Lieve allemaal, Inmiddels bijna 7 weken zwanger maar toch durf ik mij niet aan te melden bij een verloskundige? De vorige keer is onze zwangerschap rond de 8 weken helaas mis gegaan. Ik denk dat ik juist te bang ben dat het weer mis gaat en een soort schaamte ervaar dat ik er dan wéér ben. Ik weet dat de eerste afspraak rond de 8 weken zwangerschap is en de echo rond de 10 weken. Is het gek dat ik daarom wil wachten tot rond de 9 weken voordat ik pas bel voor een afspraak? Is dit herkenbaar?
Je kan natuurlijk ook bellen en zeggen dat je de eerste afspraak/echo pas later in je zwangerschap wil. Je hebt alles zelf te zeggen he, over je zwangerschap!
Je mag gewoon later bellen hoor, als je dat fijner vindt Ik belde bij m’n oudste rond week 10, vond de vk totaal niet raar.
Ik weet niet hoe het gaat bij jouw praktijk maar is hier best druk. Als ik met 9 weken zou bellen hoef ik er niet op te rekenen dat ik met 10 weken ingepland kan worden. Je kan toch bellen en aangeven dat je pas met 10 weken de eerste afspraak wilt? Zoals gezegd, je bent helemaal niet verplicht om met 8 weken al te gaan.
Vanaf het moment dat ik mij aangemeld had (met 4wk al) kon ik bellen als ik me zorgen maakte etc. Dat was wel een heel fijn gevoel. Mocht het toch mis gaan dan begeleiden ze je daar ook bij. En verder wat de rest zegt: jouw zwangerschap, dus als jij nog niet op intake/controle wil, dan hoeft het niet
Ik had mn eerste afspraak bij de 2de pas met 12 weken omdat ik op vakantie was. Lijkt me dat het geen probleem hoeft te zijn als je zelf later wilt.
Ik zou gewoon bellen. Je hoeft je echt niet te schamen voor wat dan ook! Voor je angst niet, voor het feit dat je misschien voor niks komt (al is het altijd goed om te laten controleren bij een miskraam). Misschien dat je zelfs eerder een echo kan krijgen. Al geeft dat geen garantie dat het een week later nog goed is. En ook als je pas later wilt is dat geen probleem hoor. Maar misschien juist fijn om het allemaal door te spreken met de verloskundige, je kunt alles met ze bespreken. (En zo niet, zoek een andere praktijk)
Ik heb vandaag de verloskundige gebeld. Ik heb al echo gehad in het ziekenhuis gehad gisteren. Bij mijn vk praktijk krijg je een intake gesprek en rond de 10 weken de termijnecho. Je hebt de keuze voor een echo met 7-8 weken. Ik vond de echo gisteren zo fijn, zo'n last viel er mij af en minder gespannen. Stress voor de baby is ook niet goed.
Je gevoel is wel heel herkenbaar. Ik durf zelf niet zo goed uit angst voor weer een teleurstelling. Ik heb eerder twee miskramen gehad, in 2015 en in juli dit jaar. Ik zou me als ik jou was niet te druk maken over wat de verloskundige ervan denkt..! Zij maken zo vaak miskramen mee en het is voor hen ook goed nieuws dat je je meldt met een nieuwe zwangerschap. Ze zullen blij voor je zijn! * ik lees nu je laatste bericht. Wat fijn dat de echo goed was!
Ik zelf werk in een verloskundige praktijk als poetsvrouw. Had mij in augustus aangemeld omdat ik zwanger was maar echt de dag erna brak het al af. Heb me nu weet aangemeld meteen, vonden ze alleen maar fijn. Ze boden me meteen een echo aan met 6.5 week en dan weer met 8 weken met intake natuurlijk. Ze willen je het liefst gerust stellen, en helpen ook door de nare tijden.