Iets wat als een fantastisch leuke dag begon, met een positieve test in handen voor baby nummer 2, laatste werkdag voor vakantie en feestdagen, is uitgelopen tot een rot dag. Een vriendin die dinsdag bij ons op bezoek is geweest blijkt gisteren positief getest op Corona. We moeten nu in quarantaine. Mijn hoofd draait overuren. Zo bang om Corona te krijgen, dit kindje te verliezen. Of afwijkingen ed. Heb eerder een miskraam gehad en dat hakte er behoorlijk in. Zijn er dames die in soortgelijke situatie hebben gezeten? Zwanger en evt Corona hebben gehad? Hoor graag positieve verhalen! Of de harde waarheid.
Ik! Bij 15,5 week positief getest op corona. Artsen geven aan dat het geen kwaad kan voor de kleine. Gisteren een echo gehad en alles zag er goed uit!
Wat fijn om te horen dat ondanks Corona alles goed is op de echo! Gefeliciteerd met je zwangerschap. Corona mild verlopen?
Volgens mij hebben best veel vrouwen corona gehad terwijl ze zwanger waren en zijn de kinderen gewoon gezond (voor zover ze dat kunnen zien natuurlijk bij een pasgeboren baby). Ik ken zelf 3 vrouwen die zwanger waren en positief hadden getest. Alle 3 zijn ze bevallen van een gezonde kindjes. Je kunt altijd je gynaecoloog of verloskundige bellen en je zorgen uiten, maar ik denk niet dat je je druk hoeft te maken. Tenzij je zelf ziek wordt natuurlijk, dan zou ik veel proberen te rusten en veel drinken/gezond eten.
Geen ervaring, maar vraagje waarom moet je in quarantaine? Ben je langer dan 15 min binnen 1.5 meter geweest dan?
Dit gaat niet altijd op. Mijn ouders moesten ook in quarantaine omdat ze langer dan 15 minuten in dezelfde ruimte waren. Ook al hadden we afstand.
Daarom vraag ik het ook. En daarnaast is het overal anders, ligt neem ik aan hoe de omstandigheden waren.
Waarom is het overal anders? Dit lijkt me toch gewoon een algemene regel die de ggd hanteert of zie ik dat verkeerd..
Nou nee want op de website staat al dat je niet in quarantaine hoeft tenzij langer dan 15 min op 1?5 meter bent geweest. Jouw ouders moeten wel zeg je. Ik ken genoeg van niet, dus het is in dat opzicht verschillend.
Vind ik echt heel vreemd. Want we hebben ruim afstand gehouden. Wat is dat toch met die verschillende verhalen hé.
Geen idee, maakt het wel lastig te snappen Helemaal als op de overheid website staat dat het niet hoeft. Als je netjes afstand houd als je op bezoek bent moet het voldoende zijn
Ff dag 5 je laten testen en niet nu al in de stress raken. Als je je aan de maatregelen hebt gehouden, is de kans uiterst groot dat je negatief test.
Dank je, jij ook! Ik heb vooral vreselijke hoofdpijn gehad. Later wat hoesten en spierpijn in mn rug.
We moeten in quarantaine omdat ze de hele avond in dezelfde ruimte zijn geweest met ons. Wel met afstand. GGD heeft dit genoemd..
@Vitamientjuh dankjewel voor je reactie! Hele geruststelling wel @GroeneBomen ik hoop het, ga er rationeel wel vanuit alleen je brein maakt je toch gek he
Ik heb rond 9 weken een positieve corona test gehad en was snotverkouden. Qua ontwikkeling van de baby gaat alles voorspoedig. Ze groeit goed, doet het goed en is met de 20-weken echo helemaal goed gekeurd. Ik maak me eerlijk gezegd absoluut geen zorgen. Met mij gaat het verder prima, heb er gelukkig geen gekke dingen aan overgehouden.