Hallo dames! Wie heeft voor mij de tip? Ik heb in de avond zo enorm last van onrustige benen.. Het begint eigenlijk op het moment dat ik rustig op de bank ga zitten.. ik kan er gewoon niet van slapen! ik vind het verschrikkelijk irritant en vervelend.. Weet iemand wat je eraan kan doen??
Bij mij helpt een stuk wandelen in de middag. Heel bewust je spieren aanspannen. Wie weet helpt het jou ook.
Restless Legs noemen ze het.. Heb je dan ook een idee dat er beestjes door je benen kriebelen? Ik heb dat dus wel en had gekeken en het word dus zo omschreven
Ik heb t ook heel erg, zo irritant! Vooral als je in bed ligt... Het schijnt te helpen om goed in beweging te blijven, goed drinken, benen omhoog leggen.. Maar bij mij werkt het niet.
Oh, zwijg me er van! Inderdaad de hele dag niets, maar vanaf je rustig in de zetel zit, dan komt het eraan!! Gelukkig heb ik er geen last van als ik in bed lig, enkel in de zetel, vreemd!
Heb hier regelmatig last van, niet alleen tijdens de zwangerschap. Wel is het nu erger, maar dat komt vooral omdat ik nu verlof heb en niet veel doe. Voldoende beweging helpt vaak. Ik doe oefeningen voor ik ga slapen en neem een beker warme melk. Na het doen van oefeningen met je benen, ook je benen even goed uitschudden en proberen daarna te ontspannen! Soms helpt het niet en ga ik na een paar uur maar weer uit bed om nog een ronde oefeningen te doen.... Af en toe kan ik wel gillen! Lees hier ook nog even mee voor andere tips..
Bij mij helpt het altijd om 2 paracetamol voor het slapen gaan te nemen wanneer ik daar last van heb. Het komt namelijk omdat je spieren zich niet volledig kunnen ontspannen, door de paracetamol ontspannen ze dan wat beter.
Ik ben in ieder geval niet de enige dus.. Bewegen doe ik eigenlijk de hele dag wel voldoende.. Verder heb ik eigenlijk al zoveel geprobeerd.. oefeningen doen..paracetamol.. maar het helpt allemaal niet Magnesium kan ik nog wel even proberen.. Nog anderen tipss??
Je vriend/man je benen laten masseren? Als het helpt kan je ook een massagestick aanschaffen, zodat je het zelf kan losmaken. Heb even een foto'tje toegevoegd van zo'n stick als voorbeeld.
Kijk dat vind ik een hele goeie! Gewoon mijn vriend mijn benen laten masseren! haha Eens kijken of ik hem zover kan krijgen... misschien dat het helpt!
Maar ik heb bijvoorbeeld de Davitamon Mama tabletten die ik slik. Daar zit ook magnesium in. Kan ik dan wel los erbij nog eens magnesiumtabletten slikken? krijg ik dan geen overschot ofzo?
Magnesium inderdaad, bovenop je multivitaminen. En net voor je naar bed gaat, koude en warme douches omstebeurt op je benen.
Ik ook, helpt echt. Het helpt ook goed tegen vermoeidheid, heb veel meer energie. Ik heb de tabletten vd Kruidvat en slik de maximale dosis, als je teveel zou nemen kan je last krijgen van dunne ontlasting, dat is dan het teken om te minderen. Hier vooralsnog geen last van
Voldoende water drinken, extra magnesium (kan geen kwaad, anders vraag je de verloskundige) warme en koude douche erop, massage en probeer zoveel mogelijk te bewegen, als lopen moeilijk gaat door bekken klachten, het aanspannen van de kuitspier kan al verlichting gaan geven. Hebben jullie ook meer oedeem in je benen? Ik heb het de 2e zwangerschap heel erg gehad
Ja, verschrikkelijk gevoel is dat he? Wat mij helpt op bed is een kussen onder mijn voeten. Heb een gewone hoofdkussen dubbelgevouwen in een hoes en daar liggen mijn voeten op. Ik heb er last van door het vocht vasthouden