wat zouden jullie doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door jeslin, 6 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeslin

jeslin Actief lid

19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    Nou het gaat dus om het volgende,wij zijn woonachtig in tilburg in een leuke wijk alles lekker in de buurt en onze dochter van bijna 5 gaat hier in de wijk ook naar de bassischool,ze heeft het daar goed naar haar zin.
    Maar nu tot ieders grootste verbazing gaan ze naast de bassischool,waar voorheen studenten inzaten,5 vrouwen plaatsen die verslaaft zijn aan heroine en ook prostituee zijn hier beginnen ze mee en als dat goed verloopt komer er meer bij.
    Twee straten in de wijk hebben een bewonersbrief gehad dat dat er komt en de rest mocht het lezen in de krant,er is nu natuurlijk heelveel opspraak gekomen en de meeste zijn het er ook niet mee eens,maar de gemeenten heeft al gezegt dat bezwaar indienen niet mogelijk is.
    Dit plan ligt er al een jaar en is dus vorige week naar buiten gebracht,het huis word over 3 weken in gebruik genomen.
    Woensdag avond hebben we een bijeenkomst in ons wijk gebouw en ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen,vandaag komen ze filmen van sbs6 en een aantal moeders heeft een aktie op poten gezet.
    Mijn man en ik vinden dus dat die vrouwen ook recht hebben op een plek maar moet dat nu naast onze bassischool wat gaan we krijgen,wat komt er opaf vragen wij ons af,wij zien het al helemaal voor ons,Tilburg is zo groot zoveel mogelijkheden om die vrouwen te plaatsen,hoe bedenken ze het.
    Nu wil mijn man dus als dit echt door gaat en het komt er,eerst even kijken hoe het gaat(dat wil ik dan hebben)maar hij wil ze naar een andere school doen hier in een andere wijk.
    Wat zouden jullie doen?

Groetjes jeslin

2. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Lastig probleem zeg, ik zou het zo 1,2,3 ook niet weten. Misschien dit schooljaar nog even aankijken hoe het gaat. Maar zo'n wereldje wil je eigenlijk ver weg bij je kinderen houden he? En het trekt natuurlijk rare typen. Heel veel sterkte met het maken van jullie keuze, heb maar 1 goed advies, ga op je gevoel af!

3. Cellie

Cellie Fanatiek lid

23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Dat zal vast begeleid worden allemaal neem ik aan.

Tja lastig wel, maar als je verder tevreden bent over de school en je dochtertje gaat met plezier zou ik de eerste periode maar is aankijken.

Waarschijnlijk merken de kinderen er niets van en zal het wel loslopen verder.

Heel veel succes!

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik zou het even aankijken dit schooljaar. Als dan blijkt dat er inderdaad veel rare types op af komen, kun je haar altijd nog naar een andere school doen. Ik denk dat de overlast overdag misschien wel mee gaat vallen. Volgens mij komen dat soort types in de avond en 's nachts pas "tot leven".

5. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Balen is dat he, dat vaak die dingen al zijn beslist voordat je kan zeggen of je het wel wilt hebben.

Ik zou ook afwachten en kijken hoe het loopt en desnoods het volgende jaar veranderen van school.

Het is wel iedere keer gedoe in de wijk bij jullie he? Was er pas ook niet iets met een moskee waar nogal commentaar op kwam in het BD?

6. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    sjonge wat een toestand...

prostitutie is een kip-en-ei verhaal. zolang er mannen zijn die dit willen zijn er prostituees. en zolang er prostituees zijn, zijn er mannen die er heen gaan. En reken maar dat er veel mannen gebruik van maken! (ook al zegt iedereen dat ie zoiets noooit zou doen. zeker niet tegen zijn vrouw)

in mijn stad zijn twee bordelen, en er is NOOIT overlast. maar goed dat zijn nette 'clubs'.

7. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Jeetje, wat een gedoe! En waarom moeten ze nou per sé zo'n 'werkplaats' bij een school plaatsen! Bij ons hebben ze tegenover het consultatie bureau een coffeeshop, ook onvoorstelbaar. Ik denk niet dat die kleintjes in de gaten hebben wat daar verkocht en gebruikt wordt.
    Maar goed, gemeenten hebben soms rare ideeën!

Succes met je beslissing!

8. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    tja als het begeleid wonen is hoef je daar geen last van te hebben
    en zijn het nog prostitues of niet meer ?

L.sybje

9. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier in de wijk hebben ze bureau verslavingszorg tegen over de basisschool en nergens is de sociale controle zo goed en groot als daar. het werkt prefect en niemand heeft overlast of iets dergelijks. ik zou het even afwachten hoe het gaat. misschien valt het allemaal reuze mee. overplaatsen naar een andere school kan altijd nog.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.070
    3.862
    113
    Ja, snap wel dat ze zoiets op willen zetten, maar om dat nou weer naast een basisschool te doen? Je zult er vast niet veel van merken, maar het idee is niet fijn.

11. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Tja die mensen moeten ook ergens zitten idd.
    Ik zou ook mijn kind naar een andere school doen.
    Succes ermee.

12. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik zou het even aankijken..
    De kinderen merken er waarschijnlijk niks van.

Ik heb op een school gewerkt die niet in een al te beste buurt stond, maar dat bezorgde geen overlast voor de school en de kinderen.

13. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    K zou het even aankijken...voor hetzelfde geld valt het heel erg mee, heb je geen overlast etc.

Als dan na een tijdje blijkt dat het helemaal niet te doen is, kun je altijd nog switchen.

En tsja wat betreft de plek, meestal zijn zulke plannen nergens welkom, iedereen is het er mee eens dat er een plek voor hen moet komen, maar zoalang het maar niet bij henzelf in de buurt is (is de regel van NIMBY =not in my back yard = niet in mijn achtertuin). Dus daarom is er denk ik ook geen mogelijkheid van het indienen van bezwaar.

14. Milla

Milla Niet meer actief

Ik zou het ook eerst even aankijken..
    - Kijken in hoeverre deze vrouwen 'aanwezig' zijn. Wie weet zie je ze nooit.
    - Afwachten wat andere ouders doen, als er heel veel klasgenootjes mee naar een andere school gaan, wordt het misschien ook leuker voor je kind om mee te 'verhuizen'

Wie weet valt het allemaal reuze mee, en heb je je kind straks op een andere school waar het t minder naar zijn/haar zin heeft.

Persoonlijk zou dit soort 'tuig' ook uit het (belevings) wereldje van mijn kinderen willen houden.

Succes met jullie keuze!

15. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Het hangt een beetje van de situatie van de school af.
    Kan iedereen zomaar het schoolplein oplopen of is dat afgesloten?

Dat vind ik wel een belangrijk punt.

De gemeente is hoogstwaarschijnlijk ook eigenaar van het schoolgebouw (en niet de school zelf). Dus je kan er bij de gemeente op aandringen dat het gebouw dusdanig wordt aangepast (bijv. ingang naar de andere kant verplaatsen, alle pleinen afsluiten) dat de overlast beperkt wordt.
    Alleen zullen ze dat waarschijnlijk pas doen als er echt overlast is.

Ik vind het heel krom dat de gemeente zoiets doet, maar ja daar zijn het ambtenaren voor denk ik dan.
    Ik zou zelf mijn kind daar niet zo snel weghalen, tenzij ik of mijn kind er hinder van ondervindt.

Succes ermee!

Linda

16. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik woon ook in tilburg en weet over welke wijk en school je het hebt. Ik zelf woon in een andere wijk maar 2 nichten van mij wonen er ook, en hun kinderen gaan allemaal daar naar school. Zij gaan ook protest voeren, het is een heel eng idee dat je kinderen zo naar school moeten. Voor degene die zeggen ik zou het eerst aankijken, ik zal proberen om uit te leggen hoe de situatie is.
    Er staat naast de school een oude parochie, daar komen heroinehoertjes te zitten van middelbare leeftijd. Zij komen inderdaad onder begeleiding met camera´s, maar de wijk loopt vol met steegjes en poortjes waar dus geen camera´s hangen. Ook is het zo dat de ingang van de school op nog geen tien meter van de ingang van de parochie is. De peuterspeelzaal staat er 20 meter vandaan, aan de achterkant van de parochie is de ingang van het bejaardetehuis.
    Wat ik erg vind is dat de school er ook niets van wist en het doormiddel van een brief heeft moeten vernemen, bezwaar indienen is niet meer mogelijk omdat de gemeente al een beslissing genomen heeft.

groetjes
    conny

17. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Mmm ja snap ik wel, maar aan de andere klant weet je niet hoe het zal gaan, of er wel of geen overlast van komt etc.

Tuurlijk een hele toffe keuze is het in mijn ogen ook niet, om zo iets naast een school te doen...maar ja, waar anders? Niemand zit te wachten op dat soort besluiten naast hun deur...terwijl het ook mensen zijn die een plek moeten hebben.... :rolleyes:

Wel mega slecht dat school het op die manier heeft moeten vernemen.

In ieder geval succes ermee en ik hoop dat alles mee zal vallen!

18. jeslin

jeslin Actief lid

19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    Nou we hebben dus woensdag avond een info avond gehad,nou ja info avond wat al te verwachtte was liep het na een uurtje uit op een chaos.
    Maar het komt er dus,het zijn dus verslaafde prostituees die zeer zwak zijn er komt een man begleiding op maar er kon geen antwoord gegeven worden of dat 24 uur is.Ze mogen dus drugs gebruiken in het pand maar niet daarbuiten op de vraag hoe komen ze aan die drugs geen anrwoord gekregen.
    de bejaarde mensen die daar achter wonen zijn zeer angstig en durven straks de straat helemaal al niet meer op.
    Ik vind ook dat die vrouwen zeker een plek moeten krijgen maar niet hier,en waarom geen vrouwen die al afgekickt zijn en het beroep niet meer uitoefenen die al terug aan het komen zijn in de maatschappij.
    Ik schrok me te pletter gister wat een oma vertelde toen zei aan het brigadieren was,er stopte een grote asiociale auto met een typerend uitziend hoertje uit de auto ging voor dat raam staan kijken.knikte een keer naar de man in de auto en stapte in,ik dacht whaaaa nu al het is nog niet eens open.
    Hoe leg ik mijn kind van 4 uit wat voor mensen dat zijn wat ze doen en wat zijn drugs,ik wil ze dat nog helemaal niet vertellen en ze daar al mee confronteren.
    Maar ja we wachtte af meschien dat het alsnog tegen gehouden kan worden.
    Iemand vroeg over een moskee hier in de wijk,dat was in een andere wijk jeruzalem en dat was tijdelijk en wisten de mensen.
    Ik moet er dus goed over na gaan denken ja wat we gaan doen ik wil ook wel ff afwachtte hoor maar mijn man vind dat je zoiets niet kan afwachtte dus we zien wel eens goed met mijn man en de school praten.
    Groetjes jeslin

19. Milla

Milla Niet meer actief

Jeetje wat erg allemaal zeg!
    Een moskee zou me nog niet zoveel uitmaken, dat is goed aan je kinderen te verantwoorden, maar drugsgebruikers en hoerenlopers zou ik echt niet in mijn buurt willen hebben en al helemaal niet in de buurt van mijn bejaarde oma of mijn kinderen! Nu ik dit zo lees kan ik me voorstellen dat je over een andere school nadenkt. Dit soort praktijken hebben geen maatschappelijke goedkeuring, stel je voor dat kinderen hier aan gewend raken en dit soort dingen normaal zouden gaan vinden, dan zijn we in dit land verkeerd bezig vind ik.

20. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    jeslin onvoorstelbaar he, ik heb net van mijn tante gehoord hoe het gisteren is gegaan. Ik hoop echt dat er met verdere actie wel resultaat geboekt gaat worden, hoe kunnen ze dit nou doen. Mijn jongste nichtje is helemaal overstuurd. Ik heb 2 nichtjes (allebei met jonge kinderen), een oom en tante en mijn oma in een straal van nog geen 100 meter van de parochie afwonen. Mijn oma zit in het tehuis er achter en die durf echt de straat niet meer op.
    Hier het kranteartikel waar het allemaal instaat,
    http://www.brabantsdagblad.nl/regios/ti ... ll#reactie

Deel Deze Pagina