Hoe lang kun je kruiden bewaren?

Discussie in 'De lounge' gestart door anne82, 30 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Hallo,

Ik heb mijn keukenkastjes opgeruimd en spullen die over de datum zijn weggegooid. Nu heb ik nog kruiden (kaneel, cayennepeper, nootmuskaat) die ruim over houdbaarheidsdatum heen zijn, maar zijn ze dan echt niet goed meer? Bedorven, of zit er minder smaak aan?

(heb zelfs nog een potje uit 2000 :oops: )

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik ben met dat soort 'droge' dingen wel wat gemakkelijker... 1 of 2 jaar over de datum gebruik ik nog wel ;) . Maar als het langer wordt gooi ik het toch maar weg ;) dan gebruik ik het waarschijnlijk ook niet...

3. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Ja, idd, dan gebruik ik het ook niet....Zal het maar weggooien, maar kaneel uit 2007 bewaar ik nog maar even.

Thx!

4. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    je krijgt er niks van maar de smaak gaat ontzeeeeeeeeeeeeeettend achteruit ;)

5. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    alles wat over datum is gooi ik weg....

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik gooi ook alles wat over datum is weg... ben altijd veel te bang dat het fout gaat... :oops:

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou ik heb wel geleerd dat dingen die over de datum zijn nog wel goed zijn hoor het is een garantie datum en heeft niets te maken met de houdbaarheid kruiden van begin 2007 gebruik ik ook nog

8. er staat niet voor niks ten minste houdbaar tot...

9. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

bij mij gaat ook alles over de datum de deur uit, maar meestal heeft het daar geen tijd voor :D

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

omdat dat moet van de voedsel en waren autoriteit

waar mijn moeder werkt dus hoe het in zijn werk gaat ik weet .het is dus een garantie datum dat tht is 9 van de 10 keer onjuist.bij de kaasboer snijden ze ook het schimmel van de kaas af en verkopen ze het ook weer.en bij slagers en supermarkten als de ongeparneerde snitzels aan de datum zijn gooien ze ze door de parneer en worden ze ook verkocht.

11. Lyst

Lyst Bekend lid

29 aug 2007
    580
    0
    0
    Utreg
    Dus als je dat zo bekijkt, kun je helemaal niets meer eten / drinken.

12. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

BAH het idee alleen al hahahaha

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

het gebeurd echt hoor je wil niet weten wat er achter de schermen allemaal gebeurd en in de fabrieken jam kethup enzo je wil niet weten wat er daar gebeurt het is maar goed ook want dan zou je niets meer eten :);)

14. precies. dat bedoel ik. je kan het dus nog best eten. :D

15. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Het lijkt me ook sterk dat het produkt de dag na de tht-datum al bedorven is.......
    En net zoals ranja....een en al suiker, wat kan daar kapot aan gaan? Bier wordt hier ook nog na de tht gedronken....ze proeven het wel, of het wel/niet lkkr meer is....

16. ik doe er niet zo moeilijk over. met vleeswaren enzo vind ik het wel een beetje eng, maar drinken.. als het nog goed ruikt drink ik het op. (en zo niet: dan gooi ik het natuurlijk weg)

17. Niet meer actief

Ik doe er ook nooit moeilijk over. Het is inderdaad maar een 'indicatie' datum.
    Ook is het niet zo dat het na de THT datum niet meer gegeten kan worden maar dat ze na deze datum de kwaliteit niet meer kunnen garanderen.

Nu ik zwanger ben let ik trouwens wel iets beter op, puur uit voorzorg. Maar kruiden etc zou ik gewoon eten hoor. Ik zou alleen goed uit kijken met zuivel etc.

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja dat bedoel ik ook het ik een indicatie datum dus het valt wel mee hoor

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Kruidenpotjes, koffie, thee, al die gedroogde dingen zijn nog heel lang goed, alleen de smaak neemt erg af. Ik kijk niet eens op die potjes, maar er zullen er vast aardig wat van over de houdbaarheidsdatum in mijn kastje staan (misschien wel een paar jaar :oops: ).
    Iets anders vind ik vlees, vis, zuivel etc. En met bier kijk ik ook uit, daar kun je ook goed ziek van worden.

Deel Deze Pagina