is er een kleinere kans op een miskraam na een kloppend hartje? of maalt t nog verschil in welke week je t kloppende hartje heb gezien?
Mijn verloskundige zei dat na een goed kloppend hartje + een kloppende termijn de kans klein is. De termijn van 3 maanden is iets van vroeger (in de tijd zonder echo's) omdat missed abortions dan meestal wel spontaan loskwamen. na een goede echo kan je meestal gerustgesteld zijn. toch is het niet 100% zeker... lastig maar probeer vertrouwen te houden.
Ja de kans op een miskraam neemt af na het zien van een kloppend hartje. Zie dat je 8 weken zwanger bent dn wordt de kans steeds kleiner. Hier met 6,5 week een kloppend hartje gezien week later gestopt.. Waarom ben je zo bang voor een mk? Al eerder een mk gehad?
Ja vorige cyclus miskraam gehad gelijk weer zwanger maar nu al paar dagen bloedverlies. vorige week echo met kloppend hartje, volgens metingen 6 wk 3dgn zwanger. Dus nu 7 weken en 3 dagen zwanger.. blijf bloedverlies houden maar komt ws door het vele overgeven ivm misselijkheid. maar blijft zo spannend! bloedverlies is niet veel gelukkig en geen buikpijn maar wel lage rugpijn.... over twee weken echo!
Ja de kans op een miskraam is veel kleiner na een kloppend hartje, ongeveer 3% geloof ik. Maar dat geldt alleen voor vrouwen waarbij het niet eerder is mis gegaan na een kloppend hartje. Als dit wel is gebeurd dan ziet de statistiek er anders uit, en hoe vaker het gebeurt hoe slechter de prognose. In jouw geval is het nog nooit eerder daarna nog mis gegaan, dus ik zou gewoon positief blijven!
Ik probeer positief te blijven! Morgenavond een echo en gelukkig geen bruinverlies meer! Maar ook mijn symptomen, misselijk/overgeven zijn wat afgenomen, dus t blijft spannend!
De kans neemt af in het algemeen. Helaas hier geen positieve verhaal. De dag dat ik een goede echo had met kloppend hartje natuurlijk alsnog een miskraam gehad. Begon de dag daarvoor met bruin bloedverlies overgaand naar rood bloedverlies en krampen die avond van de echo
Hier ook geen positief verhaal 😥 Met 7,5 weken een kloppend hartje,met 10 weken een spartelend kindje en met 12 weken een dood kindje. De klap was enorm. Gelukkig is dit wel uitzonderlijk hoor!! En daarbij ben ik chronisch ziek. Ik duim voor een prachtige echo!
Na een goed kloppend hartje en een goede passende termijn neemt de kans af. Maar nog wel afhankelijk van in welke week je zit. Precieze getallen zijn op internet te vinden. Na 8 week en kloppend hartje wordt de kans vrij klein. Echter nooit onmogelijk.
Mijn verloskundige had het na mijn termijnecho erover dat je altijd iets van 2% (zoiets ongeveer) kans hebt, de hele zwangerschap. Na een kloppend hartje is de kans op een miskraam wel een heel stuk kleiner, en het gaat vaker goed dan fout. Al lijkt dat voor je gevoel vaak niet te kloppen...
dinsdag nog een kloppend hartje met 8w4d en op zondag in het ziekenhuis geen kloppend hartje meer. Ik heb vandaag ook een miskraam gehad. Ik ga nergens meer vanuit, dat het zomaar goedgaat.
Ik heb helaas ook met 10 weken een mk gehad na een mooi kloppend hartje... Maar de kans schijnt inderdaad wel veel kleiner te zijn.