Wat zouden jullie doen als je de keuze had? Kindje 1 dag naar oma en 3x een korte dag naar het kinderdagverblijf. Of 1 dag naar oma en 1 hele en 1 halve dag naar het kdv? Ik wil het liefst zo min mogelijk afhankelijk zijn van mijn moeder qua oppas, maar twijfel of 3 keer naar de creche niet teveel is voor hem. Hij is nu 2 keer gewend.
Hangt er heel erg vanaf hoe leuk hij het daar vindt. Onze peuter vindt de opvangdagen superleuk! Lekker spelen met andere kindjes.
Je moet goed opletten of 3x een korte dag je niet een hoop geld gaat kosten. Als jullie Kdv niet aan flexibele opvang doet zal je voor 3 hele dagen moeten betalen. Mochten deze uren niet overeen komen met de jouw contracturen zijn die uren voor eigen rekening en wordt de opvang dus erg duur. Je schrijft dat je zo min mogelijk afhankelijk van oma wil zijn maar in beide gevallen gaat hij maar 1 dag naar oma dus die begrijp ik niet.
Persoonlijk zou ik dan gaan voor 1 hele en 1 halve kdv dag. Als je 3x kdv doet én 1 dag oma, dan heeft hij 4 dagen in de week een 'verplichting' Ook al vindt hij het nog zo leuk, als je het kan beperken tot 3x in de week opvang is dat toch veel fijner voor hem lijkt me... En een keer een hele dag op de opvang is ook niet verkeerd, dan maakt hij alle activiteiten/ritme mee op die dag. Voor leidsters is het ook fijner om een band op te bouwen als een kind een hele dag er is. Succes!
Ik zou ookkiezen voor 1 hele dag en een halve Bij 3 x een halve, haal je hem smiddags op terwijl die misschien net lekker aan hetspelen is met kindjes of aan het knuffelen met de leidsters En indd dan 3 x de 'verplichting' Om erop uit te gaan
Ja ik denk dat 3x in de week een 'verplichting' ook genoeg is. Alhoewel hij het alleen maar erg leuk vindt als mijn moeder oppast en zij komt ook nog eens bij ons thuis. Maar daarnaast nog 3x naar de creche vind ik ook erg veel. Ik zit er alleen mee hoe we het nu moeten regelen, want op dit moment gaat de oudste 1x per week naar de bso. Op zich heel weinig, maar het bevalt ons niet en zij vindt het ook niet leuk. We willen er dus eigenlijk vanaf. En dan is de vraag hoe we dat op gaan lossen. Als mijn moeder niet extra op wil passen, zal de jongste 3x naar de creche moeten. Als ze het wel wil kan mijn moeder de oudste op de bso middag ophalen uit school. Die dag gaat de jongste de hele dag naar de creche. Een andere optie is nog dat mijn man iets regelt op zijn werk, maar weet niet of dat gaat lukken.
Hihi heb nou wat leuks bedacht. Ik ga 3 weken van 19 uur maken en de 4e week werk ik een hele dag extra. Dan werk ik gemiddeld 21 uur en dat is precies waarvoor ik een contract heb. Weet alleen niet of mijn baas dat goed gaat vinden, maar op zich zou het zomaar kunnen. Wij hebben namelijk 1x per maand een deadline en in die week zou ik dan de extra dag kunnen werken. Ik werk nu (met ouderschapsverlof) 19.5 uur, dus de 3 weken dat ik 19 uur zou werken mis ik maar een half uur met hoe ik nu werk. En die extra dag per maand zou ik dan mijn moeder kunnen vragen op te passen. En mijn kan af en toe eens een dag vrij nemen. Best een goed idee toch?
Oja wat de kinderopvang betreft hoeft mijn dochter dan niet meer naar de bso en mijn zoontje gaat dan 2 keer tot 14 uur naar het kdv. We betalen wel 2 hele dagen, maar aangezien de creche in hetzelfde pand zit als de basisschool kan ik hem gelijk meenemen.