Wat zouden jullie doen.

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Hanneke, 10 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Eigenlijk moet je in zo'n geval een dag later nog een keer wegen. En natuurlijk op dezelfde weegschaal, het liefste niet te lang na een voeding.
    Een volle luier kan er voor zorgen dat je kind zomaar 100 gram minder weegt! En een vol buikje an er voor zorgen dat je kind zomaar 100 gram meer weegt!

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dirksmama, bedankt voor je antwoorden.
    Nu, ja, er zit natuurlijk wat in, een dag later nogmaals wegen op dezelfde weegschaal. Maar het is alleen op vrijdag en dinsdag "weeguurtje". Ze zijn gewogen ongeveer 1 uur na de laatste voeding. Maarja, ik wacht nu maar gewoon het gewicht en het advies straks bij de kinderarts. Kan er nu toch niks meer aan veranderen. ;)

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Klopt, en hoe dan ook, ook als je meer voedingen in de vorm van kunstvoeding geeft, tussendoor aanleggen, voor het gevoel, het contact, dat kan altijd nog. En zo krijgen ze nog wel lekker antistoffen binnen!

Veel succes bij de kinderarts!

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zo is het, en ik moet bekennen dat ik ze idd af en toe (lees nachtvoedingen) toch gewoon weer aan de borst heb gehad. :) Verder heb ik afgelopen dagen gekolfd en dat ingevroren, we zien wel wat we daar eventueel nog mee doen. En bedankt voor de succes wens, zal wel lukken denk ik!

5. appeltje

appeltje Niet meer actief

Jeetje, wat een zorgen hè?! Je wilt toch dat je kindjes goed groeien.

Ik heb wel een opmerking... ik las dat je eerst je kinderen een flesje aanbiedt en dan pas de borst. Dan krijgen ze voornamelijk voormelk binnen die voornamelijk dorstlessend is, maar dan krijgen ze niet die vette calorierijke achtermelk. Is het niet beter om het toch om te draaien? Dus eerst borstvoeding en dan pas de bijvoeding?

Overigens kan je veel info vinden op borstvoedingsforum.nl... daar zijn meerdere vrouwen die een tweeling borstvoeden.

In ieder geval veel succes en ik heb bewondering voor je doorzettingsvermogen!

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zo, gisteren bij de kinderarts geweest. Hij was toch wel redelijk tevreden over de kleintjes. Wel was hij enigzins geschrokken van hun gewicht, en vond hij ze erg rustig. (Op hun weegschaal is Malou 2345gram en Ruben 2315gram, wel iets afwijkend met het consultatiebureau, maar er heeft natuurlijk een weekend tussen gezeten) Maar van hem mag ik zelf kiezen wat ik doe borstvoeding of flesvoeding, het maakt hem niets uit, als ze maar allebei om de 1.5-2 uur voeding (aangeboden)krijgen. Zo moeten ze volgens hem meer voeding binnenkrijgen en dus de plasluiers ook weer wat meer/beter worden, en natuurlijk wat gaan groeien. We doen nu de ene voeding een flesje (flesvoeding, geen gekolfde melk) en de andere voeding leg ik ze aan de borst. (en we doen dus niet meer in 1 voeding de borst en de fles aanbieden). Zo gaan we het van de week doen, en vrijdag moeten we weer terug komen bij de kinderarts. En het consultatiebureau gaan we niet heen deze week om te wegen. Zo, dat was het geloof ik wel. Zit hier weer vol goede moet, zelfs een :D op mn gezicht tijdens het typen, dit hebben we toch mooi voor elkaar en we gaan er weer met volle kracht tegenaan! Groetjes.

@ Appeltje, sorry, ik zag net je berichtje pas. Maar ik heb het dus om en om gedaan de ene voeding heb ik ze eerst de borst aangeboden en daarna nog een flesje met flesvoeding. En dan de andere voeding deden we eerst een flesje flesvoeding aanbieden en daarna nog even de borst aanbieden. En idd op dat borstvoedingsforum heb ik een hoop gelezen, die tip had ik al eerder gekregen. Ook pb`s gestuurd met een moeder daar. Wel bedankt voor het meedenken hoor.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    De afgelopen dagen hebben ze allebei geweldig goed gedronken. Drinken goed aan de borst, en wanneer ze een flesje krijgen drinken ze rond de 100ml. Vanmiddag bij de kinderarts geweest, en die was geheel tevreden. Malou woog vandaag 2400gram en Ruben woog vandaag 2360gram. Prima in orde dus. Echt heel hard gegroeid ineens! Weet niet hoe het gekomen is, maar we zijn echt heel blij. Hopen dat ze zo goed blijven groeien! :)

8. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Fijn voor je! Hoop dat alles naar wens blijft gaan!

9. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    super joh, fijnd at ze nu goed groeien! En peje af voor je doorzettingsvermogen hoor! =D>

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dank je wel! kon echt niet geloven dat ze zoveel waren aangekomen in die paar dagen!

11. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    wat fijn voor je dat het nu zo goed gaat! dat moet rust geven :) goed gedaan hoor!

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Fijn zeg, dat ze zo groeien. Dat geeft ze ook meer kracht o goed te drinken.

13. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Wat heerlijk Bolbuikje!

En even een applausje voor jou dat je zo doorzet!

14. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    =D>

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    :oops: nou, dames, bedankt hoor! ik :oops: ervan! En ben zelf natuurlijk ook wel een beetje trots hoor! :)

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Met reden! Ik vind echt dat je het heel goed doet!

17. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Heel knap, hou vol!

18. appeltje

appeltje Niet meer actief

Toppie hoor!

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dank je! Dank je! Haha! Vandaag weer bij de kinderarts geweest! Ze drinken nu om de 1.5-2 uur. Als ze uit het flesje drinken drinken ze rond de 100ml (soms wat meer soms wat minder) Plasluiers gaat ook weer prima! Ennuh, kijk eens wat een mooie gewichten: Malou 2520 en Ruben 2440! Zijn hier weer helemaal blij! :) :D ! Nu weten we waarvoor we zo vaak aan het voeden zijn! Groetjes van ons!

20. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Fantastisch, dat jouw kindjes het zo goed doen op mamamelk. Daar kunnen echt heel veel vrouwen een voorbeeld aan nemen aan jouw vastberadenheid. Ik steek maar even wat veren in je r**t want je verdient het echt!

Deel Deze Pagina