Zo kwaad!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Dromertje85, 28 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dromertje85

Dromertje85 Niet meer actief

Ppfff moet even min hart luchten hoor!

Afgelopen maandag kwam min beste vriendin naar hier,in tranen en paniek.
    Ze had haar relatie (EINDELIJK!!!) verbroken.
    Ze kwam hier al weken aan dat ze het niet meer aan kon,hi haar kapot maakte,vreemdging bij het leven en zich aan had gemeld op een sex site voor contacten,hi haar geestelijk mishandelde en kapot maakte,en hi zoveel drugs gebruikte etc...
    Wij zeiden al tijden dat ze weg moest gaan bij hem want hij maakte haar gewoon echt helemaal kapot.
    Maandag had ze de knoop doorgehakt en ze had de relatie verbroken.
    Maar ze had geen onderdak dus wij boden haar een slaapplaats aan.
    Ze is hier van maandag tot vrijdag geweest.
    Ik merkte wel dat ik de laatste 2 dagen opeens een heel ander persoon voor mij had.
    Ze wisselende enorm van bui.
    Ik kreeg gisteren zelfs verwijten van haar naar mijn hoofd geslingerd dat we haar zouden kaalplukken qua geld (we wilden niet eens geld van haar!!)
    Ze beweerde opeens dat ik in haar prive spullen zou zitten,wat dus helemaal niet zo was want wat heb ik in haar spullen te zoeken?
    Helemaal niks dus! Dat zijn mijn zaken niet.
    Ze vertrouwde mij opeens niet meer,en ook mijn vriend niet?!
    Hij heeft juist wat afstand gehouden om haar de ruimte te geven.
    Ze had immers zoveel meegemaakt met haar ex dat mannen ook even moeilijk waren voor haar en hij heeft daar met alle respect rekening mee gehouden.
    De hele week ben ik ontzettend druk geweest.
    Had afspraken staan,min 3 kindjes,een huishouden en daarbij kwam natuurlijk ook de soort van zorg voor die vriendin van mij.
    Een luisterend oor,adviezen geven,een schouder om op te huilen,de nachten dat ze mij notabene wakker maakte omdat ze er zo doorheen zat en ik weer mee naar beneden ging om haar gerust te stellen etc...
    Gisteren avond kreeg ze een whatsapp van hem dat hij haar miste.
    Ze was er nuchter onder en rustig,reageerde er ook niet op.
    Verder de dag ging het redelijk,ik merkte wel wat spanning maar goed ze had veel meegemaakt en ik dacht dat dat er gewoon uit kwam.
    Rond 19.00uur ging ze een wandeling maken zei ze,even haar hoofd leeg maken tijdens een wandeling zei ze.
    Ze ging weg met enkel haar handtas weg en zei tot strakjes.
    De uren verstreken dus ik appte haar of alles goed ging en waar ze was.
    Geen reactie.
    Toen mijn vriend even naar buiten moest met de hond en langs het huis liep waar haar ex woont zag hij haar binnen zitten.
    Wellicht praten dacht mijn vriend nog en eventueel wat spullen halen.
    Tegen 23.00uur was ze nog steeds niet terug!!!
    Ik bellen,staat haar telefoon uit...kreeg meteen de voicemail.
    Zijn nummer heb ik niet dus die kon ik niet bellen en tja,om nou aan de deur te gaan...Dat zag ik niet zitten na al die verhalen over hem die zij mij vertelde.
    Kortom,daar zaten mijn vriend en ik dan...
    Om 00.30uur waren we het zat en hebben we zoals elke avond onze deur op slot gedaan en zijn we gaan slapen.
    Niet dat ik echt geslapen heb want heb geen oog dicht gedaan omdat ik mij toch zorgen maakte want ze had al laten vallen deze week dat ze bang was zich zelf wat aan te doen.
    Dus dat spookte maar door mijn hoofd.
    Vanmorgen om 07.00uur een appje van haar.
    Ze was inderdaad bij hem want wij lagen op bed...
    Ze schoof vanalles opeens op mij af en dat het door ons kwam dat ze wel bij hem moest slapen,wi de deur op slot hadden gedaan etc....
    Maar ze kon hier gewoon naar binnen ook al was de deur op slot want ze had de sleutel.
    Vanmorgen hoorde ik opeens gerommel in huis en ik ben met min slaaphoofd naar beneden gegaan en stond zij opeens binnen!
    (En ze kon er toch niet in zei ze???)
    Ze kwam haar spullen halen wat ze nodig had en de rest konden we gewoon wel weg gooien zei ze...
    Dus....
    Ze gaf de sleutel terug en ze ging met haar spullen weer de deur uit.
    Ik was zo kwaad!!
    Heel de week hebben wij klaar gestaan voor haar,alles gedaan om haar op te vangen,te steunen.
    Boden haar een slaapplaats aan,onze hele week liep hectisch.
    Ze bood aan te helpen in huis als dank voor het mogen verblijven maar zat alleen maar achter de laptop en maakte een teringzooi in mijn huis die ik weer kon opruimen.
    Ze irriteerde zich aan mijn kinderen en zij zette zichzelf op de eerste plaats want ja,zij was zielig en moest steun hebben.
    Als de kinderen wat aan mij vroegen begon zij opeens aandacht te vragen,te huilen,raar te doen etc....
    Ik voel me zoooooooooooo schuldig naar mijn kindjes toe!!
    En nu is die ''vriendin'' dus weg hier.
    Na maanden aangehoord te hebben hoe erg haar vriend wel niet is,de dieren mishandeld,zijn kind niet goed behandeld en zijn kind in de buurt van zijn drugs laat (meisje is 5 trouwens) en gewoon schijnt te gebruiken waar zijn kind bij is.
    Ik heb haar wekelijks huilend aan de deur gehad en steeds maar weer opvangen.
    Maar ik ben er klaar mee.
    Haar eigen keuze om terug te gaan en dat moet ze helemaal zelf weten.
    Ze is een volwassen meid en als zij terug wilt moet ze dat doen.
    Maar hier hoeft ze echt NOOIT meer aan te kloppen voor hulp of wat dan ook.
    Ben zo klaar met dit gedoe,haar ellende en alles wat om haar draait.
    Ze blijft maar terug gaan naar hem,en wij hebben gezegd.
    A;s jij nu nog terug gaat naar hem dan trekken wij onze handen van jou af en helpen we jou ook niet meer want we kunnen het dan niet serieus meer nemen en jou ook niet meer helpen.
    Heb de afgelopen week gewoon voor hoteldame kunnen spelen.
    Ik poetste haar bende,waste haar kleren,bood haar een bed aan,ze kreeg gewoon te eten uiteraard,kon douchen etc...
    We hebben niet eens een bedankt gehoord van haar...
    De hele week heb ik mijzelf opzij gezet voor mijn gezin en haar.
    Ik ben dood en dood op.
    Zelfs midden in de nacht maakte die ''vriendin'' mij wakker omdat ze zo moest huilen,niet kon slapen,piekerde en ga zo maar door.
    Ik voel me zo gebruikt!!!!!
    Ben zo kwaad!!!!
    Moest het echt even kwijt hoor want ik zit er zo mee dat ze zo'n misbruik van ons gemaakt heeft.
    En dan denk je iemand te kennen....:x

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Dan voel je je gebruikt! Ik zou er helemaal klaar mee zijn!

3. chila

chila Niet meer actief

Jeetje wat rot!! Dan denk je iemand te helpen..
    Ik zie dat je nog een heel jong kindje hebt? Ik zou, hoe lullig ook als ze weer aanklopt haar niet in huis meer nemen. En dr maar even lekker haar gang laten gaan. Zou me lekker richten op me kind(jes)

Sterkte!

4. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Oeh.. Ik zou ook pist link zijn...

Bij mij kwam ze er niet meer in...

5. knap

knap Niet meer actief

Oei zou ook boos zijn.

Ga wat leuks doen met je man en kinderen na deze week( ellende van die meid). Type open mijn ogen pas na dat het echt te laat is.

Ja ik hou nog van hem blablabla. Tja eens komt de dag dat ze weer zo staat. En dan ben je mooi niet thuis. Dat ze terug gaat naar haar vriend dat moet ze helemaal zelf weten. Ze had jou wel wat moeten weten dat ze niet terug kwam en je niet een nacht van bezorgdheid moeten bezorgen. En een bos bloemen had zeker op zijn plaats geweest.

Stank voor dank noemen ze zo iets.

6. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik snap helemaal dat je er klaar mee bent! Schrale troost, maar je weet in ieder geval dat je je hart op de goede plaats hebt zitten en alles hebt gedaan om haar te helpen.

7. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik snap dat je pis linkt bent op haar. Je probeert haar op allerlei manieren te helpen maar je kan geen grip op haar krijgen.

Je moet echter niet vergeten dat iemand die geestelijk wordt mishandeld niet na 1 week "genezen" is van diegene en niet meer terug gaat na een paar mooie woorden.
    Ookal wordt ze door hem mishandeld, hij is toch ook haar basis. Ze woont met hem samen, samen een kind? Dieren.
    Zij komt niet zo maar van hem los..helaas.

Ik denk zelf dat haar blijven "steunen" het beste is voor haar in ieder geval. Gewoon alleen blijven luisteren en tips geven, hopelijk gaat zij dan zelf ook echt inzien dat het geen gezonde situatie is voor haar en vooral haar kindje.

8. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Respect voor dat je zo voor haar heb klaar gestaan hoor! Zeker met zo'n jong kindje, maar genoeg is genoeg, je heb je best gedaan! De rest is haar eigen keuze!

9. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Dat ze niet genezen is en terug gaat komt vaak voor .
    Maar een bedankje bosje bloemen , een blijk van waardering . En een uitleg dat jullie zeker gelijk hebben maar dat ze nog niet sterk genoeg is om niet terug te gaan ,maar dat jullie hebben gedaan wat jullie konden. En dat ze jullie nu niet meer lastig zal vallen met haar problemen .
    Is zeker op zijn plaats !!
    Ondankbaar zeg !!

10. Dromertje85

Dit is niet de eerste keer dat we haar hielpen maar nu was het echt met onderdak en alles en dat was voorheen niet.
    Wel dat ze een hele avond en halve nacht hier zat omdat ze niet terug durfde en zo bang van hem was.
    Ze hebben samen geen kindje en ook geen huisdieren of iets.
    Zij heeft een katje en die is van haar en die had ze ook van hem gewoon mee gekregen naar mij.
    Dus daar had ze niet voor terug hoeven komen.
    Hij heeft wel een kindje bij zijn ex,een meisje van 5,en bij dat meisje gebruikt hij dus gewoon zijn drugs en in het bij zijn van zijn dochtertje heeft hij in de tijd dat ze nog een hond hadden de hond zwaar mishandeld tot gebroken kaak aan toe bij het arme beest.
    Ik had toen de dierenbescherming gebeld maar ze deden niks,kwamen niet langs of iets...
    Nu is het arme beestje dood :(
    Anyway....
    Ik heb mijzelf volkomen aan de kant geschoven om haar te helpen en te steunen en uiteraard op de eerste plaats mijn kindjes te verzorgen en aandacht en alles te geven.
    Maar ze heeft zoveel misbruik gemaakt van mijn goedheid.
    Ik heb haar zo gewaarschuwd dat als ze terug gaat naar hem ze heel erg veel mensen en hulpverlening kwijt gaat raken want ook haar hulpverlening heeft gezegd dat als ze terug gaat naar hem ze gewoon niks kunnen doen voor haar omdat het dan dweilen met de kraan open is.
    Elke keer het zelfde liedje maar er zal voor haar op deze manier gewoon niks veranderen.
    Ik heb zo gruwelijk veel tijd in haar gestoken,ten koste van mijzelf.
    En echt,hoe ze hier vanmorgen haar spullen kwam halen.
    Ze was zo gemeen en kortaf en gaf mij opeens de schuld dat ik haar buiten gezet zou hebben omdat de deur op slot was.
    Maar daar had ik haar snel mee uitgelult want toen ik zei dat ze nu ook binnen was gekomen met de sleutel die ze had van mij,had ze daar ook vannacht dus mee binnen kunnen komen.
    Ze wist meteen niet meer wat ze moest zeggen.
    Ze heeft mij nu ook geblokkeerd op Whatsapp en haar hele facebook weggedaan.
    Kortom,ze is weer helemaal in de ban van die gozer en ze gaat weer een hel in.
    Maar als ze binnenkort weer ineens aan mijn deur gaat staan en staat te huilen en zielig gaat lopen doen dan kan ik enkel zeggen dat ze naar een opvang moet gaan of de huisartsenpost moet bellen voor een crisisopname bij de ggz.
    Ik neem haar niet meer in huis,ze hoeft ook zeer zeker niet meer aan mijn deur te staan.
    Ik ben er helemaal klaar mee,echt helemaal!
    En ik had er niks voor hoeven krijgen als bedankje maar gewoon het woordje bedankt,of bedankt dat ik bij jullie mocht verblijven,dat had genoeg geweest.
    Haar laatste whatsapp naar mij was dat ze de spullen die er nog liggen dat ik die maar weg moet gooien.
    Zo lag er een huispak en sloffen en een spijkerbroek.
    Die heb ik dus ook de kliko ingegooid.
    Tja,als zij dat zegt dan doe ik dat.
    Ga niks van haar bewaren.
    Het is alleen zo zonde want ze had alles zo perfect geregeld,ze kreeg zelfs binnenkort een eigen huisje!!!
    Mja,ze verknalt het bij heel veel mensen die ze ingelicht heeft over die gozer.
    Ze heeft open kaart gespeeld over drugs gebruik in bij zijn van zijn dochtertje van 5 tegen de moeder van het meisje.
    Dus die gaat ze nu ook tegen zich krijgen.
    Kortom,alles eigenlijk want ze is zo labiel als maar zijn kan en hij ook.
    Ik sta echt op punt om een zorgmelding te maken bij de kinderbescherming na alles wat ik gehoord heb.
    Zijn dochtertje maakt er zoveel mee wat absoluut niet goed is maar ja,als ik dat doe dan weten ze meteen dat ik dat geweest ben.
    Maar er moet daar wat gaan gebeuren want dat gaat een keer zo fout en ik wil niet aan die gevolgen denken.
    Hij kan z doordraaien dat hij gewoon niet meer weet wat hij doet.
    Voorbeeldje: Ze hadden een konijn en die was van zijn dochtertje.
    Hij was kwaad omdat het hok nog niet verschoond was en hij was dat beestje opeens zo beu dat hij bij dat konijntje gewoon even de nek om heeft gedraaid en zijn dochtertje vond het konijntje de volgende morgen met het koppie helemaal omgedraaid dood in het hok.
    Nou,dan het voorbeeld over die mishandeling van de hond die ze hadden.
    Kaak gebroken,slaan en schoppen tot bloedens toe...
    Zij deed niks omdat ze compleet dichtsloeg van angst (zegt ze) maar heeft later ook geen dierenarts gebeld ivm de kaak van de hond die gebroken was,bloedde en schots en scheef stond.
    Beestje was zo toegetakeld dat het ingeslapen moest worden...
    Nu zijn het de dieren wat ik al afschuwelijk erg vind,ik zat te huilen toen ze het mij vertelde.
    Maar ja,ze hebben op haar kat na geen huisdieren in huis.
    Who's next?
    What's next?
    De neiging om een melding te maken bij de kinderbescherming om dat meiske van 5 veilig te stellen bij haar moeder (biologische moeder is een hele goede moeder overigens!) is zo ontzettend groot maar als ik dat doe dan ben ik bang dat ze dus gaan vermoeden dat ik het ben geweest en wat gaan daar de gevolgen van zijn?
    Ik wil echt geen ellende en enge dingen meemaken door en met hun.
    Van hem ben ik al heel lang een soort van bang.
    Ik kwam er ook nooit als hij er was en als hij kwam ging ik weg.
    Ik moet niks met die gozer te maken hebben.
    Maar ik moet het maar gewoon laten voor wat het is en hun verder ook met rust laten.
    Maak me enkel zorgen om zijn dochtertje van 5.
    Die ''vriendin'' is volwassen en die moet maar lekker doen wat ze wilt doen,maar het kind moet geen dupe worden....
    Ik weet dat de ggz met het meisje wou praten,er is videohome training gedaan ivm haar onverklaarbare gedrag etc....
    Hoop dat daar dan het een en het ander uit komt.
    Maar ik ga me focussen op mijn gezin,mijn kindjes.
    En tja,die ''vriendin''.... Die komt er niet meer in,die hoef ik ook niet meer te zien na alles wat ik voor haar gedaan heb en wat ik er voor terug gekregen heb.
    Vanmiddag ga ik lekker met mijn 3 meisjes weg,een leuke middag in de planning.
    Mijn vriend heeft een feestje van zijn werk dus die is de hele dag weg en na alles wil ik lekker alle aandacht aan mijn mooie meisjes geven.
    Ze hebben ook genoeg gezien afgelopen week en waren helemaal van slag.
    Die ''vriendin'' is weg en de rust is bij de kindjes ook weer wedergekeerd!
    Ongelooflijk toch?!
    Dus ik ga lekker een dagje weg met de kindjes,lekker genieten van het mooie weer en van mijn 3 prinsesjes!

11. Smnee

Smnee Niet meer actief

Poeh wat lastig! Het lijkt me erg moeilijk om los te komen van zo'n man, maar ik kan me ook goed voorstellen dat jij enorm baalt.
    Ik hoop dat ze nog tot bedaren komt. En voor jou, ik zou dr niet meer in huis nemen, puur voor je eigen rust.
    Ik hoop dat jullie vriendschap hier niet mee verpest is:) (al kan ik het me goed voorstellen hoor, ik zou ook zo ontzettend kwaad zijn)

12. Koon

Koon Niet meer actief

Oei, ik zou ook koken. Niet eens een bedankje?
    Onze deur staat ook altijd open voor vrienden, zoals het hoort, en daar hoeven wij ook niets voor terug. Maar als ik ooit zo gebruikt zou worden zou de vriendschap echt klaar zijn. Die meid heeft ze echt niet op een rijtje.

En ik zou ook zeker melding maken bij het AMK als ik wist dat er een kindje in zo'n huishouden moest opgroeien!

13. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik heb niet het hele verhaal gelezen, maar maak alsjeblieft een melding bij het AMK. Ik weet niet of het nog steeds kan, eerder kon het ook anoniem! Liever nu dan over een jaar!!

Erg rot voor jou! Maar het meisje zal, ondanks dat ze je niet zal kennen, dankbaar zijn

14. Bagheera3

Bagheera3 Fanatiek lid

22 jun 2011
    1.718
    1
    38
    Vrouw
    werk, huisje, boompje, beestjes
    Utrecht
    Jeetje mina, wat een verhaal zeg! Ik zou er ook echt helemaal klaar mee zijn, ook met de vriendschap overigens.

Mijn advies zou ook zijn het AMK te bellen voor het kleine meisje....

15. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik snap dat je boos bent, maar bedenk dat je niet zo snel uit handen van zo'n persoon kan komen. Ze had nu de "kans" van hen los te komen maar waarschijnlijk was haar wil niet groot genoeg en heeft hij nog te veel macht. Ik denk dat je het haar niet eens echt kwalijk kan nemen. Zelfs wanneer iemand er 100% achter staat is de stap moeilijk. Al begrijp ik dat je er helemaal klaar mee bent hoor!

Wij hebben in dezelfde situatie gezeten met mijn broer. Vanaf het moment dat hij bij ons voor de eerste keer aanklopte tot het moment d zijn relatie echt over was duurde 3 jaar.

16. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.259
    113
    Vrouw
    Wenen
    Bah, ik zou ook pislink zijn..

17. Mee eens, al zou mijn woede ook absoluut overheersen op dat moment. Als je in zo'n relatie zit, zie je het zelf écht niet. Je gaat weg, roept dat je nooit meer terugkomt, maar een paar lieve woordjes van de ander en je bent weer 'gevangen'.. Ik hoop dat ze heel snel in gaat zien dat ze de verkeerde keuzes maakt en dat ze jou ook haar excuses aan komt bieden! Vind het heel lief van je dat je haar zo opgevangen hebt! :)

18. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ik heb een vriendin 2 maanden in huis gehad, doe k nooit meer!
    Nu ook geen vrienden meer mee!

Snap je helemaal en zou het hier ook bij laten met je vriendin.
    Wat wel belangrijk is om anoniem naar het amk te bellen voor dat meisje.
    En dan er ook bij zeggen van die dierenmishandeling. Dan kunnen ze dat overleggen met de dierenbescherming ofzo. Succes!

19. Dromertje85

Vriendschap is ook helemaal over,dat heb ik haar ook gezegd.
    Toen ik haar in huis nam zei ik ook dat als ze terug gaat naar hem ik echt kap met helpen en ook de vriendschap want ik trek dat ook niet om steeds haar zo te zien van blij naar bang en verdrietig.
    Het ging bij haar gisteren mis toen hij haar appte met: Ik mis je
    Toen zei ze tegen mij dat ze hem ook zo miste en ging toen dus dat rondje lopen om vervolgens niet meer terug te komen maar zich weer in zijn armen stortte.
    Ta,eigen keus maar helaas een valkuil waar ze weer in zit.
    Maar goed,ze kiest er zelf keer op keer op keer voor en ik hoop dat ze ooit eens gaat in zien dat ze door hem dus ook echt iedereen kwijt raakt.
    Zelfs haar hulpverlening heeft gezegd dat wanneer zij terug gaat naar hem ze de stekker eruit trekken wat betreft hulpverlening want zo heeft hulpverlening geen zin.
    AMK wil ik wel bellen maar ik durf het niet.
    Ze zullen mij als eerste verdenken,ook al bel ik anoniem.
    Ze heeft echt alles tegen mij verteld en ja,dan is het het logisch dat ze denkt dat ik het geweest ben.
    Net liep ik langs het huis want was weg geweest met de kindjes en kwam langs hun huis en ze zaten innig samen achter de computer.
    Alles wat ze natuurlijk hier geregeld had om van hem los te komen is ze nu natuurlijk weer aan het recht zetten.
    Maar ze zaten behoorlijk innig en dan appte ze mij vanmorgen dat ze geen relatie hebben en zij er enkel slaapt... yeah right!
    Mij hou je niet voor de gek!
    Het zit echt zo in mijn hoofd....
    Toen ik met de kindjes weg was had ik afleiding maar nu kom ik thuis en voel ik me weer zo bedonderd en gebruikt door haar met mijn goedheid.
    Bah! Ben zo kwaad!

20. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Denk aan je zelf en aan jouw gezin. Blijkbaar ziet zijn het echt niet. Jammer dat ze ook niet ziet wat een ontzettend lieve vriendin, met hele lieve man, jij bent want niet iedereen is bereid zoveel privacy op te geven voor iemand.

Maak wel melding bij amk want die vent spoort niet. Jammer dat dat meisje zo'n figuur als vader heeft. Hopelijk haalt het wat uit. Videotraining hoeft niet altijd wat te zeggen. Men kan mooi weer spelen en dan weten hulpverleners ook niet wat nu de beste aanpak is . (Is mijn ervaring)

Deel Deze Pagina