Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vinorosso, 19 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vinorosso

vinorosso Bekend lid

12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Mijn zoon is nu 13 weken oud en we geven hem rond deze tijden voeding: 8:00 12:00 16:00 19:00 en 22:30. We maken flesjes van 180ml maar meestal drinkt hij die van 8:00 en 22:30 niet volledig leeg, dan laat ie zo'n 50 ml staan.

Maar het gaat om het volgende: zo'n uur na iedere voeding leggen we hem in bed en dan slaapt ie lekker, zo'n 1,5/2uur gemiddeld. Vanzelf wordt ie dan wakker en krijgt hij zijn volgende voeding. Nu hebben we gemerkt dat als we heb na zijn fles van 19:00 in bed leggen dat ie dan gaat slapen voor de nacht zeg maar. Als we dat doen en we maken hem wakker voor de fles van 22:30 dan heeft ie zeg maar al diep geslapen. Dat merken we omdat hij dan vroeg in de ochtend weer wakker wordt. Terwijl als we hem na de fles van 19:00 beneden in de box houden, dan slaapt ie niet zoveel. Hooguit een uurtje, en dan is hij ook best onrustig vaak. Dan houden we hem uiteraard wel lekker vast en desnoods een speen. Maar dit doen we toch dus zodat hij minder vast slaapt zodat hij wel heel de nacht doorslaapt.

De vraag is nu: hinderen wij hem nu hierdoor om een eigen ritme te krijgen?
    Zouden jullie het zo laten? Het gaat namelijk wel prima zo en hij slaapt lekker door..

2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.742
    113
    Persoonlijk zou ik juist hem niet meer om 22u30 wakker maken en hem zelf laten komen voor een voeding. Bij veel baby's levert het wakker maken voor een voeding juist onrust in de nacht op omdat je ze uit hun slaapcyclus/eigen ritme haalt.
    En uiteindelijk wil je toch dat je kindje juist leert om rond een uur of 19/20 naar bed te gaan voor de nacht, dus voor een diepe slaap. En uit jouw bericht begrijp ik dat hij onrustig is en slecht slaapt in de box, maar wel lekker slaapt in zijn bedje. Daarmee geeft hij eigenlijk zelf al aan waar hij het lekkerste ligt op dat tijdstip, lijkt mij tenminste.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou 'm volgens mij gewoon in z'n bedje leggen. Je zegt dat hij daar lekker slaapt en in de box of bij jullie onrustig is.
    De nacht doorslapen is lekker, maar om hem daardoor een voor hem onprettige avond te geven vind ik eerlijk gezegd een beetje sneu.

Wat je wel zou kunnen proberen, zoals hierboven ook al werd gezegd is de fles van 22.30 over slaan en dan gewoon kijken wanneer hij weer komt.
    Wellicht haal je hem uit z'n diepe slaap en slaapt hij daarom onrustig daarna.
    Dan heb je misschien wel een voeding rond 3.00/4.00, maar omdat hij dan zelf komt heb je grote kans dat hij daarna gewoon weer lekker verder slaapt.

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Gewoon om 19 uur in bed leggen inderdaad, en niet wakker maken voor een voeding. Dan kan hij lekker diep inslapen, en als hij honger heeft meldt hij zich wel. Misschien is dat midden in de nacht, misschien is het pas 's ochtends.

Met hem 'ophouden' voor de nacht bereik je niet veel, behalve dat hij geen eigen ritme leert ontwikkelen. Zo creeer je onrust volgens mij. Kijk naar je baby en volg hem.

5. Love1990

Love1990 Niet meer actief

#5 Love1990, 19 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jan 2017
    Wij leggen onze jongste ook rond 19.00-19.30 op bed en maken niet meer wakker. Ze komt rond 4/5 uur nog wel voor een klein flesje maar binnen 10 minuten liggen we allemaal weer te slapen. Dit geeft ons zoveel meer rust.

6. vinorosso

vinorosso Bekend lid

12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Dit dacht ik al ja.... Dit is vanzelf een beetje zo gegroeid. Sinds een paar dagen denk ik van tja, dit is fijn voor ons maar minder fijn voor hem idd.

7. vinorosso

vinorosso Bekend lid

12 okt 2015
    798
    472
    63
    Vrouw
    Dit zal voor ons ook zo gaan denk ik.. Maar dan geven jullie in de nacht dus een kleine fles? Hoeveel doe je erin?

8. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Afhankelijk van het tijdstip krijgt ze 120/4 of 90/3

9. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dat deden wij ook zo, klein flesje. Dl dronk die slapend leeg.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

...en dan zul je vanzelf merken dat ze steeds later wakker worden.. dan gaat het op een natuurlijke manier dat ze het klokje rond gaan slapen.

11. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Met 13 weken kwam mijn zoon echt nog veel vaker. Wel twee keer per nacht.

12. MarisB89

MarisB89 Actief lid

27 jul 2016
    350
    123
    43
    Ik haak ook even in want ik heb hetzelfde "probleem" met mijn dochtertje van 2 maanden. Laatst had ik een feestje en toen had ze om 21:30 nog een fles en om 00:00 in bed. Toen sliep ze door tot 7:00.

Op normale dagen gaat ze dus rond 19:00 al de nacht in als ik haar in bed leg. Vandaag geprobeerd iets langer ol te houden maar dat resulteerd alleen in gejengel en moe zijn. Dat vind ik ook zielig en ga ik dus niet meer doen.

Tot nu toe deed ik elke nacht helemaal verschonen, naar beneden en een gewone fles maken van 150cc. Verschonen jullie ook in de nacht? En een flesje van 90 of 120cc is dus wel voldoende?

13. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Gewoon kijken wat werkt. Hier pikte hij in het begin geen kleinere fles, had er dan ook pas 4 gehad, dus mocht naar mijn idee nog best die 5e fles hebben als hij wilde, maar hier dronk hij ook altijd alles schoon op. Later pikte hij kleinere flesjes wel, maar dat was hier pas toen hij bijvoeding ging eten.
    Verder verschoonde wij ook niet ofzo. Ik had een poedertorentje en een thermosfles met gekookt water naast m'n bed staan, maakte in bed de fles klaar en gaf dan in bed de fles. Eind van de fles vind zoontje alweer in slaap en kon hem zo terug leggen en sliep verder.

14. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.742
    113
    Mijn zoontje kreeg rond die leeftijd ook nog gewoon een volle fles. Pas toen hij zijn ochtendfles niet meer op dronk en veel liet staan, ging ik kleinere flesjes geven.
    Ik verschoonde niet meer 's nachts, gewoon flesje geven en weer wegleggen, in een zo donker mogelijk kamertje en zonder tegen hem te kletsen. Daarna sliep hij dan gewoon verder.
    Toen hij wel kleinere flesjes kreeg, keek ik vaak hoe laat hij dan kwam. Als hij om 2 uur al trek had, kreeg hij een groter flesje, dan wanneer hij om 4 of 5 uur pas kwam. Maar dat zal afhankelijk zijn van je kindje en is misschien even uitproberen.

15. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    M. ( 12 weken) Krijgt rond 20:00 gaat dan de nacht in en word wakker tussen 0700 en 0800.

Je zoontje is oud genoeg om door te mogen slapen. Laat hem lekker liggen. Wie weet slaapt hij tot 6 of langer.

Deel Deze Pagina