Wat zouden jullie Doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Pantoffelheldin, 16 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.591
    3.973
    113
    ik ken je werk omgeving niet, en weet niet hoe jullie dit normaal gesproken doen. maar als ik iets niet opruim, dan spreekt mijn directe collega mij erover aan, en niet met een leidinggevende op de copy. echter als ik iets niet opruim op een andere afdeling, dan krijg ik wel een mailtje met een cc naar mijn leidinggevende. Dan zeg ik even sorry vergeten op te ruimen of gewoon sorry tegen die collega en dan is het oke.
    ik ga daar geen groot probleem van maken ofzo. je kunt weleens iets vergeten, en je collega vond blijkbaar dat jullie leidinggevende dit ook moest weten.
    ik zou als het me erg dwars zit dit even bij mijn leidinggevende voorleggen en eventueel met die directe collega nog even uitspreken wat er dwars zit, onder leiding van de leidinggevende, zodat jullie je frustratie kunnen uitspreken en weer gewoon normaal met elkaar om kunnen gaan.
    succes
     
  2. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ik zou nu niks meer doen. Jullie hebben gemaild en erover gesproken. Ik vermoed dat je leidinggevende een fijne lachbui achter zijn/haar bureau heeft gehad.
     
  3. rums

    rums Niet meer actief

    Ik zou het de leidinggevende wel laten weten. Voor het zelfde proberen ze een dossier op te bouwen
     
  4. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.534
    731
    113
    Absoluut dit ... kijk als je het al 100x vergeten bent en dat dus ook al 100x gehoord hebt vind ik het een ander verhaal en heeft hij gelijk dat die je leidinggevende inlicht maar waar hebben we het over.

    Waar je je druk om kan maken ... persoonlijk had ik die mail gelezen gedacht ok en hoppa weer doooooooorrrrr ...
     
  5. Evanesco

    Evanesco Niet meer actief

    Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je überhaupt een collega er op aan zou spreken als ze vergeet een bakje op te ruimen.

    Zie jullie zeggen het persoonlijk te doen. Maar waarom dan? Ruim het zelf even op en het is weg.

    Als het 100x gebeurt is het een ander verhaal. Maar anders zou ik er geen enkel woord aan vuil maken en het gewoon zelf even opruimen.
     
    luca75 en heidiane vinden dit leuk.
  6. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Ik bedoelde voornamelijk dat ik geen mail zou sturen maar ipv het dan even te zeggen. Kijk ik heb er ook geen moeite mee om het voor een keer op te ruimen (als het meerdere keren voor zou komen wel), maar misschien is iemand anders daar wel heel gevoelig voor.
    Ik kan me zo voorstellen dat als iemand bijv smetvrees heeft (of die richting opgaat) ie niet blij wordt van een bakje schoonmaken, waarvan hij niet weet wat daarmee gebeurd is. Ik noem maar wat he. Ik vind dus wel dat als iemand er na 1 keer last van heeft, hij dat ook gewoon mag aangeven. Maar niet met een mail met cc naar leidinggevende.
     
  7. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook wel eens 'collega's' (van een ander bedrijf maar gebruiken dezelfde keuken) die dingen niet opruimen of spullen in de koelkast laten liggen. Ik ruim het op/gooi het weg (als het over de datum is of verlept ;)) en als het te gortig wordt loop ik even langs om te vragen of ze er wat beter op willen letten. Dat is zo'n 2 keer per jaar en lijkt me ook de normale manier om hiermee om te gaan.
     
    Niveah vindt dit leuk.
  8. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Wat een gedoe... om een bakje.:rolleyes:
     
    Lilium en Waxinelichtjes vinden dit leuk.
  9. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    Dames bedankt voor alles reacties
    Het lag dus toch niet aan mij dat ik het zo raar en kinderachtig vond.
    Ik ga het loslaten en ik zie wel wat er verder nog van komt.
    Zal wel met een sisser aflopen denk ik.
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  10. Maartt

    Maartt Fanatiek lid

    30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Heel eerlijk?
    Ik had in dit geval erom gelachen. Een leidinggevende heeft wel wat beters te doen dan je aanspreken over een bakje.
    Ik had alleen een mailtje gestuurd, je hebt gelijk zal erop letten, fijne avond!
    Verder niks. Lekker de leidinggevende dit uit laten zoeken mocht het überhaupt zo ver komen, wat ik betwijfel.

    Praten met dit soort mensen kost energie en levert toch niks op. Vallen vanzelf ergens een keer door de mand.

    Dit antwoord geef ik op basis van het voorval: namelijk een bakje. Als het werkinhoudelijk was geweest was het misschien anders.

    Lekker langs je heen laten gaan...
     
    amdaa vindt dit leuk.
  11. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Dit.
     
  12. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik zou eerlijk gezegd de eerste mail behandelen naar zijn werkelijke waarde: als niet zo belangrijk.

    Dus op zo'n mail antwoorden (incl cc) met: 'bakje niet meer vergeten, check!'

    Gewoon ter kennisgeving, en daarmee laat je zien dat zijn ophef kinderachtig is.

    Nu hebben jullie beide het te hoog laten lopen, waarmee het hele voorval voor die leidinggevende absoluut niet interessant is, maar alles daarna wel.

    En ten slotte:
    Het komt over alsof je de hiërarchie van de 'leidinggevende' heel zwaar tilt.
    Ik word ook ge-cced in tig onzin mailtjes. Dat maakt toch niks uit verder?
    Alsof een leidinggevende een dossier gaat aanleggen over vergeten bakjes..
     
  13. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    Ik til er op zich niet zwaar aan.
    Maar mijn leidinggevende heeft een beetje de vervelende gewoonte om lievelingetjes te hebben onder het personeel.
    Dit is duidelijk merkbaar
    Hij is 1 van de lievelingetjes en had het idee dat hij op deze manier goedkoop punten over mijn rug wou scoren , zo van kijk eens wat ik heb gestuurd


    Maar goéd ik heb het verder naast me neergelegd, mocht hij er meer werk van maken dan zegt dat in dit geval meer over hem als over mij.
     
  14. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.756
    4.718
    113
    Vrouw
    Ik denk dat mijn leidinggevende zou reageren met een mail of we haar daar aub niet bij willen betrekken.

    Verder, goed opgelost door er met hem over te praten. Ik zou het nu loslaten. Het gaat om een bakje, kom op. Je hoort het verder wel als je leidinggevende er nog wat mee wil, maar dat kan ik eigenlijk me niet voorstellen.
     
  15. Beepje

    Beepje Fanatiek lid

    14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ik heb gemerkt dat veel mensen dit doen, dus om bepaalde onbenulligheden leidinggevenden inschakelen. In plaats van eerst de problemen met degene zelf te bespreken. Ik ben zelf niet zo maar ervaar dat anderen dit bij mij doen. Blijkbaar gaan leidinggevenden hier ook in mee en prikken ze hier niet doorheen. Wat dus ook onzettend klote is. Kennelijk zijn er mensen die over lijken gaan. Door schade en schande wordt men wijs zeggen ze wel eens......
     

Deel Deze Pagina