Vanavond op Ned 2 de documentaire :als we het zouden weten. Over het werk van de artsen op de neonatologie van het Universitair Medisch Centrum in Groningen. Het ingewikkelde lot van te vroeg geboren kinderen - TVGids.nl
Nog nooit gezien ik ga kijken, als ik het volhoudt sinds ik moeder ben kan ik dit soort programma's moeilijk bekijken...
Na de geboorte van mijn dochter, heb ik deze een paar keer gekeken. Erg emotioneel. Het heeft mij geholpen om de vroeggeboorte en de Hellp en PE een plaatsje te geven. Die piepjes en dat deuntje, en het treintje uit de doc. blijven me nog steeds bij. Kippenvel en tranen.
Toen ik erg bezig was met de verwerking van de vroeggeboorte (niet eens extreem vroeg ofzo maar toch..) van mijn dochter heb ik alle documentaires die ik toen kon vinden over prematuren bekeken. Waaronder deze. Vond deze toen de meest heftige. Ga 'm vanavond niet kijken, is me te laat.
Pff misschien niet het beste programma om te bekijken als het vandaag 4 jaar geleden is dat mijn zoontje overleden is . Vooral de woorden menswaardig bestaan geven mij de kriebels. Dat is me zo bijgebleven van die NICU periode. Dat mijn zoontje geen menswaardig bestaan zou hebben. Daar waren ze unaniem over, maar toch...
Hoi, Allereerst wil ik mn medeleven tonen voor iedereen die dit heeft moeten meemaken. Ik heb geprobeerd te kijken maar word er bang van. Dus heb het afgezet. Na mijn eigen verdriet van afgelopen 2012 en nu een zwangerschap die goed lijkt te gaan maakt het me onzeker. Ik weet dat het een kleine kans is maar het zet je toch weer aan het denken.
Heb hem maar afgezet en opgenomen. Kijk hem wel even verder op een ander moment. Maakt toch wel ietsje meer bij mij los nu .
Hartverscheurend! Diep respect voor de artsen, assistenten en verpleegkundigen die op neonatologie werken. Oh, en al die arme ouders. Je wilt echt het beste voor je kind. Maar wat is het beste? "Als we het zouden weten", inderdaad...
Heb weer gekeken. Het was een bevestiging voor mij dat de periode op de NICU een plaatsje heeft gekregen. Ik heb geen traan gelaten, voelde wel erg mee met de ouders maar mijn eigen verdriet speelde geen rol meer tijdens het kijken. Als ik naar ons zoontje kijk, ben ik blij te kunnen zeggen dat het het lijden waard was en aan zijn eeuwige vrolijkheid te zien, is hij het daarmee eens
Ik had hem al vaker gezien, tot nu toe niet zonder tranen kunnen kijken. Zo indrukwekkend, zo pijnlijk herkenbaar...
Oh dat kindje dat het niet haalt, van 26 weken. Als je eenmaal zelf kinderenhebt komen dat soort beelden wel binnen. Er is geen groter verdriet en hoe kom je er over heen.. wat heftig..wat een werk ook, ik heb echt bewondering voor de artsen en verpleegkundigen.
Ik heb het net via uitzending gemist gekeken maar hield het niet droog. Mijn neefje is bij precies 28 weken geboren dus ben ook wel bekend met dat traject dat ouders moeten doorlopen. Ik kwam elke week bij mijn neefje kijken. Hij is nu al anderhalf. Zelf ben ik mijn zoontje verloren in de zwangerschap door pure pech. Het is moeilijk om het verdriet wat ik zelf ken te zien bij andere ouders. Echt erg heftig!