Wat zouden jullie in dit geval doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Rosa Canina, 17 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Zulke mensen zijn het wel waard om kinderen te hebben, om nog even op die reactie terug te komen... maar inderdaad onder goede begeleiding! Want wat hier gebeurt kan dus inderdaad echt niet.... er zijn zat minder begaafde stellen die wel kids hebben, maar daar is echt strenge controle op! Dus daar moet inderdaad iets aan gedaan worden bij haar!!

2. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ach wat afschuwelijk zielig voor dat kindje! Bah, ik word er echt helemaal verdrietig van...Heb je al gebeld?

3. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ja goed gedaan..

wel schrijnend zo,n situatie.... zowel voor moeder en kind...
    iemand verdiend absoluut een kans... desnoods begeleid wonen met het kindje... maar op deze manier raakt ze haar kindje straks nog kwijt... waar is dan g%%@@## :x:x:x die begeleiding vraag ik me af.... kan daar woest om worden.

niemand heeft hier zo toch iets aan???

gr Jose

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Knap dat je gebeld hebt hoor, het kan natuurlijk niet dat iemand zijn kind zolang alleen laat!

5. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik vind het echt te ziek voor woorden dit!! wordt daar ook echt bloedlink van!:x

Sorry hoor,maar ze weet precies hoelaat ze weggaat,en ze kan ook de weg naar de supermarkt vinden of iets dergelijks!!

Dan weet je ook dondersgoed in die botte kop,dat je een kindje van nog geen jaar geen 3.5 uur alleen kan laten!!!!:x:x:x

Sorry dat ik het zeg maar ik had die deur ingetrapt,en zeker de politie gebeld,maar toch fijn dat je zoiezo het amk hebt gebeld!!

6. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    dat ben ik niet met je eens claudia... je kunt een hond nog leren wat de weg is en hoe je een boodschap doet ( kijk bijv naar een hulphond) dat zegt niets over iemands vermogen om in te kunnen schatten wat een kleine baby nodig heeft.......

gr jose

7. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Wat ik nog even wil zeggen is dat ik geloof dat de moeder de beste bedoelingen heeft, maar ze mist een stukje inzicht.

Ik ben heel blij met de reacties hier want ik heb namelijk een dubbel gevoel. Opluchting dat er nu in ieder geval werk van deze situatie gemaakt wordt, maar ik voel me ook schuldig tegenover de moeder. Heel apart.

Aan de buurman zijn mening hecht ik weinig waarde want hij zei toen straks 'waar maken jullie je druk om? In Afrika hebben de kinderen het veel slechter.' Dat slaat natuurlijk nergens op. Alsof dat vergelijkbaar is.

In ieder geval, bedankt voor de ondersteunende woorden. Daardoor weet ik dat ik de juiste beslissing heb genomen te bellen.

8. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    sorry hoor,maar het verschil tussen een hond en een mens,is wel een rare vergelijking!!;)

En die vrouw kan dus duidelijk niet alleen de opvoeding aan,maar daar waren we nu ook wel achter niet..??

Maar iig wat ik ermee bedoel te zeggen,is dat ik me hier bloedlink om kan maken!!:x
    De vraag is ook,waar was dat kindje al die tijd? box,ledikantje???

9. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Sorry hoor maar die buurman spoort al helemaal niet!!je kan wel zien/merken dat hij geen eigen kinderen heeft!!

10. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Claudia, misschien heb je gemist dat de vrouw zwakbegaafd is?? Dus kun je helaas niet over mentale inschattingsvermogen praten... want dat weten we niet wat iemand met haar mentale toestand wel en/of niet zou moeten/kunnen weten... vandaar dat er dus echt begelieding nodig is!

11. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    @joseetje,trouwens ze wist toch ook precies hoelaat ze weg was gegaan?? of heeft ze totaal geen tijdsbesef wil je zeggen,en dat ze dan denkt dat die 3.5 uur 3 min zijn ???

12. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Pfff, jeetje, ik wordt er gewoon naar van zeg :(

Je hebt het goed gedaan meid! Want dit kan zo niet :(

13. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    ,, kinder bescherming bellen,,,

ze kan onder begeleiding haar kindje opvoeden, Vind het raar heeft ze niet al wekelijkse controle van een stichting ???

dat moet eigenlijk wel als ze zwak begaafd is en een kindje heeft gekregen.. Het kan zeer gevaarlijk zijn voor het kind omdat ze dingen niet kan inschatten.

p.s sommige mensen zeggen hier dat ze wel weet hoe laat ze is weg gegaan, maar waarschijnlijk heeft ze geen besef wat tijd inhoud. wel dat ze weet hoe laat het is op de wijzers en dat ze dan iets moet gaan doen maar wat het inhoudelijk is weer niet..

14. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Wat een trieste situatie zeg. Inderdaad overziet deze moeder waarschijnlijk amper wat ze zélf nodig heeft, laat staan een klein kind. Inlevingsvermogen lijkt niet haar sterkste kant, en inschatten wat haar kind/een kind nodig heeft al helemaal niet.
    Hoe triest voor moeder en kind.
    Ik snap de boze reacties wel, maar opvoeden is voor normaal begaafde mensen al een hele klus, laat staan voor iemand die een beperking heeft. Ik vind niet dat je uit dit voorbeeld hoort dat ze het expres slecht wil doen, ze weet gewoon niet beter.

Goed dat je hebt gebeld. Ter bescherming van zowel moeder als kind.

15. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Ohh my god!
    Krijg er kriebels van, arm arm arm kindje!

En sorry voor mijn mening, maar ik vind echt dat mensen die zulke dingen niet in kunnen schatten en gewoon ook niet inzien wát ze fout hebben gedaan, geen kindjes zouden mogen krijgen!! En als ze dan kindjes hebben dat ze nooit alleen met hun kind mogen zijn!
    Jeetje als je je bedenkt wat er allemaal fout kan gaan!

Heet water bij een kindje, moeder snapt dit misschien niet?
    Alleen op een hoogte laten, denk aan commode?
    Luier niet/veelste laat verschonen?
    Als het kindje huilt, niet weten dat het kindje honger heeft...

Noem maar op, nee ik vind niet dat die alleen mogen zijn met kinderen die niet zelfredzaam zijn...

*zucht*

16. lvp

lvp Actief lid

17 okt 2009
    440
    0
    0
    Meteen de kinderbescherming bellen en het kind uit huis laten plaatsen. Helaas doen ze dat niet zo snel, voor mij mag dat in dit soort gevallen meteen worden gedaan. Arm kind.

17. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik vind precies hetzelfde Kiss!

Netalsof deze mevrouw als ze begeleiding heeft die na een uurtje weer naar huis niet de deur uit gaat! zodra ze weer alleen is!

Er kan moeilijk 24 uur per dag iemand bij gaan zitten kijken!

Hoeveel liefde ze ook willen geven aan een kindje...als je het niet kan...kan je het niet!

18. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    T zou heel goed kunnen vind ik, maar wel mét de juiste begeleiding natuurlijk!!
    Als ze al eerder wisten dat ze zwanger was had dit misschien voorkomen kunnen worden.

Deze mensen moeten juist ook de kans krijgen om een kindje te krijgen.

Vind t wel vreemd dat er tijdens de bevalling geen actie is ondernomen e.d.

Zou goed zijn om een een soort gezinshuis te gaan wonen met haar kindje...

19. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Terwijl ze misschien nét in dat uurtje meer inzicht heeft gekregen over de verantwoordelijkheid...

20. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

ik vind dit ook niet leuk. Hopelijk komt die kleine goed terrecht!
    Ook voor deze vrouw het is al erg genoeg!

Deel Deze Pagina