2 jaar - 10 inch fiets of driewieler?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mama sinds 2009, 30 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Binnenkort wordt onze zoon 2 jaar. We hebben een heel wagenpark aan loopauto's e.d. Maar nu is hij (denk ik) ook toe aan iets met trappers :D. Kies je dan voor een driewieler? Of voor een 10 inch fietsje? Hoor graag jullie ervaringen.

Bijgevoegde bestanden:

• Fiets.jpg
      Fiets.jpg
      Bestandsgrootte:
      17,3 KB
      Weergaven:
      27
  2. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Dan zou ik toch echt voor de 2e gaan. Gewoon om het feit dat hij langer mee gaat. Het zadel en stuurtje kunnen nog omhoog. Trapt waarschijnlijk ook lekkerder als die kleine wieltjes van de driewieler :)

3. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn meisje van 2 kreeg een 14 inch loopfietsje.
    Haar 12,5 inch fiets staat nu alles op zijn hoogst en moet over naar een 14 inch fietsje .

Ik denk dat je aan een loopfietsje het meest hebt.
    daar doen ze lang mee en is goed voor hun ontwikkeling :)

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Mijn dochter kreeg voor har 3e verjaardag een 12 inch fietsje waar ze nu met 4,5 jaar nog prima op past. Als ik het over mocht doen dan zou ik absoluut voor een loopfiets gaan. Een driewieler had ik ook maar dat trapte veel zwaarder voor mijn dochter (op haar fiets reed zo weg en ging ze veel sneller/makkelijker).

5. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Ik zou ook voor een loopfiets of een 12 inch fietsje gaan...

6. Mama sinds 2009

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Loopfietsje heb ik hier nog staan. Dacht dat dat meer vanaf 3 was. Wilde nu voor iets MET trappers gaan...

7. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Wij hebben beide voor stijn maar op zijn fiets gaat hij net zo gemakkelijk. Je kan de loopfiers en de gewone fiets dan ook afwisselen.
    De driewieler heeft hij gekregen met kerst. Hij was toen 1,5 en ik merk dat hij nu toch vaker op zijn fiets wil rijden.

8. Mama sinds 2009

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Ja, dus t.a.v. trappers beter een fietsje nu dan driewieler.

9. Kibbeling

Kibbeling VIP lid

21 mrt 2011
    5.188
    0
    0
    NULL
    zuid holland
    Daar zou ik wel voor kiezen. Al merkte ik in t begin wel dat fietsen op de driewieler wat lichter ging. Fietsen op de fiets ging wat moeizamer al was dat ook een kwestie van wennen.

10. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Hier 2 kinderen die fan zijn van de loopfiets. Zelfs dochterlief (bijna 2 jr) loopt/fietst al een dikke maand op de loopfiets. Is dus zeker niet vanaf 3 jaar. Als het evenwicht goed ontwikkeld is dan mag ze op een fiets met trappers. Dan fietst ze vast net zo vlot zonder zijwieltjes als haar broer.

De driewieler zou ik sowieso niet meer aan een 2-jarige geven, is heel anders (zwaarder) trappen dan een gewone fiets. Maar ik zou je zoon nu vooral op die loopfiets zijn gang laten gaan....

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Wij hebben zo'n driewieler een keer gekregen maar ze zaten er beide niet echt op, de trappers zaten ook bij het wiel daar konden de meiden niet goed bij om rond te trappen. Tegen de tijd dat ze dat wel konden waren ze toe aan een gewone fiets.

Zou dus voor een gewone fiets gaan.

Deel Deze Pagina