Mijn buurvrouw is een 'zwakbegaafde' vrouw die een kindje heeft gekregen. Zelf zegt ze hierover: 'ik had een vriend, maar hoe moest ik nu weten dat dit ervan zou komen?' Ondanks dat ze steeds dikker werd kwam een zwangerschap niet in haar hoofd op. Ze ging naar de dokter op het moment dat ze bijna moest bevallen. Toen kwam ze er pas achter waarom ze dikker was geworden. (overigens was ze al fors waardoor het voor anderen ook niet overduidelijk was) Maar goed, dit zegt al iets over het niveau van deze vrouw. Haar dochtertje is nog geen jaar oud en woont bij haar. Ik had er al niet zoveel vertrouwen in, maar nu gebeurt het volgende. Mijn man was buiten en hoorde het baby'tje aan één stuk door huilen. Hij ging kijken en de baby was helemaal alleen. Hij heeft aangebeld, maar niemand deed open. Bovendien was de brommobiel van de buurvrouw ook weg. Mijn man heeft nog gekeken of de deur van haar huis open was, maar deze was op slot. We kwamen een andere buurman tegen die haar heeft opgebeld. We zeiden dat haar dochtertje lag te huilen en ze kwam naar huis. Het enige dat ze zei was 'ik was pas vanaf 15.30 weg' Dat betekent dat ze haar kindje van nog geen jaar oud van 15.30 tot 19.00 alleen thuis heeft gelaten. Dit kan toch niet??!!! Wat zouden jullie als buurtgenoten in dit geval doen?
pfff zo iemand is geen kinderen waard! ik zou zeker de kinderbescherming bellen want als dit geen reden is om te bellen weet ik niet wat dan wel een goede reden zou zijn!! en met "zo iemand" bedoel ik iemand die haar kind op die leeftijd uren alleen laat.. voordat daar weer n reactie op komt
En? Ben je al het bellen? IK had ook meteen de politie erbij gehaald als ik had gemerkt dat er niemand thuis was. Dan hadden hun meteen contact met kinderbescherming kunnen nemen.
Heeft ze geen begeleiding dan?? Ze is toch neem ik aan bij een VK of Gyn geweest waardoor die gezien hebben dat een minder begaafde vrouw (en ook nog eens alleen dus) zwanger is? Laatst stond in de Linda een heel verhaal over diverse stellen met kids, die dan onder strenge toezicht staan... Heeft ze geen begeleiding die je kunt bellen/spreken, nou, dan zou ik idd de kinderbescherming bellen, dit kan echt niet!
Je kan inderdaad de kinderbescherming bellen, maar helaas weet ik dat de kinderbescherming NIET gelijk ingrijpt. Heeft ide mevrouw geen verdere familie of iets? Die het weten of iets? Maar had inderdaad ook de politie gebeld dan neemt de kinderbescherming meestal wel gelijk actie. Maar in ieder geval er niet erbij laten zitten.
Idd kinderbescherming bellen. Die vrouw kan overduidelijk niet nadenken over de consequenties van haar acties. Laat ze maar onder begeleiding stellen. We moeten niet vergeten dat ook zwakbegaafde mensen een kans verdienen. Maar ze had eigelijk vanaf het begin al begeleiding moeten hebben!
Ik heb een melding gedaan bij het AMK. Wat we weten is dat ze eerst wel begeleiding had, maar dat was niet veel. (volgens mij kwam 1x per dag iemand kijken) Ik heb geen idee hoe het nu met met de begeleiding zit en of ze die überhaupt nog heeft. Haar dochter was in ieder geval van 15.30 tot 19.00 alleen en ze kwam enkel en alleen naar huis omdat de buurman haar heeft opgebeld. Deze buurman staat overigens niet geheel aan onze zijde. Hij is een Christen in hart en nieren en komt meer voor de moeder op dan het kind. Onder het mom van 'zij heeft het er ook moeilijk mee en financieel heeft ze het ook niet breed' dus wij moeten volgens hem niet zo hard in ons oordeel zijn. Andere buren interesseert het ook niet echt. Wij denken in het belang van het kindje.
goed gedaan! alleen al door haar opmerking "ik was pas om 15.30 weg"... blijkt dat ze absoluut niet inziet dat dit echt niet kan. zij en haar dochter hebben hulp nodig en zelf zal ze die waarschijnlijk niet opzoeken.
Pooh, wat ernstig... zielig voor het kindje, maar ook voor die mevrouw. Die zal waarschijnlijk niet begrijpen dat er straks ingegrepen wordt. En die buurman....? Die beseft zeker het gevaar voor lichaam en geest voor dit kindje niet. Of hij heeft zelf geen kinderen.