wat zouden jullie kiezen?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Rdas, 21 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marchella

Marchella Niet meer actief

Je kindje is nu ook gewend aan 3 verschillende opvangadressen, dus dat lijkt me nu niet opeens een probleem te zijn/worden.
    Ik zou het in elk geval bespreken met je schoonmoeder. Zou me goed kunnen voorstellen dat ze zich anders gepasseerd zou (kunnen) voelen.

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Je kind gaat naar 3 verschillende mensen per week, dat vind ik veel. Ik zou er zelf voor kiezen om haar daarom 2 dagen naar de gastouder te doen.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Kan toch ook op de dagen dat er oppas is? Ik zou mijn kind inderdaad ook niet naar de psz doen als ik thuis was en al een paar dagen opvang had ;)

4. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.619
    2.405
    113
    ik zou ook voor go kiezen ivm drie keer verschillende mensen/regels.
    Daarbij denk ik dat het pedagogisch gezien ook beter is om bij een go te zijn die ook ws wat andere kindjes waaraan je kindje zich in een enige mate moet aanpassen. anders krijg je 2x in de week een persoon die maar 1x/week oppast en zich helemaal naar je kindje kan schikken (dit kan natuurlijk dus ook positief zijn he, maar dan dus de minder positieve aspecten bedoel ik)
    succes met je keuze!

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.225
    23.298
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja, dat is waar. Nooit zo over nagedacht, haha. Veel in onze wijk doen de kinderen naar psz op woensdagochtend, mn vrije dag. Wordt nu al gevraagd wanneer Dafne gaat. Uhm nou niet dus. Volgens mij kan het alleen nog op vrijdagochtend, klein dorp :D

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Klopt idd en voor mij persoonlijk zou dat teveel zijn dus als ik de keuze nu zou hebben zou ik voor 2 oppasadressen gaan ipv 3.

7. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Als ze op KDV zit hoeft dat vaak niet eens. Bij ons is er een groep vanaf 2,5 waar ze het ''peuterspeelzaal'' principe (dus de ''lesmethode'' haha) volgen. Dus dat komt op hetzelfde neer.

On topic: ik zou eerst schoonmoeder vragen. Want 3 oppassen heb je nu ook en het is blijkbaar geen probleem dus dan is het misschien wel lekker bij jullie thuis je schoonmoeder!

8. tuc

tuc Niet meer actief

Ik zou 3 verschillende adressen ook teveel vinden, maar ik snap het probleem van 2 oma passeren wel.
    Dus ik zou het oplossen hoe 1 van mijn gastkindjes het doet...ze komt 2 x in de week bij mij en de derde dag doen de oma's om en om. Het zijn dus maar 2 adressen per week en beide oma's krijgen de kans om op te passen.

9. Binkie81

Binkie81 Actief lid

14 jul 2014
    142
    1
    18
    Haarlem
    Mijn kinderen gaan 2 dagen in de week (ma-di) naar kdv, woensdag naar de ene oma en donderdag naar de andere oma. Ze weten niet beter en vinden het overal leuk. Ik heb juist gemerkt dat mijn oudste (jongste weet ik nog niet, die is pas 5 maanden) er heel erg flexibel van is geworden en zich overal snel aanpast. Maar goed, bij ons kan het niet anders, denk dat als ik de keus had ook maximaal 2 adressen zou willen....

10. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik zie opa en oma niet helemaal als oppasadressen. Natuurlijk is het wel zo. Maar zie niet in waarom dat te veel is.
    Hier is het een dag oma, een dag kdv en om de week papa/opa en oma (andere). Is altijd goed gegaan. Ze heeft een goede band met opa en oma, dat vind ik ook heel belangrijk. Wat wel voordeel is is dat opa en oma bij ons thuis komen, dus eigen omgeving.

11. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Ik zou Oma vragen! Ze wilde t toen al graag en jij had t toen ook wel gewild blijkbaar. En zeker als t in je eigen huis is, voor je kindje ook fijn. Juist een adres minder! heerlijk toch als je kindje een goed contact heeft met haar (opa's en) oma's! Maar ik ben bevooroordeeld want ben echt familiemens.
    Onze zoon is twee dagen thuis (papadag, mamadag), gaat 2 dagen naar oma en 1 dag naar peuterspeelzaal. Vind die ene dag goed voor z'n ontwikkeling maar zie een veel blijer en minder vermoeid kind op de dagen dat hij bij papa, mama of grootouders is.

Deel Deze Pagina