Tel- en rekenspel voor 3-jarige?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door HappyRabbits, 26 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ons zoontje is gek op tellen en dan vooral het telspel bij de Appie op het educatieve scherm daar. Je moet dan wolkjes tellen en dan aan de zijkant het juiste getal kiezen. Ook herkennen van letters is leuk. Ik zoek nu zoiets voor thuis, misschien electro of zoiets (het aanbod is enorm, welke moet ik hebben?) Hij houdt dus verder helemaal niet van spelletjes, dus ik zoek iets dat niet snel verveelt en uitdagend blijft. Het enige wat we hier soms doen, is domino (en dan niet met plaatjes, maar gewoon die met stipjes).
    Heeft iemand tips?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Knappe Koppen (wel algemener spel)
    Puzzel waarbij hij het getal met het juiste aantal stippen bij elkaar moet zoeken
    Bambino of Mini Loco met een passend boekje
    Over een tijdje: Bus Stop

3. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Bedankt al voor deze tips! Dat spel van Ravensburger is precies leuk voor nu! Aan de andere kant: hij kan al aanwijzend verder tellen dan tot 10... ;) Ik kijk eigenlijk naar spellen vanaf 3 jaar, maar misschien is vanaf 4 dan net even wat interessanter.
    Dat busspel is voor later zeker leuk, juist omdat hij ook gek is op treinen en bussen :).
    Loco dacht ik ook aan, zou me eens moeten verdiepen in de boekjes.

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij spelen vaak Uno, kaartspel. Niet echt een telspel maar wel kaarten uittellen aan het begin en cijfers lezen. (We zijn hier een beetje klaar met individuele spellen, gezelschapsspellen is nu leuker)

5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.360
    10.314
    113
    Ik denk dat je bordspellen moet leren spelen omdat er veel concentratie voor nodig is. Net als voorlezen bij het ene kind kun je nog geen 10min voorlezen terwijl onze die bijna 3 is er echt gek op is en 30/45 min lekker aan het luisteren is.

Spelletjes beginnen we nu ook mee en is nu 10/15 min echt de max
    Met veel spelletjes moet je met een dobbelsteen gooien en de stappen stellen

Deel Deze Pagina