Hoe groot was jouw follikel?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Amare, 30 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amare

Amare Niet meer actief

Ik weet dat het bij iedereen heel anders is, maar ik heb zojuist mijn eerste follikel meting gehad op cyclusdag 9, gebruik nu 7 dagen Menopur.
    Er was nog geen eitje boven de 10mm waar te nemen, er waren er wel 5-6 te zien.
    Ik moet nu op dag 12 van m'n cyclus terug komen.
    Is dit een normale grote voor dit aantal dagen?

2. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Ik heb een aantal metingen op cd 8 gehad en toen waren mijn follikels tussen de 7,5 en 12mm, maar meestal wel 10 of meer. Maar dat wil dan nog niets zeggen, want follikels onder de 14mm kunnen ook weer verdwijnen en dat gebeurt hier dan ook regelamtig! Zo een tweede meting wordt het vaak al iets duidelijker, cd 12/13 zo tussen de 13 en 16mm! Soms heb ik ook nog een derde meting en vaak zijn ze dan pregnylklaar zo rond de 17/18/19mm! Maar zoals je zelf al zegt het is voor iedereen anders en iedere maand voor mij is ook weer anders! Naar verloop van tijd ga je er wel een patroon in herkennen en kun je redelijk voorspellen hoe het zal verlopen! Al hoop ik dat het voor jou niet zo ver zal komen en je na deze ronde gewoon zwanger bent! Succes!

3. Theeleut77

Theeleut77 Actief lid

3 mrt 2016
    240
    3
    18
    NULL
    NULL
    Het wil inderdaad nog niets zeggen. Ik heb ook wel eens metingen gehad waarbij het even leek dat er niets gegroeid was en daarna weer wel. Gewoon rustig afwachten. De eerste meting is altijd om te kijken hoe je lijf reageert en hoe snel de volgende controle moet zijn. Gewoon afwachten en per cyclus kijken hoe je lijf reageert.

Weet de groei niet meer precies, maar gevoelsmatig was ik altijd lang bezig en groeide ze gestaag

4. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Ik heb één keer een meting op dag 9 gehad en toen waren er 2 eitjes van 13 en 14mm, bij een nieuwe meting op dag 12 was er nog slechts 1 eitje over van 21mm.

Bij de eerste poging had ik op dag 12 een follikel van 18mm.

5. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Bij mij groeiden de eitjes heel snel.
    Iui 1 op dag 8 al 1 van 16mm
    Iui 2 op dag 9 al 1 van 18mm
    En nu iui 3 op dag 9, 1 van 14 mm en op dag 13, 1 van 17.5 mm

Zo was de eerste 2x bij mij met menopur heel snel en de 3de x weer wat later zo groot

6. JoJo89

JoJo89 Actief lid

4 dec 2015
    102
    12
    18
    NULL
    NULL
    Denk dat je inderdaad niet moet vergelijken, groeien doen ze op hun eigen tempo. Dat je er al enkele hebt, is toch fantastisch! Veel succes! :)

7. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Inderdaad vergelijken heeft niet zo veel zin... Mijne springt meestal al op dag 10:) (vandaag dag 9 en was al ruim 19mm)

8. Amare

Amare Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties, morgen de tweede echo, hopelijk met wat meer te zien!

9. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Succes vandaag!!

Je weet het nooit. Ik gebruik hele lage dosering Gonal-F en had deze keer op dag 13 slechts niks boven de 11 mm. Op dag 16 had ik opeens meerdere follikels (3 of 4) van rond de 15/16 mm en moest ik direct stoppen met spuiten ivm grote kans op overstimulatie. Na een week niets te hebben gespoten ging ik op controle en was er nog maar 1 over van 26 mm en kreeg ik pregnyl.

Deze ronde ben ik gestart met een nog lagere dosering en had ik gister op dag 11 nog helemaal niks groeien. Morgenochtend een nieuwe meting.

10. Amare

Amare Niet meer actief

Helemaal niks, maandag weer terug komen voor een nieuwe echo.
    Hopelijk dan wel wat te zien.

11. Amare

Amare Niet meer actief

Yes!! We hebben 1 ei van 15,5mm.

12. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Yeah! ik hoop op hetzelfde nieuws vanmiddag maar ik ben bang dat ik er teveel heb... Is een voorgevoel, omdat ik dat eigenlijk alle andere rondes ook gehad heb bij ophogen, terwijl zonder ophogen ik helemaal geen groei heb...
    Ik mag om 14.20uur.

13. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Wat fijn Lise! Heb je morgen nog een echo of mag je al pregnyl spuiten? Spannend he!
    Over patroon herkennen en iedere maand die anders is: hier vanochtend,cd 11, eerste fm en vol verbazing twee rijpe follikels van 16 en 19mm! Nog nooit eerder zo vroeg rijpe follikels en nu ook nog twee!
    Dames duimen op een vruchtbare maand :)

14. Amare

Amare Niet meer actief

Nee, ik moet nog steeds doodspuiten. Ik heb morgen weer een echo, ik hoop dat ie ondertussen niet weg is, en ik vermoed dat ik dan Pregnyl mag spuiten.

Hoe is het gegaan LW85?

15. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Nou spuit ze maar beter niet dood ;) (fijn he die autocorrect hihi) Maar even zonder flauwekul: het is zo een eerste keer natuurlijk allemaal nog aftasten maar met een beetje geluk zit er morgen een ei van 19/20mm en mag je pregnyl spuiten! Vanaf 14mm krimpen ze namelijk niet meer en groeien ze gemiddeld 2mm per dag...maar dit kan per persoon wel verschillen! Ga voor je duimen dat er morgen een mooie rijpe follikel zit! Succes meid!

16. Amare

Amare Niet meer actief

Haha nee ik heb hem gelukkig niet doodgespoten.
    Hij was 20 mm nu, dus we kunnen aan de slag 😃.
    Enige rare vond ik dat ze tijdens de echo benoemde dat er blaasjes rond m'n eicel zaten en dat dit bij het beeld van PCOS paste.
    Klein details is echter dat ik geen PCOS heb.

Succes vandaag met je IUI!! Hopelijk groeit er iets moois uit.

17. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Yes heel fijn!
    Hier tegen alle verwachtingen in maandag opeens een ei van 17 mm. Dinsdag was hij 19mm en heb ik gelijk de pregnyl gehad! Als het goed is rond vanavond mijn eisprong :) Hebben gisteravond al geklust en willen vanavond of morgenochtend nog eens, en dan is het afwachten!

Ik heb ook die blaasjes erbij zitten en dat komt idd door mijn pcos. Hoe weet je dat je dat niet hebt? Hebben ze die blaasjes nog nooit eerder gezien?

18. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Hoe weet je dat je geen pcos hebt? Dat kan toch enkel een dokter zien ;)
    Je kan het ook in héél lichte vorm hebben hoor; goede vriendin van me heeft enkel last van die meerdere trosjes blaasjes en acné, voor de rest functioneert alles prima; maar het is toch een lichte vorm van pcos.

19. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Jeej allemaal rijpe follikels dames! Nu broeden maar :)

20. Amare

Amare Niet meer actief

Ik zowat ieder mogelijk onderzoek gehad (voor m'n gevoel dan) en daar is nooit iets van PCOS in genoemd, enkel endometriose.
    Ik heb een laprascopie, hysteroscopie en een echo van de baarmoeder gehad en er is nooit wat gezegd tot nu.

LW85, wauw wat goed zeg 😃

Ben nu wel benieuwd hoe het bij ons 3 gaat aflopen, allemaal rond dezelfde tijd een eisprong!

Deel Deze Pagina