Talen leren - 6 jaar

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by rijo, Aug 30, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Mijn zoon van net 6 (groep 3) wil heel graag andere talen leren. Is Squla dan de moeite waard om aan te schaffen? Hij loopt ook wat voor op het gebied van rekenen (rekent bv. over de 100), zou hij er ook op dit gebied iets aan hebben? Andere tips qua apps, boeken e.d. zijn welkom!

2. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,332
    10,295
    113
    Ik lees mee. Wij hebben ook een vlotte knul van 6.

rijo likes this.
  3. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Ik zou dan in ieder geval niet voor Engels gaan, dat krijgt hij ( tenminste bij ons op school) vanaf groep 5. Als hij daar nu al mee begint zit hij straks uit zijn neus te eten. Hier kiezen ze er in de plus klas voor om Spaans te geven, omdat ze Duits en Frans op het VO krijgen en daar dan in gaan voor lopen.

rijo likes this.
  4. Amarens

Amarens VIP lid

Dec 24, 2009
    11,522
    3,770
    113
    Sorry maar helemaal niet mee eens. Ik zou vooral het kind volgen. Wil het kind Engels leren, prima, Duits ook prima of Arabisch of .... vul maar in. Mijn kinderen waren enthousiast over squla (was tijdens thuis onderwijs periode gratis). Verder hadden ze hier een gratis app maar na x aantal fouten kon je niet door en moest je verplicht x aantal uur wachten totdat je weer mee kon doen dat werkte niet echt motiverend.

rijo, Zonnestralen and KleineLai like this.
  5. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Engels wordt hier pas vanaf groep 7 gegeven. Ik merk wel dat hij Engels heel vlot oppikt. Duits idem, na onze vakantie had hij zich al een flink aantal woorden eigengemaakt.

Hij geeft zelf aan graag Engels te willen leren. Bedankt voor het delen van jouw ervaring mbt Squla.

6. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,618
    8,364
    113
    Female
    Mijn zoon is heel enthousiast over Squla, ik heb recent een jaarabonnement afgesloten. Je kan de groep telkens veranderen als je wil. Los van talen is het imo sowieso wel een leuk platform. Maar ik denk niet dat het echt de plek is om een taal te leren.

Ik ben zelf ook zoekende naar een leuke manier om andere talen te leren. Mijn zoon is geïnteresseerd in Engels. Ik zet regelmatig een Engelstalig peuter programma op. Verder verwerk ik het door de dag heen terwijl ik met hem bezig ben. Maar ik ga dit topic volgen in de hoop op leuke tips.

rijo likes this.
  7. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Ja lastig he! Mijn zoon kijkt ook regelmatig Engelse filmpjes. Verder heb ik een aantal Engelse prentenboeken en hij vraagt regelmatig wat een bepaald woord in het Engels is. Zo ben je er toch ook dagelijks mee bezig, maar ik merk dat mijn zoon meer wil :rolleyes:

Zonnestralen likes this.
  8. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,618
    8,364
    113
    Female
    Heeft hij een favoriete film die hij heel vaak heeft gezien die je op Engels gesproken zou kunnen zetten? Hoe snel kan hij lezen?

9. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    Komt omdat Engels en Duits het zelfde " ritme" hebben als de Nederlandse taal. Heb je een taalig kind dan pikt hij/zij dit zo op.

rijo likes this.
  10. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Dat is ook wel een goeie tip! Hij leest niet heel vlot hoor, korte woordjes gaan steeds vlotter.

Zonnestralen likes this.
  11. debq

debq Fanatiek lid

Mar 10, 2010
    3,797
    761
    113
    Voor een taal leren vind ik Squla niet geschikt. Q heeft ook al een tijdje Squla en heeft daar al verschillende talen gedaan (Italiaans, Duits, Spaans en is nu met Frans bezig). Ze leren er wel iets van maar niet écht.
    Bij 6 jaar zou je prentenboeken in een andere taal kunnen lenen bij de bibliotheek en zo een taal leren. Q leest nu vaak Donald Ducks in het Engels, ze wil dat ook in het Duits. Maar ze is al weer een paar jaar ouder.

Fristi2012 likes this.

Share This Page