Hallo, Ik heb mijn keukenkastjes opgeruimd en spullen die over de datum zijn weggegooid. Nu heb ik nog kruiden (kaneel, cayennepeper, nootmuskaat) die ruim over houdbaarheidsdatum heen zijn, maar zijn ze dan echt niet goed meer? Bedorven, of zit er minder smaak aan? (heb zelfs nog een potje uit 2000 )
Ik ben met dat soort 'droge' dingen wel wat gemakkelijker... 1 of 2 jaar over de datum gebruik ik nog wel . Maar als het langer wordt gooi ik het toch maar weg dan gebruik ik het waarschijnlijk ook niet...
Ja, idd, dan gebruik ik het ook niet....Zal het maar weggooien, maar kaneel uit 2007 bewaar ik nog maar even. Thx!
nou ik heb wel geleerd dat dingen die over de datum zijn nog wel goed zijn hoor het is een garantie datum en heeft niets te maken met de houdbaarheid kruiden van begin 2007 gebruik ik ook nog
omdat dat moet van de voedsel en waren autoriteit waar mijn moeder werkt dus hoe het in zijn werk gaat ik weet .het is dus een garantie datum dat tht is 9 van de 10 keer onjuist.bij de kaasboer snijden ze ook het schimmel van de kaas af en verkopen ze het ook weer.en bij slagers en supermarkten als de ongeparneerde snitzels aan de datum zijn gooien ze ze door de parneer en worden ze ook verkocht.
het gebeurd echt hoor je wil niet weten wat er achter de schermen allemaal gebeurd en in de fabrieken jam kethup enzo je wil niet weten wat er daar gebeurt het is maar goed ook want dan zou je niets meer eten
Het lijkt me ook sterk dat het produkt de dag na de tht-datum al bedorven is....... En net zoals ranja....een en al suiker, wat kan daar kapot aan gaan? Bier wordt hier ook nog na de tht gedronken....ze proeven het wel, of het wel/niet lkkr meer is....
ik doe er niet zo moeilijk over. met vleeswaren enzo vind ik het wel een beetje eng, maar drinken.. als het nog goed ruikt drink ik het op. (en zo niet: dan gooi ik het natuurlijk weg)
Ik doe er ook nooit moeilijk over. Het is inderdaad maar een 'indicatie' datum. Ook is het niet zo dat het na de THT datum niet meer gegeten kan worden maar dat ze na deze datum de kwaliteit niet meer kunnen garanderen. Nu ik zwanger ben let ik trouwens wel iets beter op, puur uit voorzorg. Maar kruiden etc zou ik gewoon eten hoor. Ik zou alleen goed uit kijken met zuivel etc.
Kruidenpotjes, koffie, thee, al die gedroogde dingen zijn nog heel lang goed, alleen de smaak neemt erg af. Ik kijk niet eens op die potjes, maar er zullen er vast aardig wat van over de houdbaarheidsdatum in mijn kastje staan (misschien wel een paar jaar ). Iets anders vind ik vlees, vis, zuivel etc. En met bier kijk ik ook uit, daar kun je ook goed ziek van worden.