productie weer opvoeren

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MIss X, 29 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Hallo

Mijn melk is zo weinig geworden sinds ik werk, en ik ben ook ziek geweest en toen is het drastisch naar beneden gegaan.

Mijn borsten zijn niet eens hard meer, en als ze aan de borst lig moet ik haar nog een flesje van 90cc geven. En op het werk gaat het helemaal niet met dat kolven. Ik werk 3 dagen.

Ik heb dus een paar vraagjes.

Ik heb de tip gekregen haar vaker aan te leggen, zeker elke 2 uur, maar als ze nou geen honger heb, moet ik haar gewoon die tepel aan haar mond brengen?

Alle tips zijn welkom, want ik zou het heel erg vinden als ik niet meer borstvoeding kan geven. Volledige borstvoeding gaat niet, maar 2 voedingen aan de borst vind ik heerlijk/gezellig

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoi miss X
    Jammer zeg dat je bv zo is teruggelopen. Ik moet zeggen dat ik ook niet echt een ervaren borstvoeder ben maar wil je toch even het volgende vertellen. Om je bv weer op te voeren lijkt het me idd een goed idee om je kleine meid vaker aan te leggen. Hier krijgen de kleintjes ook elke 1.5-2 uur drinken (hoewel dit wel de ene voeding aan de borst is en de andere voeding kv uit het flesje) Ik maak ze wakker voor de voeding want na die 1.5-2 uur hebben ze nog lang geen echte honger. Maar ik blijf ze net zo lang 'pesten' tot ze wel goed happen aan de borst, Nu scheelt het dat ze hier als ze vast wat melk geproefd hebben, het happen vanzelf komt. Wanneer je kleintje nou echt geen honger heeft/ niet goed aanhapt kun je misschien tussendoor (op de tijden dat je meer voeding wenst) gaan kolven? Daardoor gaat je productie natuurlijk ook omhoog omdat je lichaam denkt dat de kleine wil drinken en dus meer gaat maken. Ik geloof dat dit het zo wel was. Hoop dat je er wat aan hebt. Succes meid! Groetjes bolbuikje.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Om te zorgen dat ze zin houdt in je borst als je vaker aanlegt kun je beter een paar keer het flesje weglaten of een kleinere hoeveelheid geven. Anders zit ze te vol en heeft ze geen zin om te drinken.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Owja, sorry, dat natuurlijk ook! Was ik vergeten te zeggen.

5. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ze heeft wel zin in de borst hoor dat is het probleem niet. Maar ze drinkt niet elk 2 uur. Er zit tussen haar voedingen wel 4 uur tussen.
    Als ze honger heeft dan hapt ze maar al te graag naar die borst, alleen heeft ze niet genoeg

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja, als ze echt niet wil drinken om de 2 uur kun je misschien kolven? (maar dat kolven gaat niet best schrijf je). En als je haar nou eens een dag of twee dagen geen flesje na je borst geeft? Dan komt ze dus eerder dan na die 4 uur om voeding, misschien dat je zo meer voeding krijgt?

7. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Wat ik wel eens deed was een regeldagje inlassen. Niet zozeer dat Sven daar om vroeg maar voor mijzelf om de productie weer op te krikken.

Lekker op bed of op de bank, drinken en eten erbij dvd-tje, boekje. En het liefst natuurlijk op een dag dat je partner vrij is zodat jij helemaal niks hoeft te doen. Bloot op bloot en bij elk kikje aanleggen. Al is het maar een paar slokjes. En proberen om niet bij te voeden. Wel vervelend maar ook een boost voor je productie zijn nachtvoedingen (of kolven)

Gebruik je op je werk syntocinonspray? Bij mij lukt het kolven ook minder als ik dat niet gebruik. Ik gebruik het om een tweede toeschietreflex op te wekken. Dat lukt niet zonder.

Succes ermee.

8. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik weet niet hoe lang je al kolft, maar het is ook zo dat naarmate je dat langer doet, t beter gaat en er dus meer uitkomt.
    Toen ik kolfde met n handkolf kwam er ook weinig uit, ik kan daar dus niet mee overweg. Toen een electrische gekocht (Medela Swing) en dat ging al vele malen beter. En hoe vaker ik dat deed, hoe meer eruit kwam.

En borsten hoeven niet hard aan te voelen.
    Was in t begin bij mij wel zo maar nu ook niet meer. Borsten maken die melk tijdens t drinken.

Bij mij was de produktie ook terug gelopen. Ik ben toen na elke voeding gaan kolven om mijn lijf t idee te geven dat er meer gevraagd werd. Dit heeft prima geholpen en nu gaat t al 2 maanden perfect.

Deel Deze Pagina