Zoals jullie kunnen zien aan de banner ben ik nu 7 weken zwanger, eigenlijk zou dit een leuke tijd moeten zijn. Het probleem is dat ik normaal 1 september in dreambaby zou begonnen zijn, maar je raad het al .. aangezien ik nu zwanger ben zien ze er liever vanaf , te versaan maar ik heb echt wel werk nodig Ik heb al 2 kinderen en met een derde die erbij komt moet er nog een inkomen bij komen, ik kan niet zomaar 8 maanden niets gaan doen. Ben alleen zo bang dat ze me nergens nog zullen aannemen nu Zijn er dames tussen jullie die wel nog begonnen zijn ergens toen jullie al zwanger waren? Ik ben echt radeloos nu
ik heb wel een baan aangeboden gekregen, terwijl ik niet eens echt op zoek was. Ligt er denk ik aan in welke sector je werkt. Ik denk dat dreambaby een winkel is? Gezien de aard van dat werk, veel staan, kun je wellicht kijken of je iets kan vinden dat beter bij je omstandigheden past. Trouwens wel raar dat een bedrijf dat zo heet moeilijk doet over een zwangere werknemer....Als ze trouwens echt tegen je hebben gezegd dat ze ervanaf zien omdat je zwanger bent zou ik als ik jou was dat er niet bij laten zitten. Dat mag nl. niet. Ben je lid van een vakbond of heb je rechtsbijstandsverzekering?
nee klopt het mag idd niet, maar als je al op die basis ergens moet beginnen werken dan heeft het natuurlijk weinig zin .. ze hebben gewoon gezegt dat mijn profiel niet meer binnen hun bedrijf past .; kan natuurlijk veel betekenen, dus staat nergens echt dat het is omwille van m'n zwangerschap Dreambaby is idd een winkel, deel van colruyt en dreamland, is een babywinkel waar ze van bed tot fles alles verkopen. Ik was aan het denken om nu via dienstenthuis te werken, is als poetshulp.. Ik weet alleen niet of dat intressant is qua loon aangezien het via dienstencheques werkt
Thuiszorg een idee? Alphahulp, dan... Enneh, mijn schoonzusje heeft vlak voor de zomervakantie, 5 mnd zwanger, nog een baan gekregen hoor: het kan best. moet zeggen dat ik het wel erg bijzonder vind dat een babyzaak je om die reden niet aanneemt....
ja dienstenthuis is een soort van thuishulp, die zouden me idd wel aannemen heb ik gehoord van een paar mensen in m'n omgeving, alleen zit m'n vriend niet echt te springen omdat het niet zo veel betaalt? voordeel is wel dat je je uren zelf kan kiezen, weekend altijd vrij en andere voordelen natuurlijk alleen vind ik niets terug van loonwijzer M'n vriend is eigenlijk net ontslaan op zijn werk, werkte 4 jaar in een videotheek hier in belgie en stop eind augustus maar onze kosten lopen natuurlijk wel op, we betalen 620 euro huishuur, hij heeft een lening van de wagen lopen, verzekering van de wagen natuurlijk en wegentaksen enzo, als je dat allemaal samentelt word ik er niet goed van moedeloos word ik van al die gedachten
Je was nog helemaal niet verplicht geweest om te zeggen dat je zwanger was. Maar ik kan me voorstellen dat je het niet voor je kon houden. Zwangerschap mag - als je eenmaal aangenomen bent - geen reden meer zijn voor ontslag. Sterkte!
auraly vertelt dat zij in belgie woont. ik weet niet of de wetgeving rondom werk en zwangerschap daar hetzelfde is als in NL ?
Ik denk dat de wetgeving ongeveer wel het zelfde zal zijn, hier mag je ook niet ontslaan worden omwille van een zwangerschap je bent ergens niet verplicht ,maar ze raden het wel aan , om door te geven dat je zwanger bent van zodra je het zelf ook weet Ik ben die muts die idd tegen m'n toekomstige werkgever eerlijk wilde zijn. Had ik bij nader inzien mss beter niet gedaan, maar ja kwaad is geschied niets meer aan te doen Nu maar hopen dat ik alsnog iets anders vind
dan vind ik je nog geen muts ! misschien had je je wel rot gevoelt als je het pas achteraf gezegd had. het is gewoon best moeilijk. ik ben toen wel eerlijk geweest omdat ik er erg mee zat maar die mensen wilden alsnog met mij verder. uiteindelijk heb ik zelf de sollicitatieprocedure stop gezet omdat het me iets teveel van het goede werd. het kan dus gek lopen. maar ik snap dat de noodzaak voor jou hoog is om aan werk te komen. onthoud dat je het werk niet voor altijd hoeft te doen he, je kunt altijd weer verder kijken straks als de uk er is !
ja idd is ook zo , zolang ik die paar maandjes maar doorkom. Een keer het kleintje geboren is kan ik alsnog ergens anders aan de slag .. al was dreambaby natuurlijk wel een droomjob, wie weet na de bevalling. Maandag elke interim aflopen en hopen dat ze toch iets hebben, denk dat het voor hen niet zoveel uitmaakt of ik al dan niet zwanger ben Hoop doet leven
Das waar! En wie weet komt er nog eens een vacature bij Dreambaby....ennuh dan kan je mooi op je CV er bij zetten dat je inmiddels nog een kindje hebt. In een babyzaak vind ik dat gewoon gelden als extra werkervaring
Is het niet mogelijk om ondertussen interim-jobs te gaan doen? Tenslotte ben je nog maar pas zwanger en zijn de meeste jobs nog goed te doen. Een vriendin van mij heeft net hetzelfde voor gehad. 8 weken zwanger en ze wilden haar contract niet meer verlengen omdat uitgelekt was dat ze zwanger was. Toen heeft ze via interim nog een bureaujob gevonden voor 6 maanden ter vervanging van iemand. Haar baby is nu in juni geboren en binnekort gaat ze gewoon opzoek naar een andere (vaste) job. Ook ik heb te horen gekregen toen ik 5mnd verder was, dat mijn contract niet verlengd kon worden (oké, ze konden hier weinig aan veranderen >> onderwijs) maar het was toch klote voor mij. Ik ben na mijn bevalling direct gaan solliciteren en kijk! 1 september begin ik alweer op een nieuwe school
Ik mag donderdag om 11 uur op gesprek bij metropolis antwerpen als telefoniste of kassierster ik ben helemaal goed gezind
Veel succes meid! Ik duim voor je. Hopelijk is Antwerpen een beetje bij de deur voor jou En een vast contract? Of maar interim / tot je bevalling? Success!