Beetje afhankelijk van hoeveel ze betaald krijgt. Als ze 5 euro per uur voor alle kinderen samen krijgt dan zou ik hier dus geen punt van maken. Ik heb zelf wel eens overwogen gastouder of oppas te worden.... tot ik hoorde wat het betaalde. Toen dacht ik 'lama'. Vreemde kerel in huis zou ik geen probleem vinden maar dan zou ik hem wel willen kennen. Van de auto, tja, ook weer de vraag, krijgt ze uberhaupt kosten vergoed voor de auto? Ik vind persoonlijk dat ouders nogal veel eisen hebben en weinig geven. Ik geef de voorkeur dan persoonlijk aan thuisblijven. Dan maar wat minder geld. Maar dat is mijn mening.
Ik vind dat je zeker een punt hebt, maar dat je haar ook een kans moet geven. Ze is nog jong, ik vermoed nog onervaren met eigen kinderen, dus ze heeft nog geen sterk beeld van het ouderschap zoals wij dat hebben. Dat zegt niet dat ze te jong is en daarmee de verantwoordelijkheid niet aan kan, maar dat je haar duidelijk moet uitleggen wat de regels zijn. Dus vertel haar dat je dit niet wil. Mogelijk vindt ze het heel vervelend dat ze jou heeft teleurgesteld en zal ze het nooit meer doen. Prima toch?
Ik mag hopen dat dat voor een oppasbaantje in de avonduren was? Een gastouder, hoe jong ook, dien je toch echt wel een stuk meer te betalen.
wow, 5 euro per uur voor een gastouder? doe mij dat telefoonnummer! ik betaal m'n oppassen al meer dan dat... on topic: ik ben het eens met je vriend. bespreek het met haar, geef aan dat je je er vervelend bij voelt en waarom, en spreek af wat wel en niet kan als ze bij jou aan het werk is. voor nu verdient ze nog wel het voordeel van de twijfel, zij kan niet raden wat voor jou (en voor de meeste ouders) acceptabel is en wat niet.
Was gewoon tijdens werktijden van de ouders. Via marktplaats gezien. Maar was ook niet een advertentie hoor. Waren er meerdere die dat bedrag boden. Misschien dat het gewoon oppas ofzo was. Maar als dat tijdens werktijden is vind ik dat toch al heel anders dan een paar uurtjes oppassen. Of zie ik dat weer verkeerd? Volgens mijn vriendin was het volslagen normaal, want zij zou voor alle drie haar kinderen ook niet meer dan 5 euro betalen :S. Ach maakt ook niet uit. Heb een andere bezigheid gevonden . Met wat meer inkomsten
Just for the record: ik had zelf niet een advertentie geplaatst maar ben gewoon gaan zoeken naar mensen die oppas/gastouder zochten. Zal misschien het verschil zijn.
@Shadowstep, ze krijgt het minimumloon uitbetaald. Ik heb wel contact opgenomen met het gastouderbureau om te vragen wat de protocollen hierover zijn en ze reageerde zeer geschrokken. Daar schrok ik op mijn beurt wel weer van. Uiteindelijk hebben we afgesproken dat de gastouder een evaluatiegesprek krijgt en deze situatie ook aan bod komt, zodat ook het bureau duidelijk kan bespreken met haar wat wel en niet kan. Ik heb het er zelf ook met haar over gehad vanmorgen en ze reageerde begripvol. We wachten het nu gewoon even af, hoe het gaat. Jammer genoeg ben ik nu wel wat nerveuzer op het werk, het vertrouwen is echt een beetje minder helaas.