Ik vrees hem echt. Mijn dochter moet deze week 3 dagen naar het kdv (mijn ouders zijn op vakantie) en nu net heerst er die ziektes... ik ben nu echt bang dat ze t krijgt.. Iemand ervaring met die ziektes? of ga ik me dan nog meer ongerust maken...
Je doet er niks aan. Hier hebben ze beide een keer mond, hand en voet gekregen. Bleef bij plekjes op de handen. Meer niet. Dat het heerst betekend niet dat ze het krijgt. Bij ons heeft er een paar x waterpokken en een keer krentenbaard geheerst en ze hebben er niets van mee gekregen. En ze gaan er niet dood aan En een grote kans dat ze al besmet is.
Als het heerst, wil dat niet zeggen dat je kindje het ook meteen krijgt. En als ze het wel krijgt... tja. Dat is dan jammer, maar niet einde van de wereld toch? Net zoals er allerlei verkoudheidsvirussen rondwaren... Waterpokken is ook typisch iets dat om de zoveel tijd heerst op KDV, mijn zoontje heeft het desondanks nooit daar opgelopen. Zijn zusje kreeg het wel meteen, en zij heeft het toen ook aan haar broertje gegeven. Inmiddels bij het 3e kind word ik echt niet meer warm of koud van die 'het heerst' briefjes op het KDV. Heb er al zoveel voorbij zien komen... Eigenlijk kan ik me alleen van waterpokken bij mijn dochter herinneren dat ze het toen ook kreeg, al die andere briefjes is er niets gebeurd. Mijn zoontje heeft hand-voet-mond ziekte gehad, was daar 3-4 dagen ziek van. Geen groter drama dan een flinke verkoudheid. Hij heeft ook 5 keer krentenbaard gehad. Het meest irritante daar aan vond ik dat het zo besmettelijk was en hij weer niet naar KDV mocht en ik iets anders moest regelen. Zelf heeft hij er geen last van gehad. Loslaten zou mijn tip zijn.... Het komt zoals het komt.