Wat zouden jullie doen?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by shenna 85, Feb 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    @pluys:
    Ja hoor das een voordeel..daarom hebben wij wel de 20 weken echo gedaan..mocht er iets zijn, dan zouden we direct hulp hebben bij de bevalling enzo....vooralsnog lijkt alles goed gelukkig.

T is en blijft gewoon lastig, helemaal als je een negatieve uitslag krijgt..dan kom je weer voor een moeilijkere keuze maken.

@ TS:

heel veel succes dus met het maken van een keuze!

2. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

Nov 28, 2007
    2,362
    0
    36
    Female
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Hier precies hetzelfde :D

3. maja123

maja123 Actief lid

Jun 28, 2007
    116
    0
    0
    wij hebben ook geen testen/meting laten doen, zou er verder toch geen consequenties aan verbinden.
    De 20 wkn echo wel want er kunnen dan ook afwijkingen aan het licht komen die dan na (of zelfs voor) de geboorte zo goed mogelijk behandeld kunnen worden (bijvoorbeeld bij afwijkingen aan het hartje) Ook vind ik het belangrijk dat er naar de placenta gekeken wordt, of ie niet voor de uitgang ligt etc.

Voor TS: het verbaasd mij dat jij deze kosten zelf moet betalen. Ik dacht dat prenatale screening sinds een aantal jaar bij het standaard aanbod (en dus vergoed) hoort.
    Succes met je beslissing

4. Bri

Bri Niet meer actief

Dat geldt alleen voor de 20 weken echo. Een combinatietest (nekplooimeting + bloedonderzoek) wordt alleen vergoed bij een indicatie. Dus bijvoorbeeld als syndroom van Down in je naaste familie voorkomt, of als je 36+ bent bij 18 weken zwangerschap, dat soort indicaties.

5. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

Jan 6, 2008
    1,275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Wij laten alleen de 20 weken echo doen en de standaard onderzoeken bij de VK. Wij zijn allebei 27, goed gezond en geen afwijkingen in de familie. Als het wel een kindje wordt met een lichaamlijke of geestelijke afwijking nou dan heeft het zo moeten zijn en is hij/zij van harte welkom!

6. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ook wij hebben geen extra onderzoeken laten doen.

Ik ben 23 en mijn man 27, (waren 22 en 26 tijdens "bevruchting") en de risico's zijn dan zo laag en als het echt niet goed is zouden ze dat ook wel tijdens echo's zien dachten wij!

Succes....

7. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    :D :)

8. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

Feb 21, 2006
    1,439
    1
    0
    Delft
    Bij mij dezelfde redenen, test is allen na je 36e (of 35e?) gratis.
    succes met je keuze, Lisete

Share This Page