Kan iemand mij vertellen wat de regels zijn voor nauwe contacten? https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/testen/testen-na-contact Hier staat dat je als je gevaccineerd bent niet in quarantaine hoeft...ik dacht dat dat gewijzigd was? Of ging dat alleen over huisgenoten? En waarom staat erboven dat de regels waarschijnlijk 19 november veranderen? Er komt geen nieuwe PC toch?
Ze moeten de regels nog aanpassen nav de laatste persconferentie. Ik vermoed dat ze dat dan per 19/11 willen gaan doen, eerder was kennelijk heel lastig oid…
Wat belachelijk dat dat nog niet is aangepast? Dat zou toch maandag de 15e gebeuren? Een hele slechte zaak. Hierdoor is een collega van mijn man gedwongen om gewoon te komen werken, met een positieve vrouw thuis…
Ja heel idioot natuurlijk. Maar zn baas ziet alleen maar money. Zo wil hij ook dat mijn man zn eerste quarantaine week als vrije dagen inlevert. No way natuurlijk. Maar het idee dat je zo kan denken, echt walgelijk.
Das toch idioot? Van werkgever maar ook van werknemer. Sorry hoor, maar iedereen heeft toch in het nieuws kunnen horen of lezen dat dat veranderd is? Het is ook bekend dat dit nog niet is aangepast. Er is echt wat mis met eigen verantwoordelijkheid van de mensen hoor.
Volgens mij zijn de regels officieel wel zo, dat het vakantiedagen kost als je in quarantaine zit zonder klachten
Het is natuurlijk ook gewoon dom dat het zo lang duurt om zo iets aan te passen… En qua verantwoordelijkheid, dat was ook hiervoor al…ik heb geen overheid nodig om me te vertellen dat je beter thuis kunt blijven als je huisgenoot Corona heeft…maar veel mensen kennelijk wel… Even los van al het gedoe me werkgevers, als die willen kan dat dan een heel naar ‘spelletje’ worden, wat natuurlijk ook gewoon flauw en gemeen is…
Dat is natuurlijk helemaal niet bij iedereen bekend. Wij zitten hier met zn allen boven op het nieuws en pluizen alles uit. Dat doet natuurlijk niet iedereen he? Het vaccin is heilig verklaard en dat hadden ze nooit moeten doen. En als je op een gegeven moment moet kiezen tussen komen werken of tabee, dan snap ik wel dat je gaat hoor.
Ik had het idee dat werknemer het wel wist. Dan is het makkelijk op te zoeken en aan werkgever te laten zien. Eens met de rest. Maar ik blijf bij die eigen verantwoordelijkheid en vind die werkgever dus een lul.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/ondernemen-en-werken-in-coronatijd/werknemers-in-thuisquarantaine internet haha, mijn collega had dat uitgezocht.
Maar dat staat hier toch niet? Hier staat dat er doorbetaald wordt als je niet thuis kan werken. Er staat dat er niet doorbetaald wordt/verlof ingehouden wordt als je door eigen schuld (door bewust verblijf in buiten,and) in quarantaine zit.
Als mijn werkgever zou zeggen dat ik moet komen dan meld ik me gewoon ziek. Een van de artsen zit nu ook thuis omdat een van haar kinderen positief getest is.