wie kan mij dat vertellen? heb gehoord dat je in week 8 wel al met een inwendige echo het hartje kunt zien?? groetjes lena
Na de 6de week kun je al hartactie zien. En zo ronde de 12/13 weken kun je het hartje horen, maar dan nog hoeft dat niet per se, de kleine kan dan nog verscholen zitten achter je schaambot.
wij hebben met 8 weken het hartje gezien via een inwendige echo, maar ook via die echo gehoord, het ging heel snel, maar het was het mooiste geluid ooit!! veel plezier straks met je eerste echo en geniet ervan!
het is net een sneltreintje tjoeke tjoeke tjoeke ons boemeltreintje noemde we het ik heb het ook gehoord met de echo van ruim 6 weken suces met je echo
Ik lees dat jullie het hebben gehoord met een echo. Hebben jullie dit zelf geregeld? Ik ben nu 8 weken in verwachting en ben echt vreselijk nieuwsgierig...Dus ben ff benieuwd hoe jullie dat hebben gedaan. gr Charlotte
ik heb het niet gehoord met de eerste echo maar wel gezien, Bij de 2e keer VK hebben we het gehoord. hun houden standaard vanaf 14 weken aan met luisteren, het kan wel eerder maar de kans dat je het niet hoort omdat de kleine verscholen is zo groot, dat ze die teleurstelling willen voorkomen.
In nederland is de eerste echo standaard v.a. 12 wkn. Met een indicatie kun je eerder een echo krijgen. Ik heb bijv. met 8,5 week een echo gehad omdat ik daarvoor 2 miskramen heb gehad. Meestal lukt het niet zonder indicatie eerder een echo te krijgen, dus dan zul je nog even moeten wachten. Het hartje is dan nog niet hoorbaar met een doptone. Ik heb bij mijn eerste echo alleen het hartje zien kloppen. Niets gehoord dus. De echoscopiste zei dat het wel zou kunnen, maar dat ze dat liever niet deed omdat daar met 8 wkn meer geluidsgolven voor nodig zijn. Dit kan waarschijnlijk geen kwaad, maar omdat het hartje toch al zo goed zichtbaar was, deed ze het liever niet. Gisteren voor het eerst het hartje gehoord bij de vk. Inderdaad net een boemeltreintje....heerlijk geluid
ik heb het hartje nog niet horen kloppen, zij doen dit altijd met ongeveer 16 weken want dan kon je het beter horen, en dan heb je zowieso geen teleurstelling. ik heb het al wel zien kloppen, met de echo van 8 weken en met de echo van 12 weken en je kon zo al zien dat het heel snel klopt. patricia
Wij hebben ook met 11 weken bij de vk met een doptone het hartje mogen horen! Het is net aan welke kant het hartje en de baby "drijft". Volgens de vk hadden we geluk. Groetjes Suusje
Ik was er gisteren ook bang voor dat ik niets zou horen en ik nog bezorgder zou zijn. Gelukkig hoorde we het hartje al meteen heel hard en snel kloppen
wij hadden ook een echo met 7 weken en daar kon je al heel goed het hartje horen. geniet van je zwangerschap!
Ik heb net stiekum op het werk even een echo gemaakt, en ik kon al hartactie zien, na 6 week, en dit was niet met een inwendige echo maar een gewone echo via de buik! Ik ben zo blij........
Mijn eerste echo was met 9 weken, het was een inwendige echo. Wij hebben het hartje gezien en gehoort. Krijg weer tranen in m'n ogen als ik eraan terugdenk, was echt prachtig. Voor de eerste keer dat kleine wondertje zien.
Hoi, Ik had mijn eerste echo met 7 weken en 4 dagen en toen konden we het hartje al horen. Het was een uitwendige echo. Dinsdag a.s. heb ik mijn 2e echo en ik vind het weer hartstikke spannend! Gr. Lieverd
Bij mij konden we het hartje met de doptone pas met 13/14 weken horen, ik had het op de termijnecho wel al gezien en gehoord met 7 weken ... Een koffieboon met een kloppend hartje !
nou de eerste spanning is er af ...dinsdag de eerste echo gehad en ja hoor gelukkig het hartje gezien en zelfs al gehoord ...fantastisch hoor.... wat een mooi geluid..nu weer 5 weken wachten voor de volgende groetjes lena