je de rest misschien weer wat meer naar elkaar toe?

(Weet ik het, normaal gesproken ben ik meer van de knalkleuren :p).

5. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Heb je accecoires in een bep kleur? Misch leuk om de kast die kleur te verven??

6. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik ben niet Zo n fan van verven maar misschien moet ik het toch maar een x gaan doen 😃
    Maar het ging me er meer om, of iemand weet dat als je een donkerder muur heb of dan je kast bijv minder kleurt

7. Leraje

Leraje Fanatiek lid

19 apr 2013
    4.965
    2.790
    113
    Ja een andere kleur op de muur geeft wel een ander beeld bij de kast, dat heb je gemerkt ;) Ik denk dat je even wat verschillende kleuren ernaast moet houden. Sommige kleuren zullen de geelheid meer naar voren halen, andere maken de kast misschien 'koeler' van kleur.

8. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Hoii

het is inderdaad zo dat als je de achtergrond van de kast een donkerdere kleur geeft dat de kast zelf dat anders qua kleur lijkt.
    vaak is het ook een mooiere combinatie met contrast.

als je liever de muur verft ipv de kast dan zou ik inderdaad even een paar kleurstalen halen en dan het liefst van die grote lossen ipv 5 op een kaartje. of eventueel van allebei. en dan daarop de muur kleur uitkiezen.
    het is wel moeilijk om te zeggen welke kleur er mooi bij is of er goed bij werkt dan zou je echt de kast even op de foto moeten zetten als je daar ook advies bij wilt :p

Deel Deze Pagina