duurt dit altijd zo lang?

Discussie in 'De lounge' gestart door moes, 5 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    Even een vraagje.
    Wij gaan hier scheiden, en hebben op 11 april alle papieren getekend bij de mediator/advocaat.
    Nu bleef het stil aan haar kant, en heb ik vorige week een mail gestuurd wanneer de scheiding definitief zou zijn.
    Nu kregen we gister een brief dat de rechtbank 27 juli uitspraak doet!
    Dat is ruim 3 maanden nadat wij alles getekend hebben!
    Dat hoeft toch helemaal niet zolang te duren?

2. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

17 nov 2008
    4.166
    397
    83
    Ik weet niet precies hoelang het duurde na het tekenen maar weet wel dat het bij ons dik half jaar heeft geduurd terwijl wij vriendschappelijk uitelkaar zijn gegaan en dus gewoon overal over eens en uit waren en dan duurt het nog wel een half jaar pfff

3. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.656
    1.414
    113
    Ja dat duurt zolang want tussen de aanvraag en uitspraak moet minimaal 3 maand tussen zitten zodat 1 vand e partijen evt nog bezwaar kan maken tegen bepaalde dingen. Jaren terug was het nog zo dat als je beide een formulier tekende, weet zo niet hoe het heet, het sneller ging lees met 3 maand alles rond ipv dat het dan nog voor de rechter moet komen, maar ja dat duurt gewoon even.

4. Aloe

Aloe Niet meer actief

Geen antwoord hier alleen een tip...
    Ken je site OuderAlleen: Alleenstaande ouders over echtscheiding, alimentatie, co-ouderschap, alleenstaand ouder schap
    Erg goede site, heb er jarenlang wat aan gehad.

Succes.

5. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
  6. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Bij ons ging t in twee delen, eerst werd de echtscheiding zelf bekrachtigd, zodat we dat konden melden bij burgerlijke stand. Daarna werd het inhoudelijk pas bekrachtigd. Heel vaag, door drukte bij rechtbank enzo. Scheiding zelf is 12 augustus uitgesproken, de inhoudelijke procedure pas in februari daarna.

Dat formulier heb ik 3jr geleden ook nog getekend, dat je afziet van je rechten om bezwaar te maken.

7. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.554
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    hier ook door drukte bij de rechtbank dat het wat langer kan duren,maar in totaal was alles in 5 maanden geregeld.

8. Calimerootje

Calimerootje Niet meer actief

Bij ons bleef het 6 weken weg toen het naar de rechtbank was. In totaal heeft het 4 maanden geduurd voordat hele scheiding rond was. En had sneller kunnen zijn, heb het laten liggen door omstandigheden.

9. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Bij mijn schoonouders duurde het zelfs anderhalf jaar... ook met elkaar eens trouwens maar zij hadden ook veel met pensioenen, huizen enz te regelen en nog een kind onder de 18 waarvoor het ouderschapsplan gemaakt moest worden.

10. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    maandags met de carnaval heb ik gezegd dat ik wilde scheiden.
    5 maart zaten we de 1e keer bij de mediator en op 11 april alles getekend, vooral omdat ik het snel wilde regelen allemaal.
    Kan maar vast gedaan zijn dacht ik.
    En dan nu tussen 11 april tot 27 juli zit ruim 3 maanden en ik dacht echt dat dat sneller zou gaan.

11. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Bij mij heeft het ruim een half jaar geduurd en daarna nog 1,5 mnd voor het convenant en daarna nog een jaar voor de alimentatie...

Deel Deze Pagina