Mijn zoontje gaat sinds 3 weken naar de psz. op zich is hij helemaal niet eenkennig,maar als ik zeg kom we gaan naar de psz dan is het thuis al huilen.Vandaag wilde hij zijn jas niet aan en ging hij op de grond liggen. Als we op de psz komen begint zijn lipje al te trillen en als ik ga is het weer een drama. De juffen pakken hem wel lief bij hun en na een paar minuten is het wel weer voorbij.De juffen zeggen ook dat hij heel goed meedoet en fijn speelt.Als ik hem kom ophalen en vraag of hij het fijn heeft gehad zegt hij ook jawell hoor. Om niks te zeggen van te voren dat we gaan heeft ook geen nut want als hij zijn rugzakje ziet weet hij dat hij moet gaan. Het zal waarschijnlijk wel over gaan maar ik vind het zo vervelend om als mijn kind zo overstuur is weg te gaan. Ik zeg hem ook iedere keer ga maar lekker spelen mama komt jou straks weer ophalen maar het helpt gewoon niet omdat hij niet wil luisteren
Hoort er een beetje bij, is natuurlijk ook ineens eng om in een vreemde omgeving te komen, en te blijven. Sommige kindjes hebben meer moeite met die overgang dan andere. Soms duurd het even een aantal weken voordat ze aan het idee gewend zijn, en sommige kindjes blijven altijd huilen bij weg gaan. Blijf gewoon doen zoals je nu doet, want hij vind het wel leuk, dus het is denk gewoon even de spanning vooraf
Ja mijn mening is dat 2 jaar en 4 maanden voor sommige kinderen nog gewoon te vroeg is. Isabella had dit ook. Ik heb toen tot 2 jaar en 8 maanden gewacht ( gekeken hoe ze toen was) en het toen weer geprobeerd. En toen was ze er goed aan toe. Onze ervaring.