Kat knarst met tanden.

Discussie in 'De lounge' gestart door k3lly, 20 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Heey meiden,

Ik had even een vraagje over onze kat van 1,5 jaar.
    Sinds kort knarst zij heel erg met haar tanden.
    Ze geeft dan bijvoorbeeld een kopje tegen de punt van mijn laptop, en gaat vervolgens met haar tanden knarssen. Ook doet ze dit zodra ik mijn vinger tegen haar mondhoek aanhoudt... Verder doet ze het eigenlijk niet, maar echt zodra ze een kopje geeft of ik dan met mijn vinger bij haar mondhoek kom.

Nou had ik al gezocht op internet, maar kan er eigenlijk weinig over vinden. Weet iemand waarom ze dit doet? En kan dit verder geen kwaad voor haar tanden?

Alvast bedankt!

2. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Lees met je mee, die van ons doet het ook/nog steeds, hij is nu .3 jaar

3. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Hmmm niemand die er verstand van heeft? :(

4. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    mijn lieve poesje aagje (zij rust in vrede :( ) deed dit ook, als ik haar optilde. heel gek!
    ik kan er niets over vinden.

wel weet ik dat KLAPPERTANDEN te maken heeft met dat een kat een prooi ziet die hij niet kan bereiken, bijvoorbeeld als hij in de vensterbank zit en een vogeltje in de tuin ziet.

5. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Toen onze kat ziek was (ouderdom) knarste hij met zijn tanden tijdens het eten. Volgens de dierenarts deed hij dat omdat hij dus wat onder de leden had.

Misschien was die anders knarsen hoor dan bij jullie, dat weet ik uiteraard niet. Maar misschien is het handig even je kater door de dierenarts te laten controleren om dat uit te sluiten.

Deel Deze Pagina