Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Mizz Bunny, 8 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mizz Bunny

Mizz Bunny Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.162
    0
    36
    Lekker genieten van het leven en zien wat de toeko
    Tiel
    Ik ben nu 6,5 week zwanger.
    Zondag klein beetje bloedverlies gehad en maandag veel donkerrood bloedverlies. Maandag een inwendige echo gehad waarop een vruchtje met beginnend kloppend hartje te zien was. Ik moest dinsdagavond terugkomen voor een controle-echo om te kijken of ukkepuk er nog zat en alles goed ging.

Ivm bloedverlies mij dinsdag ziek gemeld.
    Mijn leidinggevende reageerde met is het weer zover, het komt eigenlijk niet zo goed uit en wilde weten wanneer ik dan wel weer kwam werken.
    Ik heb 5 miskramen gehad waarbij ik heftig heb gevloeid en er behoorlijk doorheen zat. Heb mij bij 2 miskramen ook 2 dagen ziek gemeld.

Dinsdagavond was de echo goed. Alles zag er goed uit en kleintje had een sterke hartactie. Ik heb de volgende ochtend mijn leidinggevende gebeld en die was blij voor me en zij hoefde dus geen vervanging voor het weekend te regelen.

Vandaag echter weer bloedverlies en een Spoedecho gehad bij de vk. Ukkepuk doet het nog steeds goed alleen is er onder de vruchtzak een holte te zien.
    Vk twijfelde tussen een tweede vruchtzak, die dan op de eerdere echo's niet gezien is of een hematoom, een bloedstolsel. Dinsdag mag ik weer voor echo. Vk heeft niets gezegd qua rustig aandoen of niet zwaar tillen alleen dat als ik het weekend weer bloedde ik meteen het spoednummer moest bellen en langskomen voor opnieuw een echo.

Ik werk in de zorg als verpleegkundige en sta aan bed.
    Zouden jullie gaan werken dit weekend?

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Ik weet niet of je bent gaan werken, maar ik zou zelf wel gaan. Als het nu mis gaat, is dat niet vanwege je werkzaamheden als verpleegkundige.
    Uiteraard wel ziek melden bij veel bloedverlies en krampen oid.

3. Hopelouise

Hopelouise Actief lid

11 jan 2016
    273
    0
    0
    Doen waar je je goed bij voelt, Zwaar tillen bij t bed is natuurlijk niet super goed om te doen! Je moet t rustig aan doen hoor!!
    Liefs

4. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik zou dit weekend bij geen bloedverlies gaan werken, anders niet.

En een afspraak maken bij de bedrijfsarts.

Deel Deze Pagina